چند بار می توانم گوشی را با پاوربانک شارژ کنم؟

تا چند سال پیش معضل تمام شدن شارژ و خاموش شدن گوشی وجود داشت، در خارج از خانه و دور بودن از برق نمی توانستیم گوشی را شارژ کنیم و مجبور می شدیم از تلفن عمومی یا تلفن مغازه ها برای برقراری ارتباط استفاده کنیم. اما در سال های اخیر با ورود پاوربانک به بازار دیگر کمتر کسی گوشی اش خاموش می شود و باید منتظر بماند تا برسد به خانه یا پریز برق تا بتواند آن را روشن کند. در سال های اخیر پاوربانک‌های مختلف با قابلیت های جذاب و متفاوت وارد بازار شده اند و به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته اند، به صورتی که پاوربانک به یکی از کلیدی‌ترین لوازم‌ جانبی بازار که باید هر کاربری یکی از آن ها را داشته باشد تبدیل شده است. اگر قصد خرید پاوربانک برای گوشی یا حتی لپ‌تاپ را دارید اما نمی دانید چه پاوربانکی برای شما مناسب است، این راهنمای خرید پاور بانک را مطالعه کنید.



 راهنمای خرید پاور بانک خوب و حرفه ای
راهنمای خرید پاور بانک خوب و حرفه ای


پاور بانک چیست؟​

در ابتدا باید توضیح دهیم که پاوربانک چیست، شاید برخی کاربران ندانند که پاور بانک چیست و چه کاربردی دارد؛ پاوربانک‌ها در حقیقت یک باتری قابل حمل هستند که می‌توانید به کمک آن گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و هدفون را شارژ کنید. این باتری در ظرفیت‌های مختلف وارد بازار می‌شود که نسبت به نیازتان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. پاوربانک‌ها خودشان قابل شارژ شدن هستند و برق را در خود ذخیره می‌کنند تا زمانی که گوشی یا وسایل دیگر را به آن وصل کنید و نیرو را به آن انتقال دهند.



پاوربانک به چه درد میخورد؟​

پاوربانک‌ها فقط برای شارژ کردن نیستند، از پاوربانک می‌توان به عنوان برق همراه استفاده کرد. مثلا اگر می‌خواهید یک لامپ با رابط USB را روشن کنید می‌توانید با پاوربانک این کار را انجام دهید، یا مثلا اگر می‌خواهید یخچال مسافرتی را روشن کنید، سشوار مسافرتی را روشن کنید، اسپیکر به آن متصل کنید و حتی لپ‌تاپ را به کمک آن روشن کنید. البته روشن کردن لپ‌تاپ به کمک پاوربانک کار هر پاوربانکب نیست و باید پاوربانک با ولتاژ بالا تهیه کنید. حتی برخی پاوربانک های قدرتمند با ظرفیت بالا هستند که می توانید به کمک آن باتری ماشین را هم استارت بزنید، اما طبیعتا قیمت بالایی دارند.



انواع پاوربانک ها​

پاوربانک ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به نیازتان و بودجه ای که دارید می توانید آن ها را خریداری کنید، برای مثال شاید یک کاربر پاوربانک با ظرفیت بالا نیاز داشته باشد، شاید برخی پاوربانک کوچک می خواهند تا بتوانند به راحتی آن را حمل کنند و برخی دیگر سایز آن برایشان مهم نیست و فقط می خواهند پاوربانکی باشد که به گوشی شان صدمه نزند. انواع پاوربانک را در قسمت زیر معرفی می کنیم:



پاوربانک مخصوص گوشی​

گوشی ها به دلیل داشتن ظرفیت باتری کمتر نسبت به لپ تاپ و تبلت ها، نیاز به پاور بانک های با ظرفیت زیاد ندارند، اما پاور بانک با ظرفیت بالا می تواند تعداد دفعات بیشتری گوشی ها را شارژ کند. پاور بانک مخصوص گوشی می تواند گوشی را با سرعت زیاد، کند و در نوع های مختلف شارژ کند و شدت جریان و ولتاژ آن ها مطابق با گوشی های هوشمند ساخته شده اند تا آسیبی به گوشی وارد نشود.



پاوربانک مخصوص تبلت​

باتری تبلت ها و گوشی ها فرق زیادی با هم ندارند، فقط اکثر تبلت ها باتری قدرتمندتری نسبت به گوشی های هوشمند دارند، برای مثال یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت نمی تواند یک بار هم تبلت با باتری ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. پس اگر تبلت شما باتری قدرتمندی دارد باید پاور بانک با ظرفیت بالای ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت برای آن تهیه کنید. امام اگر تبلت شما ۷ یا ۸ هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری دارد، یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت می تواند یک بار تبلت شما را شارژ کند.



پاوربانک مخصوص لپ تاپ​

لپ تاپ ها باتری های قدرتمند تری دارند که روشن شدنشان هم نیاز به ولتاژ بالا دارد، پس یک پاوربانک معمولی که برای گوشی است نمی تواند لپ تاپ را شارژ کند، زیرا ولتاژ باتری گوشی ۵ ولت است و لپ تاپ ها بسته به نوع سیستم از ۱۶ تا ۲۰ ولت ولتاژ دارند. پس پاور بانک مخصوص لپ تاپ پاوربانکی است که ولتاژ و شدت جریان بیشتری نسبت به پاور بانک گوشی داشته باشد.



پاوربانک هوشمند​

پاوربانک ها نقش مهمی در سلامت باتری ها دارند، امروزه اکثر دارندگان گوشی های همراه از پاوربانک استفاده می کنند، اما هر پاوربانکی استاندارد های لازم را ندارد و باید از پاوربانکی استفاده کنید که ویژگی های هوشمند داشته باشد و به باتری گوشی شما آسیب نزند. ویژگی هایی مانند شارژ امن، شارژ سریع و کنترل کننده شدت جریان باعث می شوند تا یک پاور بانک مورد اعتماد واقع شود و بتوانید از آن ها برای گوشی های گران قیمت هم استفاده کنید.
همچنین در گذشته شاهد انفجار و ذوب شدن باتری گوشیو لپ تاپ بوده ایم، فناوری پاور دلیوری فکر این مشکلات را کرده و علاوه بر رعایت استاندارد ایمنی USB-IF که باعث کنترل ولتاژ می شود، حالا با تقسیم کردن نیرو لازم بین هر قسمت از اجزای دستگاه، باعث می شود بارالکتریکی اضافه ای به دستگاه منتقل نشود تا شاهد ریزش برق در بورد و خازن های دستگاه های الکترونیکی نباشیم.



پاوربانک خورشیدی​

امروزه پاوربانک سولار یا پاوربانک خورشیدی مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند زیرا به دلیل سیستم جذب انرژی ای که دارند، به طبیعت و محیط زیست آسیب نمی رسانند. پاور بانک خورشیدی توسط نور آفتاب شارژ می شود و مخصوص گردشگران است. معمولا کسانی که گردشگری می کنند از خانه دور هستند و به برق دسترسی ندارند، به همین دلیل نیاز به پاوربانکی دارند که نیاز به برق برای شارژ شدن نداشته باشند. کافیست این پاوربانک ها را زیر نور آفتاب قرار دهید تا شارژ شوند.



پاوربانک بی سیم​

پاوربانک هایی وجود دارند که برای شارژ کردن گوشی ها دیگر نیازی به سیم و کابل برای اتصال ندارند. برای اتصال فقط کافیست گوشی یا لپ تاپ شما قابلیت شارژ شدن بی سیم را داشته باشند. به این نوع پاوربانک ها، پاوربانک وایرلس یا پاوربانک بی سیم گفته می شود. گوشی هوشومند هم باید از قابلیت شارژ وایرلس یا شارژ بی سیم پشتیبانی کند، در این صورت می توانید بدون نیاز به کابل و فقط با نزدیک قرار دادن گوشی و پاوربانک به یکدیگر، گوشی را شارژ کنید.



پاوربانک مخصوص ماشین​

برخی پاوربانک ها هستند که انقدر ظرفیت شان بالا است و ولتاژ و شدت جریان بالایی دارند که مخصوص استارت زدن باتری ماشین را بر عهده دارند. این پاوربانک ها زمانی به کار می آیند که باتری ماشین یا موتورتان خوابیده باشد و نیاز به شوک داشته باشد. این پاوربانک ها برای گوشی توصیه نمی شوند و فقط برای دستگاه های ولتاژ بالا مناسب اند.



پاوربانک ضد ضربه و آب​

شاید دلتان بخواهد با پاوربانک تان درون آب بروید، بله افرادی هستند که کارشان گردشگری است و در مسیر ممکن است از آب رد شوند، پاور بانک ضد آب و ضد ضربه مخصوص این افراد ساخته شده تا هیچ آسیبی به این دستگاه در هیچ شرایطی نه سرما نه گرما نه آب و غیره نرسد. این پاوربانک ها معمولا قیمت بالایی دارند مانند پاور بانک بی سیم.



چند بار می توانم گوشی را با پاوربانک شارژ کنم؟​

هر پاوربانک میزان ظرفیت متفاوتی دارد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، هرچقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، دفعات بیشتری گوشی شما را شارژ می کند، مثلا اگر گوشی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارید یک پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۱ بار آن را شارژ می کند نه ۲ بار؛ دلیل این هم بر میگردد به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک ها و البته فرمول محاسبه دفعات شارژ رکدن گوشی توسط پاوربانک. برای این که بفهمید هر پاوربانک چند بار گوشی شما را شارژ می کند می توانید وارد سایت powerbankexpert شوید و قبل خرید شارژر همراه مورد نیازتان را خریداری کنید. اما در جلوتر در مورد ظرفیت اسمی پاوربانک و ظرفیت واقعی پاوربانک ها توضیح می دهیم.



جمع بندی نکات راهنمای خرید پاور بانک​

در این راهنمای خرید پاوربانک، انواع پاوربانک های کارآمد و خوش قیمت بازار را به شما معرفی کردیم که تمام آن ها از ویژگی های شارژ سریع و ایمن استفاده می کنند؛ اگر به فکر خرید و استفاده از پاوربانک هستید، خواهش می کنیم به هیچ عنوان از شارژر فندکی ماشین و پاوربانک های بدون فناوری ایمن شارژ استفاده نکنید. این وسایل به شدت به گوشی شما صدمه وارد می کنند و ممکن است حتی در صور انفجار به خودتان هم صدمه بزند.

با استفاده کم از پاوربانک های دارای فناوری ایمن شارژ سریع، به باتری دستگاه شما فشاری وارد نمی شود و هیچ تهدیدی برای آن ها نیست، فقط دقت کنید که پاوربانک را از فروشگاه های معتبر مانند جانبی تک بخرید که تمام اجناسش دارای گارانتی رسمی شرکت است و در صورت بروز هرگونه اتفاقی پاسخ گو خواهند بود و مطمئن هستید که جنس اصل به شما می فروشند.پس از مطالعه این راهنمای خرید پاور بانک نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا