چقدر وقت میبره تسلط بر این مایای شما

سلام دوستای عزیز
من حدود هفت هشت سال با فتوشاپ کارکردم و حالا دوست دارم یه نرم افزار سه بعدی هم کار کنم با این مقدمه ای که گفتم حدودا چه مدت طول میکشه که بر مایا به طور کلی ( میدونم شاخه های زیادی داره مثل مدلینگ و ... )تسلط پیدا کرد البته چند سال قبل در حد یه طراحی آرم گردون با مکس کار کردم و یکمی هم توی مایا تجربه دارم ( درحد چند روز ) با این تفاسیر ممنون میشم جواب بدین:rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
هیچ وقت دنبال این مسائلش نباشین. همیشه شروع کنین فقط.
هیچ کسی نمیتونه بگه به شما که مثلا یک ساله شما میتونید مدلینگ را کامل یاد بگیرین یا یک ماهه یا ده ساله.
بستگی به تمرین شما و علاقه و استعداد و دید هنری و ... داره.
پس شما شروع کنید نه به خاطر اینکه مایا را فول بشید. بلکه به خاطر اینکه بتونید از کار کردن با این برنامه لذت ببرید.
از دید من که حداقل ۶ ساله دارم مایا کار میکنم ( یا به قولی با مایا سر و کله میزنم ) میتونم بهتون بگم راهی که من طی کردم را میشه به ۱ سال هم رفت. شاید هم کمتر !!!
پس نگران این مواردش نباشید. مهم انگیزه و استارت کار هست.
 
ممنون از پاسختون. ترسی که من همیشه از شروع این کار داشتم این بود که آیا نیاز نیست که فردی که میخواد شروع به سه بعدی کار کردن کنه حداقل یه آشنایی مختصری از طراحی و نقاشی و یه دید هنری داشته باشه . میدونید آخه نمیتونم تصور کنم کسی که با یه مداد بلد نیست یه خونه ساده بکشه چطور میتونه یه تصویر سه بعدی عالی در بیاره:-?
 
در ضمن کار ها تون رو دیدم فوق العاده بودند . به آدم انگیزه میده
راستی مایا 20۱۱ این امکان رو داره که رو لینوکس نصب بشه?
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خب مسلما اگه فردی که با این نوع نرم افزارها کار میکنه اگه از اصول طراحی و ... هم سر رشته داشته باشه و دستش هم قوی باشه در این قضیه میتونه خیلی از این برتریش استفاده کنه و راحتتر حرکت کنه. اما الزاما این نیست که اگه طراحی بلد نباشیم هیچ کاری هم نمیتونیم با این برنامه ها انجام بدیم.
اول اینکه ممنون از لطفتون نسبت به کارهای من. اگه از کارهای من خوشتون اومده باید بگم من به قول شما حتی یک خونه ساده هم نمیتونم بکشم و کلا دست به قلم نبودم تقریبا تا الان، هر چند علاقه زیادی به طراحی دارم.
پس خودم من یک نمونه تقریبا یا یه ذره موفق که هیچی هم طراحی بلد نیست.
پس شروع کنید حتما.
در رابطه با لینوکس هم فکر میکنم نسخه مخصوص لینوکس باید داشته باشه.
 
شما گفتید که راهی که ۵ -۶ ساله رفتمو میشد تو یه سال رفت منظورتون چیه ؟ میشه از تجربیاتتون بگین از چاههایی که مادیگه توش نیفتیم .ممنون
:rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خب منظورم مثلا اینه که من این ۵ سال را اگه فشرده تر کار میکردم و منسجم تر و با یک راهنمای مناسب و برنامه ریزی بهتر میتونستم سریع تر به نتیجه برسم.
مهم تلاش شما هست که چقدر به این قضیه بها بدین.
 

saeedmir

Member
سلام دوستای عزیز
من حدود هفت هشت سال با فتوشاپ کارکردم و حالا دوست دارم یه نرم افزار سه بعدی هم کار کنم با این مقدمه ای که گفتم حدودا چه مدت طول میکشه که بر مایا به طور کلی ( میدونم شاخه های زیادی داره مثل مدلینگ و ... )تسلط پیدا کرد البته چند سال قبل در حد یه طراحی آرم گردون با مکس کار کردم و یکمی هم توی مایا تجربه دارم ( درحد چند روز ) با این تفاسیر ممنون میشم جواب بدین:rose:
همه چیز به خودت بستگی داره اما به نظر من تو مهارتشو داری چون با نرم افرار های مختلف کار کردی فقط میمونه دانش که تو مجید انلاین زیاده؟؟
اگه به کمک نیاز داشتی من به عنوان یه مبتدی خوشحال میشم کمکت کنم
موفق باشی
 

rereza

New Member
سلام دوستای عزیز
من حدود هفت هشت سال با فتوشاپ کارکردم و حالا دوست دارم یه نرم افزار سه بعدی هم کار کنم با این مقدمه ای که گفتم حدودا چه مدت طول میکشه که بر مایا به طور کلی ( میدونم شاخه های زیادی داره مثل مدلینگ و ... )تسلط پیدا کرد البته چند سال قبل در حد یه طراحی آرم گردون با مکس کار کردم و یکمی هم توی مایا تجربه دارم ( درحد چند روز ) با این تفاسیر ممنون میشم جواب بدین:rose:

من هم فکر میکنم قبل از فکر کردن به نرم افزار ، باید خیلی ساده شروع کرد ! مایا یا مکس یا خیلی از نرم افزارهای دیگه وجود دارند که همهشون یه جورایی ارزش یادگیری رو دارن !! ولی اگه هر کدوم از این نرم افزارها رو یاد بگیرید باز به این معنی نیست که شما میتونید چیز مناسبی خلق کنین !! شناخت ابزار کافی نیست و از شما یه هنرمند نمیسازه ! بزارید یه مثال ساده بزنم .. تصور کنین که شما ابزارها رو میشناسید خوب من از شما میخوام یه سر کارکتر رو بسازید ...و شما هم تا نرم افزار رو باز میکنید ، میمونید که حالا از کجا شروع کنین !! از کجا شروع کنین و چطور پیش برین !!! باور کنین جواب به این سوالات سختر از اونیه که فکر میکنید . همه اینها رو بهتره با راهنمایی و تجربه افراد یاد بگیرید ! وگرنه مثل من مجبوری سالها و با استفاده از آزمایش خطا و درست ، یادبگیری که در اونصورت بابای آدم در میاد !!!
پیشنهاد من اینه قبل از یادگیر نرم افزار ی ، برو دنبال مفاهیم پایه ای ، مفاهیم سه بعدی ، مفاهیم کلی انیمیشن سازی و متحرک سازی و غیره !! این کار شاید بیش از چند جلسه طول نکشه اما باور کن مثل یه کاتالیزور عمل میکنه !! بعدش برو دنال مدل سازی و روشهای ساخت !!! روشها مستقل از نرم افزارها هستند .پس شما هم تا حد ممکن بصورت مستقل و بدون وابستگی شروع به یادگیری کنین !! بعد وارد مراحل بعدی بشین .. بعد از همه این کارها میتونید برگردید و دوباره شروع به یادگیری کامل یه نرم افزار بکنین !!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا