چند تا سوال ابتدايي ؟؟؟ كسي سورس بازي پازل رو داره ؟

Nilofar66

New Member
سلام

من مي خوام بازي پازل رو در سطح خيلي خيلي ساده بسازم اما هنوز چيز زيادي از دايركتور نميدونم ، چون وقت زيادي ندارم اگه كسي نمونه كدي يا برنامه اي داره لطف ميكنه اگه اينجا بذاره

چرا وقتي برنامه رو Publish مي كنم تا به project تبديل بشه براي يه مدت كوتاه اجرا ميشه و پنجره بسته ميشه ؟ چطوري بايد زمان اجراي برنامه رو تعيين كنم ؟

چطوري ميتونم يه تايمر تو برنامه بذارم ؟

عمل درگ كردن رو با چه دستوراتي ميشه ساخت ؟

اين كه وقتي چيدمان Sprite ها درست شد برنامه خاتمه پيدا كنه رو چطوري بايد بگم ؟

شرمنده كه سوالاي خيلي پيش پا افتاده اي پرسيدم ، خب ديگه طول ميكشه تا ما هم به پاي بقيه برسيم ، اين اوله راهه

منتظر راهنمايي و كمك شما دوستاي عزيز هستم
 

nima_dir

Active Member
لام دوست عزيز
ورودتون رو تبريك ميگم
درباره پازل يه سورس براتون آپلود ميكنم
در مورد سوال دوم اول كتابخانه مربوط به behaivior در قسمت فكر كنم navigation توي فريم اخر موي گزينه hold on current frame رو در كانال behavior در score بكش حل ميشه
در مورد سوال سوم توي همون كتابخانه يه behavior براي تايمر هست بكشش روي يه فيلد بقيه كاراش راحته
در مورد سوال چهارم من نفهميدم منظور شما چيه
در مورد سوال پنجم هم خواهش ميكنم اين چه حرفيه!!!!!! اگر باز هم مشكلي بود من و دوستان ديگه در خدمت هستيم حتما بپرسيد
 

پیوست ها

  • slidingpuzzle.rar
    54.2 کیلوبایت · بازدیدها: 134
آخرین ویرایش:

Nilofar66

New Member
بازم سلام

بابته سورس ممنون ، اما هيچ كدوم از اينايي كه گفتين حله ، حل نشد ... :)

من با Director MX 2004 دارم كار ميكنم ، اما نتونستم اين گزينه هايي رو كه گفتين پيدا كنم ، اگه ميشه

مسيره كاملشونو بگين . ( تايمر و تعيين زمان اجرا )

- در مورد اون سوال كه گفتين متوجه نشدين : تو همين بازي پازل بايد بعد از اين كه شكل به صورت درست در

اومد بازي تموم بشه ، براي اين كار چه بايد كرد ؟ يعني از كجا بايد فهميد كه چيدمان درست شده ؟

- تو اين سورسي كه دادين هيچ كدوم از Sprite ها در Score فريمي ندارن ، اين قضيش چيه ؟ آخه هر sprite كه

به Score آورده ميشه حتما چند تا فريم داره !

پيشاپيش از شما و بقيه دوستان تشكر مي كنم .... احتمالا حالا حالاها سوالاي من ادامه داره

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

براي شاد كردن ديگران آرزوهايشان را بفهميم :D
 

smmousazadeh

Well-Known Member
سلام
برای stop کردن :
روی هر فریمی که می خواهید stop شود,در score در لایه behavier (اولین لایه در بالای لایه هایی که sprite ها هستند) 2 بار کلیک کنید
on exitFrame me
go the frame
end
را وارد کنید.

اینکه برنامه تموم میشه برا اینه که شما باید حتما کد بالا یا مثل اون رو در یه فریم برنامه قرار بدی تا timeline روی یه فریم توقف کنه.

اینکه کی بازل تموم میشه میتونید یه متغیر بذارید که اول برابر با تعداد قطعات بازل باشه و هر تیکه که سر جای خودش رفت یکی ازش کم کنید . وقتی 0 شد یعنی بازل تکمیل شده.

برای دراگ کردن چندتا راه است : یکیش
sprite(n).Moveablesprite = true
و هر وقت خواستید از کار بیفته
sprite(n).Moveablesprite = false
 

mojtaba1339

Active Member
سلام بچه ها.
نیلوفر 66 ورود شما رو هم تبریک میگم ، امیدوارم به جواب سوالاتون رسیده باشین(من یه کمی دیر رسیدم بچه ها جوابا رو دادن)
فقط یه نکته : اگه یه سری تو بایگانی این انجمن بزنی یه سری از مشکلاتت رو میتونی حل کنی!

یا علی
 

Nilofar66

New Member
سلام

من هم از اين كه در جمع شما دوستاي عزيز هستم خيلي خوشحالم ...

تا اين جا چند تا از مشكلا حل شد . يه چند تا سوال ديگه هم دارم :

- ممكنه يه توضيحي در مورد puppetSprite بدين

- ميشه يه نفر لطف كنه بگه در اين سورسي كه آقا نيما گذاشتن اين سه تا عدد (90-70- 75 ) روي چه حسابي استفاده شدن ؟ يعني مربوط به چي ميشن ؟

- چطوري دكمه هاي Min-Max-Close را براي اجراي برنامه حذف كنم ؟

- من هنوز هم نميدونم چطوري ميتونم براي برنامه يه تايمر بذارم ؟

خيلي ممنون و موفق باشين

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همه رويدادهاي زندگي ات آيينه اي است كه انديشه هايت را باز مي تاباند ... !!!
 

nima_dir

Active Member
سلام دوستان
در مورد puppetsprite بايد بگم وقتي مساوي با ترو ميشه اين اسپرايت تحت كنترل لينكو و اكشن قرار ميگيره نه تغييرات داخل اسكور البته فكر نميكنم جايي ضروري باشه كه از اين استفاده بشه
عدد 75 براي ااينه كه ببينيم كدوم قطعه كليك شده
عدد 70 و 90 هم براي تعيين مختصات مورد كليك شده هست چون اولين مورد در مكان 70 و 90 قار داره
براي حذف دكمه هام روي استيج كليك كنيد در پنل property روي برگه movie template كليك كنيد و اونجا ميتوانيد اين تنظيمات رو انجام بدين
در مورد تايمر هم شما باز library رو بگردين من هم ان شا الله يه سورس ميزارم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا