چند تا سوال مبتدی

erfan_e

New Member
دوستان سلام
من چند تا سوال داشتم.
میشه منو راهنمایی کنید.:rose:
1_فرق editable mesh با editable poly در چیه؟

2_میشه یه مدل رو کمیش با editable mesh ویرایش کرد و کمیش رو با editable poly ؟ یعنی اینجوری مشکلی پیش نمیاد؟

3_در editable mesh چه جوری میشه ازtarget weld (برای اتصال) و remove (برای حذف )استفاده کرد؟

4_وقتی یه چیزی رو مدلسازی می کنم اج هاش مرتب نیست ولی هر جا که دیدم همه مرتب بوده.خودم باید مرتبش کنم یا اینکه روش دیگه ای هم وجود داره؟
 

abbasi_0912

Active Member
1- editable mesh اون جوری که من میدونم یکم سبک تر از editable poly هست
ابزار ها
editable mesh محدود هست و میتونی فیس ها ی 3 وجهی رو هم انتخاب کنی و اگر خواستی ویرایش شون کنی
اما ابزارهای
editable poly مثل editable mesh محدود نیست، ابزارهای بیشتر و کارایی راحت تر و بهتری داره و خصوصا با اضافه شدن Poly boost به ورژن های جدید مکس کارایی editable poly چند برابر راحت تر و حرفه ای تر شده
بیشتر اموزش های حرفه ای که در زمینه مدل سازی (ماشین، کارکتر و ...) همه به وسیله
editable poly هست. مدل سازی به روش editable poly یکی از بهترین روش های مدل سازی هست (هر چند روش های مدل سازی دیگه ای هم هست اما نسبت به editable mesh فوق العاده بهتر هست) و بیشتر بچه های این انجمن هم که میبینی ماشین، هواپیما و ........... رو مدل میکنند با استفاده از editable poly هست

2- وقتی
editable poly همه چیز رو توی خودش داره چکاریه
مشکلی توی مدل های سبک پیش نمیاد اما اگر مدل پیچیدگی های خاص داشته باشه امکان بهم ریختن مدل وجود داره (توصیه نمیشه)

3-
editable mesh همچین امکانی نداره
Delete هم برای حذف

4- اگر یک چیزی رو مدل میکنی که Edge های اون مرتب نیست پس باید خودت مرتبش کنی
البته منظورت رو توی سوال 4 درست نفهمیدم ((
ولی هر جا که دیدم همه مرتب بوده ؟؟؟؟))
یعنی چی؟


موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

erfan_e

New Member
دمت گرم رفیق:rose::rose::rose:
ببخشید من کامپیوترم خراب بود امروز تونستم بیام سایت.
در مورد جواب اولتون بجزانتخاب فیس های سه وجهی فرق دیگه ای نداره یعنی خاصیتی داره که به اون خاطر ازش استفاده می کنند.یعنی چرا editable poly که محدودیت نداره استفاده نمی کنن و از editable mesh استفاده می کنن علتش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در مورد چهارمی هم این عکس رو گذاشتم شاید بهتر متوجه بشید.الان این مرتب نیست،ولی از لحاظ سه بعدی هم مشکلی نداره هم اگه اینجوری باشه درست هست هم اگه مرتبش کنیم یعنی فرقی نمی کنه.

و یه چیز دیگه مثلا برای مدلسازی صورت انسان مهم هست که این تقسیمات و اج ها به چه شکلی قرار گرفته باشن یعنی باید حالت خاصی داشته باشه که بعدا موقع آنرپ و انیمیت دچار مشکل نشه؟
با تشکر
 

پیوست ها

  • m.jpg
    m.jpg
    55.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

abbasi_0912

Active Member
در مورد سوال یک من سعی کردم مختصر توضیح بدم اگر بخوام به صورت کامل توضیح بدم کم کم باید 2 صفحه در مورد توانایی های editable poly بنویسم یا اینکه حداقل 30 دقیقه برات از توانایی های editable poly صحبت کنم
شما اگر مدلینگ میخواهی یادبگیری بهتره با editable poly کارکنی کم کم که تجربه کسب کنی متوجه میشه که editable poly چقدر فوق العاده هست و چه توانایی هایی داره
این هم یک عکس از ابزار های فوق العاده editable poly



editable mesh محدودیت داره بهتره ازش استفاده نکنید، یکی از دلایلی که این گزینه توی مکس وجود داره اینکه شما از هر برنامه ای سه بعدی مثل اتوکد، مایا، زیبراش و.......... بخواهی فایلی رو بیاری توی مکس، فایلی که داخل مکس ایمپورت میشه تبدیل به editable mesh میشه، یعنی اینکه شما توی برنامه قبلی مدلت رو کامل آماده کردی فقط آوردی اینجا ازش رندر بگیری نهایتا اینکه بخوای یک ورتکس رو جابجا کنی و یک ویرایش ساده انجام بدی
این هم یک عکس از ابزار های محدود editable mesh



خوب همچین چیزی رو خودت باید درست کنی
دلیلش هم ساده هست یکم که کار کنی متوجه میشی که خودت اینها رو جابجا کردی
اگر مدل زیاد اهمیتی نداره نمیخواد اما اگر قرار باشه روی مدل اسموس قرار بگیره بهتره که درست بشند


برای ساخت کارکتر تا اونجایی که من اطلاع دارم باید ورتکس ها در حالت خاصی قرار بگیرند
این مورد رو زیاد نمیتونم در موردش توضیح بدم چون با توجه به رشته تخصصی خودم من به سمت مدلینگ کارکتر تا حالا نرفتم



 

پیوست ها

  • editpoly.jpg
    editpoly.jpg
    287.6 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • editmesh.jpg
    editmesh.jpg
    175.8 کیلوبایت · بازدیدها: 5

جدیدترین ارسال ها

بالا