چند سوال (خیلی فوری)!

modasa

Member
من چندتا سوال داشتم.

سلام به همه.
دوستان من چند تا سوال داشتم و میدونم که خیلی ساده هستش.
1 - چطور بایستی تعداد پلیگان(Polygon) های یک مدل که خودم ساختم رو بفهمم؟

2 - Low Poly چیه؟ یعنی اگه یکی ازم پرسیده باشه که مدلی که زدی لو پلی هست یا نه از کجا متوجه بشم که مدلم لو پلی هست یا نه؟

3 - high poly چیه؟(میشه درباره ی لو پلی و هایگ پلی توضیحات خیلی خوبی بهم بدین)!

4 - ماسک گذاری یعنی چی؟

5 - blend رندر گیری یعنی چی؟

6 - به طور کلی کسی توی این انجمن هست که به خواد لطفی بکنه و همه اصطلاحات تی ری دی مکس رو برام بگه؟

(خواهش می کنم اگه ممکنه زود تر جواب بدین.)

بعد 1 ساعت

دوستان اگه همه رو بلد نیستید ایراد نداره - یکی رو حداقل جواب بدین خب!
 
آخرین ویرایش:

prince_Persia_7

Well-Known Member
اگه توی محیط مکس دکمه ی 7 رو بزنی اون قسمت گوشه بالا سمت راست تعداد پولیگان و ورتکس های کل صحنه رو بهت نشون میده. البته دقت کن که تعداد پولیگان های کل آبجکت هاست نه فقط یک آبجکت . برای در آوردن تعداد پولیگان های فقط یک آبجکت مثلا میتونی موقتا تمام آبجکت های غیر از اون رو پاک کنی یا اگه این کار شدنی نیست بجاش میتونی یه ویرایشگر مثلا Edit Mesh بهش نسبت بدی بعد ساب آبجکت Plygons و یا Face رو انتخاب کن بعد دکمه ی Ctrl+A رو بزن تا تمام پولیگان ها انتخاب بشن بعد تو قسمتی که در عکس مشخص کردم تعداد پولیگان ها (البته بهتره بگیم فیس ها ) رو بهت نشون میده.
Low Poly یعنی یه جسم تعداد پولیگان هاش کم باشه این کار باعث میشه جسم حجم کمتری بگیره ولی از دقت جزئیات جسم کاسته میشه . برای ساخت بازی های کامپوتری اجسام رو Low Poly میکنن تا حجم کمتری از رم پر بشه.
High Poly هم که بر عکس Low Poly هست یهنی تعداد پولیگان های زیادتر که باعث زیباتر شدن کار مشه ولی واسه ساخت گیم ها توصیه نمیشه.
مثلا شما یه قوری درست کن بعد تعدا سگمت هاش رو کم کن . با این کار تعداد گولیگان ها هم کم میشه و قوری هم از زیبایی در میاد.
برای کم کردن پولیگان های یک آبجکت میتونی از ویرایشگر Optimize استفاده کنی.
ماسک گذاری هم تو زمینه های مختلف معانی خاص خودش رو داره مثلا توی بحث متريال به مپ Opacity یک تکسچر ماسک (اکثرا سیاه و سفید) میدن تا فقط نقات خاصی از جسم دیده بشه.
فقط Blend Render رو من خودم نمی دونم چیه!:green:
 

پیوست ها

  • Poly02.jpg
    Poly02.jpg
    280.6 کیلوبایت · بازدیدها: 6

modasa

Member
blend رندر گیری به مخلوط کردن رندر ها و کانال های اونها گفته میشه در بخش Composite

سلام - ببخشید الان من بایستی بخش Composite رو از کجا فعال کنم.
ساب آبجتکه یا چیز دیگه است؟؟
منظورم اینکه که یه کمی بیشتر توضیح میدین بهم تا چطوری این رندر رو بگیرم؟؟؟
ممنونت میشم دوست عزیز
 

mahdi.b

Member
سلام - ببخشید الان من بایستی بخش Composite رو از کجا فعال کنم.
ساب آبجتکه یا چیز دیگه است؟؟
منظورم اینکه که یه کمی بیشتر توضیح میدین بهم تا چطوری این رندر رو بگیرم؟؟؟
ممنونت میشم دوست عزیز

نخیر اون یک تیک نیست که شما فعالش کنی که! مربوط به بخش کامپوزیت میشه ربطی به ساب آبجکت نداره .. دوست عزیز شما فعلا مفاهیم رو یاد بگیرین ساب آبجت در بخش پلی هیچ ربطی به رندر نداره .. کامپوزیت هم مرحله ی بعد رندر هست که که اصطلاحا pass ها رو با هم ادغام میکنن .. به همین آسونی نیست .. بنده حدس میزنم شما داری عجله میکنی با شنیدن چند کلمه که به گوشتون خورده نمیشه یهو انجامش داد .. مراحلی داره .. مهارت هایی لازمه ..
 

prince_Persia_7

Well-Known Member
کار Composite رو باید توی نرم افزار های مخصوص این کار مثل After Effect ویا Nuke انجام داد. شما باید توی قسمت Render Element به صورت لایه بندی شده رندر بگیری بعد این لایه هارو بفرسیش توی After Effect تا بتونی کنترل راحت تری رو روی کامپوزیت داشته باشه. مثلا توی کار جلوه های ویژه ی سینمایی از پرده سبز استفاده می کنن تا بتونن بگگراند سبز رو حدف کنن و جاش رو با یه صحنه ای که قبلا با رندر تری دی مکس ( به صورت لایه بندی شده ) گرفته شده پر کنن. اینطوری انگار که اون فرد واقعا تو اون صحنه هست.
البته Composite یه کار تخصصی و حرفه ای هست . مثلا توی تبلیغات صدا و سیما زیاد استفاده می کنن. کلا Composite یعنی ترکیب لایه های مختلف . حالا این لایه میتونه فیلم عکس متن یا لایه ماسک و ... باشه
امیدوارم توضیحات درستی داده باشم.
 

پیوست ها

  • Element.jpg
    Element.jpg
    306.2 کیلوبایت · بازدیدها: 3

modasa

Member
نخیر اون یک تیک نیست که شما فعالش کنی که! مربوط به بخش کامپوزیت میشه ربطی به ساب آبجکت نداره .. دوست عزیز شما فعلا مفاهیم رو یاد بگیرین ساب آبجت در بخش پلی هیچ ربطی به رندر نداره .. کامپوزیت هم مرحله ی بعد رندر هست که که اصطلاحا pass ها رو با هم ادغام میکنن .. به همین آسونی نیست .. بنده حدس میزنم شما داری عجله میکنی با شنیدن چند کلمه که به گوشتون خورده نمیشه یهو انجامش داد .. مراحلی داره .. مهارت هایی لازمه ..

اگه بلد بودم که از شما نمی پرسیدم دوست عزیز:mad:
من تازه 1 هفته است که دارم با تی ری دی مکس کار می کنم
خیلی هم خوشحالم که در عرض یک هفته به جایی رسیدم که این سوالات برام پیش اومده
جای اینکه اینقده ادم رو اذیت کنی مثل شاهزاده ی ایرانی باش که جای بد صحبت کردن
آدم رو درست راهنمایی می کنه!

:nokte:: بهتره درست راهنمایی کنید نه اینکه ....!!:sad:
 

2error

Member
اگه بلد بودم که از شما نمی پرسیدم دوست عزیز:mad:
من تازه 1 هفته است که دارم با تی ری دی مکس کار می کنم
خیلی هم خوشحالم که در عرض یک هفته به جایی رسیدم که این سوالات برام پیش اومده
جای اینکه اینقده ادم رو اذیت کنی مثل شاهزاده ی ایرانی باش که جای بد صحبت کردن
آدم رو درست راهنمایی می کنه!

:nokte:: بهتره درست راهنمایی کنید نه اینکه ....!!:sad:

این بنده خدا که چیزی نگفته چرا ناراحت میشی ..؟

اوایل سوالات زیادی پیش میاد ..ولی چون مبتدی هستی درک بعضی از پارامترها واقعا مشکله .. باید کم کم کار کنی تا اون پارامتر رو درک کنی
واقعا خیلی خوبه که تو 1 هفته همچین سوالاتی واستون پیش میاد ..
سعی کنید مدلسازیتون رو به حد قابل قبولی برسونید و بعد برین سراغ متریال و نور پردازی ،رندر و ...:paint:
موفق باشی ..
 

mahdi.b

Member
اگه بلد بودم که از شما نمی پرسیدم دوست عزیز
من تازه 1 هفته است که دارم با تی ری دی مکس کار می کنم
خیلی هم خوشحالم که در عرض یک هفته به جایی رسیدم که این سوالات برام پیش اومده

من بحث رو ادامه نمیدم .. نمیدونم شما چرا بهت بر خورده :-? .. صرف اینکه شما خوشحالی کنی که همچین سوالی برات پیش اومده کافی نیست که دوست عزیز! اتفاقا بنده متوجه شدم که خیلی تازه کار هستین هم از متن پرسش و همینطور از همین جوابی که بنده دادین! بازم عرضمو تکرار میکنم که عجله نکنید که حقیقتا واسه خاطر خودتون میگم .. واسه خاطر اینکه به این شاخه اون شاخه میپرید اگه عجله کنید ! شما زمانی کامپوزیت به کارت میاد (در مورد فقط عکس عرض میکنم) که دیگه همیه چیز تو کاری که زدی اوکی باشه حالا برای اینکه کیفیت کار رو بالاتر ببری رندر المنت بگیری و این طوری رو هر کدوم از لایه ها کنترل هایی چون اصلاح رنگ(color correction) و تغییر کنتراست و لول و خیلی از موارد دیگه انجام بدین و همه ی اینا با هم ترکیب و نتیجه ی نهایی رو تشکیل میدن .. تخصصی این کار با
eyeon fusion و the foundry nuke هست .. البته از افترافکت هم استفاده میکنن .. برای عکس از فتوشاپ هم استفاده میکنن

جای اینکه اینقده ادم رو اذیت کنی
وای من چقدر شما رو اذیت کردم ؟؟ :green: اینقد یعنی چقدر؟!

سعی کنید مدلسازیتون رو به حد قابل قبولی برسونید و بعد برین سراغ متریال و نور پردازی ،رندر و
به هر حال توصیه ی بنده هم همین است 2error عزیز فرمودن .. موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا