چندتا سوال ...ویوپورت..رندر....

star0921

Member
سلام در مورد عنوان باید بگم چیز بهتری به زهنم نرسید از مدیران محترم عذرخواهی میکنم ...دوستان چند تا سوال داشتم ....اولیش اینه که تو خیلی از کارای طراحی وقتی طرف داره تو ویو پورت از نماهای مختلف کار رو نگاه میکنه از هر طرفی که نگاه میکنه دیوارهایی که جلوی دید هستن خودکار نامرئی میشن تا بهتر بتونیم فضای داخلی رو ببینیم چطور این کار رو میکنن؟؟؟؟
دومین سوالم اینه که وقتی کار طراحیمون تموم شد تکسچرای پروژه تو مسیر های مختلفی هستن چطور میشه از کل پروژه یه بک آپ گرفت تا کل فایلاش رو تو یه فولدر داشته باشیم؟؟

سوال بعدی اینه که وقتی دوتا دوربین تو کارمون داشته باشیم چطور تنظیم کنیم که بعد از این که رندر دوربین اولی تموم شد خودکار دوربین دوم رو رندر کنه؟؟؟
بعد سوال بعدی اینه که وقتی با فریم بافر رندر میگیریم کارکه تموم شد یه دفعه حواسمون نبود پنجره رو بستیم برای اینکه از نو رندر نگیره همون قبلی رو بیاره چیکار کنیم؟؟؟؟؟دیگه همینا پیشاپیش ممنون
:rose:
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

در مورد سوال اول میتونی از Viewport clipping استفاده کنی ... قبلا در موردش تو انجمن توضیح دادم اما به صورت ساده کافیه روی نام Viewport مثلا Front راست کلیک کنی و از گزینه های موجود Viewport clipping رو انتخاب کنی و از طریق اون دوتا مثلث زرد رنگ و با جابجا کردنشون قسمتهایی رو که نمیخوای ببینی محدود کنی

در مورد سوال دوم از گزینه Archive در قسمت Save as استفاده کنید

در مورد سوال بعدی میتونید از Batch رندر استفاده کنید و یا از Videopost که فکر میکنم در موردشون با جستجو بتونید در انجمن اطلاعاتی رو کسب کنید

در مورد سوال آخرتون هم از منوی رندر گزینه Rendered frame window رو استفاده بفرمایید

موفق باشید
 

meysam arch

Active Member
اساتید ممنون میشم اون گزینه هایی که دورش خط کشیدم رو روش کارش رو توضیح بدن ... خدا خیرتون بده !!!:wink:
و شنیده بودم از دوستان که میشه کاری کرد این رندر ها ی گرفته شده وقتی پای سیستم نیستیم بعد از اتمام رندر به ایمیل مون ارسال می تونه بشه !!! ( اون وقت گزینه ای داره مکس که بعد اتمام رندر ها سیستم خاموش شه یا بره رو اسلیپ ؟؟؟ )
batch.JPG
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
سوال اول زیاد واضح نبود و باید یه عکس بذارید تا واضح تر بشه چون چند تا راه وجود داره
1: با کلید ترکیبی Alt+X اون رو شفاف کنید
2: در صورتی که دیوار مکعبی هست (یعنی Plane نیست و حجم داره) توسط Edit poly بخش خارجی دیوار رو انتخاب کنید و از پنل modify دکمه ی Flip رو بزنید، بعد کل جسم رو انتخاب کنید و کلیک راست کنید و object properties رو بزنید و از بخش General گزینه ی Backface Cull رو بزنید، این گزینه باعث میشه که Face فقط از یک جهت قابل دیدن باشه و از جهت مخالف نامرئی بشه و چون در مرحله ی قبل سطح خارجی رو Flip کردید از نمای بیرون دیوار نامرئی میشه.
3: راه بعدی اینه که دیوار رو انتخاب کنید، روش کلیک راست کنید و properties و گزینه ی Display as a box رو بزنید تا تبدیل به یک مکعب شفاف بشه. و راه های دیگه هم هست

برای ذخیره کردن پروژه همراه تمامی فایل های استفاده شده از بخش Save As گزینه ی Archive رو بزنید تا فایل پروژه و تمامی فایل های مورد استفاده در پروژه بصورت یک فایل Zip جمع آوری بشه

برای دیدن آخرین رندر در فریم بافر، اگر از فریم بافر VRay استفاده میکنید کافیه در ویوپورت کلیک راست کنید و گزینه ی V-Ray VFB رو بزنید و اگر از فریم بافر مکس استفاده میکنید از منوی Rendering گزینه ی Rendered frame window رو انتخاب کنید
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
اساتید ممنون میشم اون گزینه هایی که دورش خط کشیدم رو روش کارش رو توضیح بدن ... خدا خیرتون بده !!!
majidonline_wink.gif

و شنیده بودم از دوستان که میشه کاری کرد این رندر ها ی گرفته شده وقتی پای سیستم نیستیم بعد از اتمام رندر به ایمیل مون ارسال می تونه بشه !!! ( اون وقت گزینه ای داره مکس که بعد اتمام رندر ها سیستم خاموش شه یا بره رو اسلیپ ؟؟؟ )

با سلام،

بهتر بود سوالتون رو در یک تاپیک جدید قرار میدادید

Pixel Aspect برای کنترل تناسب طول و عرض پیکسل هست ... بعضی از واحد های نمایش بعنوان مثال تلویزیون با توجه به استاندارد PAL و یا NTSC دارای پیکسل هایی مستطیل شکل هستند که بسته به نوع استاندارد افقی و یا عمودی هستند و به همین خاطر نسبت طول و عرض

پیکسل در اونها عدد 1 نیست اما در مورد نمایش تصویر برای مانیتور و یا چاپ کردن تصاویر این عدد رو به حالت Default خودش یعنی 1 رها میکنیم

Scene State بصورت خلاصه قابلیت جدیدی هست که در چند نسخه اخیر مکس به اون اضافه شده و این توانایی رو به شما میده تا به شکل مناسب تری موضوعات رو برای رندر دسته بندی کنید و از قابلیتهای رندر کننده های مختلف بهره ببرید ... گزینه موجود در Batch render در مورد این

موضوع برای زمانی هست که شما Scene State رو قبلا تعریف کرده باشید و از طریق لیست موجود میتونید برای Task مورد نظر از تنظیمات موجود در Scene State استفاده کنید

با فعال شدن گزینه Net render پنجره Network job assignment رو به هنگام کلیک کردن روی گزینه Render نشون میده تا بتونید از قابلیتهای رندر شبکه ای بهره مند بشید

Export to .bat برای شما یک فایل Batch ایجاد میکنه که بعدا میتونید در Command line rendering از اون بهره ببرید

با استفاده از Network job assignment در مواقعی که در کنار سیستم نیستید میتونید قابلیت فرستادن پیغام صورت وضعیت رندر رو به آدرس Mail داشته باشید

البته برای کنترل سیستم از طریق اینترنت ابزارهای خیلی خوبی وجود داره که میتونید از اونها استفاده کنید

برای خاموش کردن سیستم بعد از رندر میتونید از Script کوچکی به نام shutdown.ms و Backburner استفاده کنید

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

star0921

Member
اینم یه عکس وقتی از اون نما نگاه میکنم دوتا دیوار نامرئی میشن
http://upload7.ir/imgs/2014-04/08043122491667856189.png
راه دومتون جواب داد خیلی ممنونم...
سوال بعدی رو هم اگه میشه با جزئیات و شفاف تر توضیح بدید در مورد رندر گرفتن دو دوربین ممنون میشم
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
دقیقا در این عکس از همون روش Backface cull استفاده شده
تا اونجایی که من میدونم در آن واحد شما میتونید از یک نما یا دوربین برای رندر استفاده کنید و برای اینکه عملیاتی شبیه تغییر دوربین رو شبیه سازی کنید باید دوربین رو در یک فریم انیمیشن جابجا کنید و به مکان دوربین دوم ببرید یا اینکه انیمیشن رو تا آخرین فریم دوربین اول رندر کنید و ادامه ی رندر رو از دوربین دوم انجام بدید اما فکر میکنم اسکریپتی برای سوئیچ بین دوربین هم ساخته شده باشه.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اضافه میکنم
برای رندر چند دوربین از Batch Render و Video Post هم میتونید استفاده کنید که توضیحشون یکم طولانیه اما Batch render خیلی آسونه کافیه دوربین ها و رنج فریم ها رو مشخص کنید ولی رندر هر دوربین بصورت جدا ذخیره میشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا