چطور نور خورشید رو از طریق آیینه روی سقف بندازیم

sallarmelli

Active Member
من می خوام نور خورشید از طریق آیینه بندازم روی سقف ولی نمی دونم مشکل کجاست مربوط به نوره یا متریال ؟؟؟ فایل مکس رو هم براتون می ذارم ........ممنون می شم کمکم کنید

صفحه بزرگتر متریالش آبه و اونی که قاب داره آیینه هست



فایل مکس رو هم براتون می ذارم

ممنون می شم کمکم کنید
 

پیوست ها

  • ehsan arch.rar
    21.3 کیلوبایت · بازدیدها: 18

h.hamid.h

New Member
سلام رفیق
باید با وی ری یا منتال یا موتورری که gi داره رندر کنی و متریال آینت باید castic داشته باشه
 
دوستمون در بالا اشاره کردن باید کاستیک رو روشن کنید
ren.jpg

شما f10رو می زنید و تیک کاستیک رو می زارین .حله...
شما تنظیمات رندر تستتون رو خیلی خوب در نظر نگرفته بودین من تنظیمات خودم رو اعمال کردم اگر مایل بودین از اونها استفاده کنید .
:wink:
 

پیوست ها

  • ren.rar
    23.9 کیلوبایت · بازدیدها: 4

sallarmelli

Active Member
راستی فایل مکسی رو که آپ کردین 2013 هست ؟ چون من نمی تونم با 2012 بازش کنم
ممنون اگه Save پایینتری بذاری
 
سلام بچه ها سال نوتون مبارک :rose:
با اجازه دوستان منم یه چیزایی بگم :paint:
همون طوری بالا بچه ها گفتن باید از خاصیت کاوستیک استفاده بشه اما فقط با گذاشتن تیک کاوستیک تو رندر ستاپ حل نمیشه !!! اون جسمی که میخای نور رو بازتاب کنه باید خاصیت کاوستیک داشته باشه به این صورت که روش راست کلیک میکنی ، آبجکت پروپرتیز رو انتخاب میکنی و تو تب mental ray از گروه Caustics and Illumination گزینه های Generate Caustics و Receive Caustics رو تیکشونو میذاری .بازم هنوز حل نشده چون نوری که تو صحنه گذاشتی هم باید خاصیت کاوستیک رو ایجاد کنه !!! نور رو انتخاب کن و به آبجکت پروپرتیزش برو تیک Generate Caustics رو براش بذار . حالا تو رندر ستاپ تیک کاوستیک رو از تب Indirect Illumination و گروه Caustics and Global Illumination بذار . حالا خاصیت کاوستیک فعال شده و میتونی ازش استفاده کنی .


حالا یه سوال نباید بخشی از آیینه که نور بهش می خوره سفید بشه ؟؟؟ نمی دونم؟
به نظر من که نباید این طور بشه چون خودم امتحانشم کردم !!!! خودتم میتونی امتحان کنی یه آینه رو که کاملا تمیز باشه رو بذار جلوی نور ببین روشن میشه یا نه !!! واسه من که نشد !!! اما اگه بخای میتونی نور رو ، رو آینه داشته باشی . متریال آینه از رنگ diffuse کاملا سیاه استفاده میکنه چون رنگ سیاه بهترین رنگ برای بازتاب آیینه ایه اما اگه بخای رنگ نور یکم رو آینه باشه رنگ diffuse رو یکم از سیاهی کم کن ینی کاملا سیاه مطلق نباشه . چون رنگ سیاه نور رو جذب میکنه .
اما اگه بخای یکم درخشانی به جایی که نور میتابه اضافه کنی به رندر ستاپ برو ، تب render قسمت camera affects گروه camera shaders روی دکمه کنار output کلیک کن و glare رو انتخاب کن و تیکشم بذار . برای تنظیم کردن این شیدر هم اونو با خاصیت instance تو متریال ادیتور بازش کن و گزینه هاشو تغییر بده . من عکسای مختلف رو از اینایی که گفتم گذاشتم یه نگا بش بکن
1. 1.jpg 2. 2.jpg 3. 3.jpg 4. 4.jpg

1 و 2 از glare استفاده نشده اما 3 و 4 از glare استفاده کردم .
عکس 2 و 3 هم نور رو آینه معلومه .
فایل مکس رو هم برات میذارم که بقیه تنظیمات رو خودت یه نگاهی بکنی :)

مشاهده پیوست mirror.rar
 

جدیدترین ارسال ها

بالا