چقدر برای engine بازی فلش حاضرید بپردازید؟

Arash-zr

Member
با سلام خدمت تمام دوستان

من این سوال رو مطرح کردم که چقدر شما حاضرید برای engine ساخت بازی فلش کاملا ایرانی پول بدهید؟!

این اینجینی منظور من هست می تونه انجین بازی پلتفرم ، مبارزه ای ، استراتژی و ... باشه

لطفا با در نظر گرفتن تمام شرایط مبلغ پیشنهادی خودتون رو اینجا بنویسید و به عنوان کسی که قصد ساخت بازی رو داره و تا حدودی با مبانی کلی ساخت بازی و خود نرم افزار فلش آشناست ،نظرتون رو بدید ، نه مثلا برای تفریح یا آشنا شدن با ساخت بازی!

دلیل این که من این تاپیک رو ایجاد کردم اینه که ببینم آیا میشه با ساخت اینجین های ساده و حرفه ای به صنعت ساخت بازی در کشورمون کمک کرد و آیا برای امسال من که حدود 8 سال تجربه کار با فلش و ساخت بازی رو دارن با اندازه کافی به صرفه هست که این کار رو انجام بدیم و انجین های قدرتمند برای ساخت بازی با فلش ارائه بدیم؟ یا اینکه علم ساخت بازی رو نزد خودمون نگه داریم و فقط با ساخت بازی بپردازیم؟

پیشاپیش از نظرات و همکاری شما ممنونم.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
سلام
منهم نزدیک به 8-9 ساله از فلش 4 باهاشمو برنامه هائی مثل پردازش فیلم و تکست تو اسپیچ و انجین بازی 2 بعدی و .... ساختم
اما ی پیشنهاده دوستانه برنامه نویسانه بهتون میکنم و اون اینه که با ابزارهائی که مینویسین کار کنین و خروجیتونو عرضه کنین اما خود ابزارتونو نفروشین چون مثلا شما 1 سال گذاشتی ی ابزار توپ نوشتی : حالا با اون میتونی هی برنامه های خوبی بنویسین که با ارزشن و خوب میتونی بفروشینشون اما اگه ابزارتو بفروشی اونو نهایتن چندبار میفروشی و بعد تکثیر میشه و ابزارت از دستت رفته و لو رفته و خیلی ها از ابزارت استفاده می کنن و برنامه های خاصی هم که دیگه باهاش بنویسی دیگه خاص نیس چون خیلی ها دارنش و .... خلاصه این ی اشتباس که تو مملکتی که کپی رایت ارزشش کمتر از پارکو متره بخاین این کارو کنین
 

++Hadi++

Active Member
معمولا بهتره بازی سازها از یک سری کلاس های ابزاری استفاده کنند تا انجین اصلیشون فلش با خروجی مستقیم تر باشه تا اینکه کلی برنامه (اونم با پرفرمنس فلش ) بنویسند که تازه یه خروجی دیگه بده بیرون.
و بنده به شخصه با فروش کلاس مخالفم. و با نظر بنیامین موافقم...مگر اینکه با mxml و ابزاری مثل ایکسمل بیاییم و برنامه هایی بنویسیم که با اون بشه از یه محیط بیرونی ، یه محیط بازی شبیه به تراویان یا ... بوجود بیاریم...
 

Arash-zr

Member
من فقط می خام یک ابزار نیمه حرفه ی برای کسانی که علاقه به ساخت بازی با فلش دارند تهیه کنم
و مثلما اون ابزار تمام اطلاعات یک بازی ساز حرفه ای رو نداره!!! یعنی شخصی که با این ابزار کار میکنه نمیتونه از لحاظ اطلاعات و تجربه با منی که این ابزار رو ساخت برابری کنه.
حتا اگر به بهترین شکل از انجین استفاده کنه و تمام کلاس ها کد ها و الگوریتم هایی که داخل ابن انجین نوشته شده رو بتونه استفاده کنه

چون این ابزار محدوده و فقط برای نوع خاصی از بازی ها می تونه استفاده بشه و امکانات محدودی هم داره.
و اگه کاربر امکانات بیشتری رو لازم داشته باشه یا باید هزینه بیشتری رو بپردازه و از ورژن های کامل تر استفاده کنه ، یا اینکه سایر امکانات در بازی رو خودش بنویسه.
واگه شخص بازی ساز برای انجینی که خریداری کرده هزینه نسبتا بالا ای رو پرداخت کرده باشه ، مثلما به راحتی اون رو روی نت شیر نمیکنه
و حتی اگر هم این کار رو بکنه نکات مثبت قابل توجهی قبل از اون چه برای من سازنده و چه برای اشخاصی که این انجین ها رو خریداری می کنن و چه برای جامعه بازی سازان مستقل داشته.

با توجه به این نکاتی که عرض کردم ، شما قیمت پیشنهادی خودتون رو در مورد این نوع انجین ها بنویسید.

توجه کنید که بازی های فلشی که ساخته می شوند بسته به کیفیت اونها در سایت های خارجی از 4 تا 12 ملیون تومن به فروش می رسند
ممنون از توجهتون
 

benyamin_pc

Well-Known Member
صحبتتونو خوندم اما من همچنان از فروش ابزارهای شخصی مخالفم و حس میکنم یکم شما نیاز به تجربه بیشتری دارین تا هم فکر من شوین
کلا اپن سورس بد نیست و باعث پیشرفت بهتر میشه اما توی کشور ما خنده داره . جائی که کپی رایت نداره اپن سورس هم نداره
سورس هم که ندین برنامتون که پخش شد ازش مفت استفاده میکنن و این تقصیر استفاده کننده نیست و تقصیر فقط ی نهاده که نمیدونه به کی چه حقی بده و به کی چه حقی نده و دنباله سواستفاده و بقای چیزی به قیمت نابودی خیلی چیزهاست و حق و حقوقو مجبوره جابجا کنه! بگذریم...
توی کشوری که در حدیکه برای دریافت پوله پارک ی ماشین اهمیت قائله برای کپی رایت و حق برنامه نویس ( زحمتی رسیدن به اون دانش و زحمت تولید اون اثر ) اهمیت قائل نیست و قانونی که براش در نظر نمیگیرن هیچ قانونه احمقانه ای که برعکسش هم هستو تثویب می کنن!! اینجور رفتار و اندیشه ای که تو ذهن شماست فقط ی چیزه و اون بی تجربگیه
برنامه نویس نباید به هیچ وجه توی کشور ایران به کسی سورس بده و هیچ نرم افزاری به نام مالکیت شرکتی بنویسه و ابزارها و در واقع تخصص خودشم نرم افزار نکنه و پخش کنه چون سواستفاده گر ساخته این اوضاع کم نیست و حقه حق دار دفاع که نمیشه هیچ به نفع بعضی سیستم ها با چشمان باز نه بسته و حساب شده نه اتفاقی پای مال میشه
به هر حال شما مختاری هرکار میخاین با تخصصتون و چیزی که یاد گرفتین و خودتون بکنین البته بعضی موضوع ها به کل صنف هم ضرر میرسونه که بگذریم
به هر حال اگه ساده ترین اینجینی طراحی کردین که کسی بدون برنامه نویسی بازی 2 بعدی در حد سونیک سگا با فلش بسازه اگه حداقل میخان به خودتون و صنفتون ضرر نزنین کمتر از 6 تومن نفروشینش و طوری طراحیش کنین که ی محیط داشته باشه و اصلا نیاز به کد نویسی نداشته باشه و به شکل کلاس نباشه تا استفاده کننده حسه برنامه نویس شدن بهش دست نده و با اولین کاری که باهاش کرد و 4 جا که رفت با 4 تا برنامه نویس کل کل هم بکنه!
میتونه محیطتون مستقیم با کلاساتون در ارتباط باشه و دیتای تولیدی از پازلی که کاربر تو محیطتون ساخته به ی فایل داده بشه تا اون بازیو نسبت به اون دیتا جنریت کنه
 
آخرین ویرایش:

Mehrdad155

کاربر فعال
درود

اگر نیمه حرفه ای بسازید کسی نمیخره.چه ایران چه جای دیگه.الان انجین های بسیار زیاد و خوبی برای گیم سازی در فلش وجود داره که بعضی هاشون واقعا فریم ورک های بینظیری هستند.بعضی هاشون هم اصلا احتیاج به یه خط کد نویسی هم ندارند.اکثرشون هم رایگان هستند.من قصد دلسرد کردن شما را ندارم ولی همینطور که بنیامین عزیز گفت تلاشتون تو ایران که هیچ کپی رایتی وجود نداره به هدر میره و فردا کراک برنامتون سر از جعفر دانلود و اصغر دانلود در میاره.تو خارج هم با توجه به وجود برنامه های متعدد برای اینکار باز هم تلاشتون بیثمر میشه مگر اینکه واقعا خاص و حساب شده کار کنید.

مهرداد
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
به نظرم اگه این شیوه تولیدو داشته باشین و سورستونم ازش حفاظت کنین و تحت مالکیت شرکتی برنامتونو قرار ندین تا حقتونو بالا بکشن و قیمت واقعیه تولیدتونم که در حد همونه بگیرین نه حق خودتون ضایع میشه نه صنفتون
 

benyamin_pc

Well-Known Member
از دیدگاهی هم که آقای مهرداد فرمودن قابل بررسیه (نمیدونم چرا دکمه تشکر برای جناب مهرداد نبود و بدین شکل از گفته هاشون تشکر می کنم) به هر حال شما هر برنامه ای میتونین تولید کنین و در هر حدی و این دیدگاه هم به بررسیه رقابتیه شما فکر میکنه و اگه میبینین میتونین بازار چیزی که مینویسینو داشته باشین میتونین بنویسین و هیچ عمل خلافی نیست.ولی اینکه مثلا الان یونیتی 1500 دلاره پس من اگه گیم میکر دوبعدی بسازم که بدون کد نویسی و با سرهم کردن پازل واره چنتا کامپوننت بشه باهاش بازی در حد سونیک ساخت پس باید اونو 200 هزار تومن بفروشم اصلا منطقی نیست چون یونیتی محصول بین المللیه دوما کپی رایتش شدیدا حمایت میشه سوما فروش انبوهه چهارما ی کمپانیه و ......
به هر حال گیم میکری که توضیح دادم کمتر از 5 تومن منکه برای کسی نمینویسم چون اصلا برام فایده نداره که بخام به فروش های بعدیش توی این کشور با این وضعی که ساختن فکر کنم تا بیام قیمت تولیدو نگیرم و قیمت اولمم قیمته فروش انبوه بدم!
 

Mehrdad155

کاربر فعال
درود

بهترین پیشنهاد به نظر بنده اینه که اگر خواستید این کار را بکنید اول برنامتون را کاملا Free بدید بیرون البته بدون open source بعد که طرفداراتون توی فروم سایتتون بالا رفت و دیدید که خیلی ها استقبال می کنند بعد اونو commerical کنید.باز هم میگم اینها همه توی خارج نه توی ایران.

موفق باشید - مهرداد
 
آخرین ویرایش:

Arash-zr

Member
درود

صحبتتونو خوندم اما من همچنان از فروش ابزارهای شخصی مخالفم

آقای بنیامین عزیز ، ممنون ازتون به خاطر راهنمایی خوبتون ، ولی من عرضم رو اصلاح می کنم:
بنده قرار نیست ابزاری که خودم استفاده می کنم و با اون بازی هام رو می سازم داخل یک بسته به هر کی که خاست هدیه کنم!:green:
جدا از شوخی ، قصد بنده این بود که یک نرم افزار ساخت بازی بر پایه فلش درست کنم که هر کسی با کمی اطلاعات در مورد ساخت بازی و نرم افزار فلش ، بتونه یک بازی با استفاده از خلاقیت خودش بسازه ! که این ایزار قیمت مناسبی داشته باشه و بشه با اون بازی های قابل قبول ساخت و البته سورس های اون محفوظ هستند .(بازم تاکید می کنم که ابزار امکانات محدودی داره)
تغریبا میشه اون رو در حد بازی های اوپن سورسی بدونیم که توی سایت های خارجی پیدا می کنیم ، (کمی جامع)
که البته با توجه به صحبت های دوستان کم کم دارم متقاعد می شم که از این کار دست بکشم!:wink:

از سایر دوستان هم ممنونم بویژه آقا مهرداد و بنیامین عزیز بخاطر راهنمایی های خیلی ارزشمندشون ممنونم.


اینم اضافه کنم ولی شما تعریف از خود ندونید:
سطح کار بنده در ساخت بازی های فلش به حدی هست 95% بازی های خارجی رو حلق آویز کنم!!! :-?پس این انجینی که ازش صحبت می کنم شاید به سختی جزو 5درصد اطلاعات و تجربه من در مورد ساخت بازی های فلش باشه
یجورایی فکر می کنم بد نیست کمی از تجربه ام رو در اختیار فراد دیگه بذارم.

درود و سپاس
 
آخرین ویرایش:

JavidFlasher

کاربر فعال
سلام
کد:
سطح کار بنده در ساخت بازی های فلش به حدی هست 95% بازی های خارجی رو حلق آویز کنم!!!
اصلا بل کل تفکرتون اشتباست
شما بازی angry birdsرو میبینن پیش خودتون میگین این که واسه من کاری نداره!
ولی چرا انقد طرفدار پیدار کرده ؟ ؟؟ ؟
یه بازی خوب باید
گرافیک خوب خلاقیت توش بکار برده شه مهمتر از کد نویسی بازی سبک بازی و ایده اون هست
شاید یه بازی پیاده کردنش سه سوته باشه اما سبکش و ایده بکار برده شده جوریه که در کاربر اعتیاد برقرار کنه
میخواستم بگم که شما که بازی سازه حرفه ای هستید قبل از هر چیز ذهن خلاق و حرفه ای داشته باشین.
نه این که بازی های خارجی رو ببینین بگین حلق آویزشون میکنم.
یه حرفه ای هیچوقت این حرف رو نمیزنه
 

benyamin_pc

Well-Known Member
با نظر جاوید بویژه جمله آخرش موافقم و اکثر حرفه ای ها اونو تایید میکنن
اما به هر حال حتی اگه هدفتون "یجورایی فکر می کنم بد نیست کمی از تجربه ام رو در اختیار فراد دیگه بذارم." اینه باید بگم این راهش نیست چون کسی با ابزار تجربه ای از جنس تجاربی که شما میگین کسب کردینو کسب نخواهد کرد
به هر حال هر برنامه ای تولید کنین مختارین ولی به نظر من اون قیمت مناسبی که ازش حرف میزنین در ی جامعه بدون کپی رایت و ضمنا جامعه ای که درد کم بدون چفیه ای ها از درد کم بودن و محدود بودن تکنولوژی کمتره تحقق نمیبخشه و به هدفتون نخاهید رسید!
چونکه این چیزا باید یکم حمایت شه و جائی که حمایت که نمیشه هیچی هنوز برای سواستفاده از این صنف انواع قوانین غیر عادلانه هم تثویب میکنن و نمیتونین چیزیو به قیمت تولید و فروش اولیه نفروشین به امید فروش انبوه در صورتی که به این هدف نمیشه رسید!
تو کشورهائی که حق برنامه نویس به عنوان یک انسان پذیرفته شده و اگه دزدی از مغازه بده دزدیه زحمت و دست رنج چندین ماه یا ساله ی بشر هم بده هیچ وقت نمیان حمایت که نکنن قانون هم ثبت کنن که حقه برنامه نویس ماله خودش نیست و با بی شرمی اونو جار هم بزنن
اگه نمیدونین بذارین من میگم تا خندتون بگیره :
هر بچه ای میدونه سورس اول از همه معنای حق مالکیت داره و اگه قرار باشه اونم واگذار کرد یعنی داره ایده و بخشی از دانش و زحمات و حق مالکیت اونم باهاش میده و در واقع حق معنویشم داره میده میره چون با ی تغییر یا استفاده تغییر یافته اون تو ی نرم افزار دیگه میشه اونو به ی نام دیگه با ی مالک معنویه دیگم ثبتش کرد
برای همین وقتی برنامه نویسی برنامه ای مینویسه هرجای دنیا که ببینین قیمت نرم افزار با سورس حداقل 3-4 برابر قیمت خودشه و البته برای نرم افزارهای کوچیک اینه و هرچی بزرگ تر باشه این چند برابری تصاعدی میره بالا تا جائی که مثلا وقتی قیمت ی چیزی مثل 3d-max 4 چهار و نیم میلیون تومنه قیمت سورس یا درواقع حق مالکیته اون حداقل حدود 1 بیلیون تومانه
حالا اینجارو داشته باشین : وزارت ارشاد قانون دادن که اگه برنامه نویس داره برای شرکتی برنامه مینویسه حق مالکیت ماله اون شرکته مگه اینکه تو قرارداد خلاف این قید شده باشه!
خیلی جالبه
بجائی بگه ماله برنامه نویسه مگه اینکه برنامه نویسو راضی کرده باشه و تو قرارداد قید کرده باشه که حقش ماله شرکته دقیقا برعکسش میگن
برنامه نویس میتونه برای یک شرکت برنامه بنویسه و حقش ماله شرکت باشه اما این در صورتیه که سورسشو ازش شرکت خریده نه اینکه با همون مثلا ساعتی 6 تومنی که کار میکرده حالام سورسشم بگیریمو انتظار داشته باشیم همینجورم همه چی میزون باشه و حق کسی هم نخورده باشیم!
آره میتونه شرکت سورسشو ازش بخره و ازین به بعد با یکم بالاتر از دست مزد ساعتیه قبل انتظار داشته باشیم به دولوپ نرم افزار ادامه بده و دیگه نخایم هر بار پوله ی سورس بهش بدیم اما نه اینکه از اولم حتی پوله سورسو بهش نداده باشیمو قانونم بذاریم که اگه قید نشه یعنی ماله شرکت!
 

benyamin_pc

Well-Known Member
تو این وضعیت اگه بتونی برای اولین فروش حتی پوله سورستم بگیری و سورسم واگذار کنی اشتبا نکردی چون اولو آخرش برنامتو یا به زور یا محترمانه ازت میدزدن و به فروش بعدی نمیتونی فکر کنی!
دیگه پوله سورستو نتونستی بگیری سورستو با چنگو دندون نده اما پول تولیدتو تو اولین فروش بگیر و زیر قیمت تولیدت که قیمت بدون سورس باشه چیزی نفروش چون دیگه پوله زمانی که برا تولیدم گذاشتی گیرت نمیاد چون فروشهای بعدی خبری نیست مگه اینکه چیییییی بشههههه
 

Arash-zr

Member
سلام
کد:
سطح کار بنده در ساخت بازی های فلش به حدی هست 95% بازی های خارجی رو حلق آویز کنم!!!
اصلا بل کل تفکرتون اشتباست
شما بازی angry birdsرو میبینن پیش خودتون میگین این که واسه من کاری نداره!
ولی چرا انقد طرفدار پیدار کرده ؟ ؟؟ ؟

من در مورد بازی angry birds همچین فکری نمی کنم و فعلا هم کاری با اون بازی ندارم ، چون بحث اینکه چرا انقدر فرا گیر شده و ...جاش اینجا نیست و بحث خیلی مفصلیه
فقط اینم بگم که تا جایی که من اطلاع دارم ایده بازی مربوط به تیم سازنده اش نیست و گویا ایده اون رو از یک بازی فلش از و یک سایت بازی فلش گرفتند.
درضمن من فکر نمیکنم کل تفکراتم رو جایی تو یه جمله نوشته باشم!

وقتی من این حرف رو میزنم یعنی اینکه ، بله من می تونم بازی بسازم که با اون 5% باقی مونده قیاس بشه ، چه از لحاظ فنی و ایده و گرافیک و موسیقی و صدا گذاری و ....

یعنی بغیر از خود من که کار برنامه نویسی ، ایده و کارگردان هنری بازی هامون رو انجام میدم ، گرافیست ، صدا بردار انیماتور و حتا آهنگساز حرفه ای در تیم مون گنجاندیم. اونم از بهترین نوعش :cool:
حالا بگذریم ، شما هم فکر نکنین که من از اون آدم های بی تجربه ای هستم که دو شبه با پول به همه این ها رسیدم و حالا یه احساس غرور سر تا سر وجودم رو فرار گرفته و تا هفته دیگه قراره با مخ به استقبال زمین برم!!!!!
نه دوست من این خبر ها نیست ،
من خیلی شب ها رو تا صبح بیدار موندم و به کارم پرداختم تا بعد 8 9 سال بازی هامون به این سطح از کیفیت رسیده
نه تنها من ، بلکه تمام دوستان خوب من که توی بازی هایی که می سازم به بنده کمک می کنن همگی از این دسته آدم ها هستن ، مثل دوست خوبم "محمد شباهنگ" که فکر کنم همتون اون رو میشناسد ،(بنده به خاطر فعالیت کمم در اینترنت و فروم ها کمتر شناخته شده ام)
یا دوست عزیزم سامان نیکنژاد به عنوان و آهنگ ساز که خودم از نزدیک شاهد زحمات ایشون در این عرصه بودم
بله ، وقتی من همچین حرفی می زنم یعی هیچ شکی نه توی ایده اون نه توی مسائل فنی و ... اون داریم
بگذریم.

در مورد اون قانون که آقای بنیامین توضیح دادن ، منم کاملا با نظر ایشون موافق هستم ، اگه همچین قانونی وجود داشته باشه کاملا اشتباه هستش و باید درستش کرد ، که فکر نکنم عمر ما کفاف بده که اصلاح این قانون رو ببینیم :wink:
موفق باشید
 

++Hadi++

Active Member
به نظر شما بهترین راه برا ساخت یه انجین تو فلش چیه ؟استفاده از تگ های ایکسمل ؟ یا اینکه با روش هایی مثل byte array برنامه ای شبیه به کامپایلر بنویسیم تا بعد از انجام کارها، بازی رو به فرمت swf تو جایی save کنیم.؟؟؟
 

JavidFlasher

کاربر فعال
ایده خیلی جالبیه که با byteArrayچیزی شبیه کامپایلر نوشته شه .ولی فکر کنم کار پیچیده ای باشه.
به نظرم استفاده از xmlزیاد جالب نباشه و یه سری محدودیت ها رو هم بوجود بیاره.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
ایده خیلی جالبیه که با byteArrayچیزی شبیه کامپایلر نوشته شه .ولی فکر کنم کار پیچیده ای باشه.
به نظرم استفاده از xmlزیاد جالب نباشه و یه سری محدودیت ها رو هم بوجود بیاره.

اتفاقا با آرایه بایت کار کردن برای swf سیو کردن مثل آب خوردن و مقایسه اون با کامپایلر شبیه جوک و آقا هادی اینو خوب میدونه
ی اشاره می کنم ببینین چقدر فلش باحاله : فکر کنین کل ی فریم ورکی ی چیزی داشته باشه که اون همه خود فریم ورک باشه چقد باحال میشه نه؟ اون چیز تو فلش موی کلیپه
اما نظر تخصصی : به نظر من بهترین گزینه استفاده از xml هست نه swf generator
به دلایلی که هادی میدونه اما نمیدونم چرا میپرسه و یکیش امنیته . چون فکر نکنم دلتون بخاد swf خروجیتونو دیکامپایل کنن تا به سورس هر جز از موتورتون پی ببرن؟!
ضمنا تو xml مانورهای خوب دیگه ای میشه داد که اگه واسط بذاریمش از اون طریق میشه کدمونو پیچیده تر کنیم
 

Arash-zr

Member
من تا حدودی با بنیامین عزیز موافقم ، generate کردن فایل خروجی با استفاده از ا byteArray در اولین نگاه جالب به نظر میرسه ، ولی اینو باید در نظر داشت که در اینصورت فایل خروجی هیچ فرقی با فایل های فلش دیگه از لحاظ امنیت نداره
ما می تونیم تمام کد های انجین رو بطور جداگانه و به صورت cryptogram در یک فایل مثل دیتا بیس ذخیره کنیم و عملا با استفاده از زبان c++ دست به ساخت یک انجین واقعی بزنیم . که البته بعید می دونم این موتور رو بتونیم بصورت تجاری دربیارم(لایسنس فلش رو که خودتون در جریان هستید)
در آخر اینکه ما یا هر سازنده دیگه نمی تونه بطور کامل برای محصولش امنیت 100% ایجاد کنه ، فقط میتونه کار رو برای کرکر ها سخت تر کنه!
 

JavidFlasher

کاربر فعال
اتفاقا با آرایه بایت کار کردن برای swf سیو کردن مثل آب خوردن
آقا بنیامین فکر میکردم این کار پیچیده باشه
میتونین یه چیزی بسازین که بتونه طرف یه عکس رو وارد برنامه swfش کنه با فایل رفرنس مثلا بعد اون فایل swfرو جوری ذخیره کنه که عکسه توش embedشده باشه ؟من جنین چیزی منظورمه آیا آسونه ؟بعدشم آیا این چیزی شبیه کامپایل کردن نیست که عکس خروجی لود شده توی ساختار swfما وارد بشه؟
مثلا این میتونه قسمتی از یه انجین باشه که طرف بخواد فایل های گرافیکی به بازیش اضافه کنه.
 

Insomnia

کاربر فعال
هترین پیشنهاد به نظر بنده اینه که اگر خواستید این کار را بکنید اول برنامتون را کاملا Free بدید بیرون البته بدون open source بعد که طرفداراتون توی فروم سایتتون بالا رفت و دیدید که خیلی ها استقبال می کنند بعد اونو commerical کنید.باز هم میگم اینها همه توی خارج نه توی ایران.
کاملا اشتباه فکر می کنید! تجاری کردن یک محصول اوپن سورس به راحتی این جمله نیست! قواعد خاص خودش رو داره حداقلش اینه که شاید ملزم شوید افرادی که محصول را رایگان در اختیار دارند باید همچنان رایگان خدمات پشتیبانی را دریافت کنند و همین طور خود محصول رو... هنوز افرادی هستند که SWiSH را رایگان در اختیار دارند...
------
مهمترین چیزی که باعث میشه شخصی شروع کنه به نوشتن انجین ایده جدید اش هست اگر شما ایده ای دارید مشکلی نیست که در ایران باشید یا خارج ایران از ایده شما استقبال خواهد شد.... وگرنه میتوانید نمونه های مشابه را بگیرید گسترش دهید و یا ماژول برای آنها بنویسید یا ابزارهای تکمیل کننده...

کامپایلر؟! :O :)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا