چطور می شه جای چرخ های ماشین بر روی خاک رو ساخت؟

ali3dtech

Member
سلام آقا حامد.
از اینکه لطف کردین و ما رو همیاری فرمودین متشکرم.:oops:

من اول از اون راهه جدیدتون تشکر میکنم. (Boolean) واقعا ایده جالبی بود.:cool:

و دوم از اینکه مشکل گرادیانت سازی رو حل کردین تشکر میکنم. (اصلا حواسم نبود که با خود مکس میشد اینکارو انجام داد... اونوقت ما رفتیم سراغه فوتوشاپ...:-?)



و سوم اینکه:

ببین علی آقا کار ساده تر از این حرفاست
طیف که همون گرادینت رامپه
نقش اضافی رو هم از اونجایی که توی عکس زدم یعنی تکسچر مربوط به flag گرادینت میتونی عوض کنی...

اصلا مشکل من همینجاست...:-?
این کاری که کردین رو تونسته بودم انجام بدم. ولی مشکل سر یه جایه دیگس.
مشکل اینکه وقتی به جایه یک طیف رنگی، یه عکس میذاریم دیگه با استفاده از Gradiant حل نمیشه. چون بعد از offset دادن خود عکس هم رویه سطح حرکت میکنه.
حالا لطفا بگید اینو باید چیکارش کنیم؟

از لطفتون متشکرم.
 
آخرین ویرایش:

REZA59A

Member
همونطوری که در سوال شما جای چرخ ها باید بر روی شن ها بیافتد این روش رو قبلا با یک پلاگین که در مکس باید انجام می دادید اگر هم این پلاگین رو ندارید باید یک انیمیشن 2 بعدی از جای چرخ درست کنید و در قسمت bump قرار دهید.
اگر در مایا این کار را بخواهید انجام دهید به سادگی با softbody می تونید این کار رو انجام دهید در مورد پلاگین هم باید بگم که این پلاگین برای مکس 3 و 4 با هاش کار کرده بودم اما در حال حاضر اطلاعی از نام این پلاگین ندارم.
 

hamed-ddd

Well-Known Member
علی جان
مشکلی نیست که آسان نشود
تو اون بخش coordinat مربوط به texture یه بخشی هست به اسم map channel این عدد به طور پیش فرض روی 1 تنظیم شده ...بزارش روی 2
بعد یه مدیفایر uvw map بده و اونجا هم map channel رو روی 2تنظیم کن

همونطوری که در سوال شما جای چرخ ها باید بر روی شن ها بیافتد این روش رو قبلا با یک پلاگین که در مکس باید انجام می دادید اگر هم این پلاگین رو ندارید باید یک انیمیشن 2 بعدی از جای چرخ درست کنید و در قسمت bump قرار دهید.
اگر در مایا این کار را بخواهید انجام دهید به سادگی با softbody می تونید این کار رو انجام دهید در مورد پلاگین هم باید بگم که این پلاگین برای مکس 3 و 4 با هاش کار کرده بودم اما در حال حاضر اطلاعی از نام این پلاگین ندارم.
اسم این پلاگین object deform هستش و به صورت مجانی میتونید از سایت www.maxplugins.de دانلودش کنید
برای مکس 8

نحوه کار کردن با این پلاگین 9
این مدیفایر رو به ابجکتی که قرار است دفرمه بشه(یعنی دچار فرورفتگی بشه) نسبت بدید
بعد ابجکت دیگری درست کنید (مثل چرخ ماشین ) و اون رو متحرک کنید طوری که فرو رفتگی مختصری با ابجکت قبلی داشته باشد
ابجکت اول رو انتخاب و در مدیفایر pickرو بزنید و ابجکت دوم رو انتخاب کنید
در قسمت پایین remember effect
و اون تیک زیریش فعال کنید
و در آخر solve
دقت کنید که qulity در قسمت بالا زیاد نباشد تا عملیات سریعتر انجام شود

مشکل عجیب: باید ابجکت سر وته بشه تا عملیات درست انجام بشه
--------------------------------------------
و اما بامپ و متریال
چکار کنیم تا وقتی چرخ حرکت میکنه محل بامپها هم با چرخ جابجا بشه
 

mamali132002

Active Member
راه حل هاي تمام بچه ها قشنگ و جالب هستش ...
ولي خوب من خودم قبلا رو اين موضوع خيلي كار كرده بودم و در آخر حرفه اي ترين راهي كه بهش خوردم اين بود كه از realflow استفاده كنم.

ابتدا شما جادتون رو به صورت SD خروجي ميگيريد و ميبريد تو realflow بعدش شما realwave ايجاد ميكنيد و محيطش رو سطح جاده خودتون انتخاب ميكنيد ... اينجاش به عهدا خودتون هست كه جادتون چقدر نرم باشه و ... بعد realwave به شما هم map ميده كه ميتونيد به particle flow براي ايجاد خاك و ... نسبت بديد و هم متريال اون تيكه رو تغيير بديد.
و هم اينكه به شما mesh ميده كه جاهايي كه لاستيك تو خاك فر رفته....

البته يه موضوع رو جا انداختم شما در اول كار موقع خروجي آبجكت ها بايدماشين خودتون رو هم انيميت شده خروجي بگيريد.
يه نكته در مورد انيميت ماشين بگم اونم اينه كه براي اين كه حركتتون طبيعي و قشنگ بشه حتما از plugin هاي مخصوص اين كار كه شركت هاي مختلف مثل craft و vichele ساختن استفاده كنيد
 

ali3dtech

Member
علی جان
مشکلی نیست که آسان نشود
تو اون بخش coordinat مربوط به texture یه بخشی هست به اسم map channel این عدد به طور پیش فرض روی 1 تنظیم شده ...بزارش روی 2
بعد یه مدیفایر uvw map بده و اونجا هم map channel رو روی 2تنظیم کن

آقا حامد خیلی خیلی ممنون. اما ما بازم اون کاری رو که میخواستیم نتونستیم بکنیم....:-?
اگه اشکالی نداره، هروقت که وقت داشتید یه نمونه بزارید تا ما دانلود کنیم ببینیم چجوریه...
من متریال آی دی شو رویه 2 گذاشتم اما بازم وقتی offset میدم خود اون عکس هم حرکت میکنه. چرا؟
 

hamed-ddd

Well-Known Member
نه نه
متریال id نه
map channel درسته
شما یه طرح ساده بزار تا ببینم چی میخوای ...میشه یا نمیشه
 

pythoN

Active Member
راهی که محمدرضا گفت بهترین راهه ولی بدیش اینه که سخت ترین راه هم هست اما نتیجه ی خیلی خوبی میده .
 

mamali132002

Active Member
بچه ها من یه اصلاح بکنم منظورم از اینکه محیط realwave رو سطح جاده انتخاب کنید این بود که Object جاده رو انتخاب کنید... این طوری real wave دقیقا رو آبجکت شما میفته و تپه ها و پستی و بلندی ها رو هم به realwave تبدیل میکنه و اگه خوب تنظیم کنید هر جایی که ماشین از روی آبیجکت جادتون رد بشه جای لاستیک رو میندازه.

من بهتون یه پیشنهاد هم میکنم تا جایی که مجبور نشدید هیچ وفت از bolean به منظور انیمیشین استفاده نکنید... حتی power Bolean هم باگ های نا جوری داره که یه موقع مثل من کارتون که رندر شد میبینید تو انیمیشن مدام ریپ میزنه.
 
آخرین ویرایش:

mamali132002

Active Member
راهی که محمدرضا گفت بهترین راهه ولی بدیش اینه که سخت ترین راه هم هست اما نتیجه ی خیلی خوبی میده .

اتفاقا python جان به نظر من این کار از راه حل های بقیه دوستان خیلی خیلی آسون تر هستش.. یه بار امتحان کنید حتما مشتریش میشید.
شما به این طریق حتی map خیلی قوی میگیرید که برای تولید particle و متریال رد لاستیک فوق العاده میشه.

راستی جای forum مخصوص realflow و خیلی از نرم افزارهای جانبی که حالت standalone دارن تو اینجا خالیه... اون طوری بیشتر میتونیم در مورد این جور چیزها مشورت کنیم.
 
آخرین ویرایش:

ali3dtech

Member
نه نه
متریال id نه
map channel درسته
شما یه طرح ساده بزار تا ببینم چی میخوای ...میشه یا نمیشه

...... ببخشید... اشتباه تایپی بود... من منظورم همون map channel بود... ببخشید...:D
من یه فایل گذاشتم که اون کاری رو که شما فرموده بودید رو انجام دادم.

map.zip
 

پیوست ها

  • map.zip
    47.8 کیلوبایت · بازدیدها: 10

hamed-ddd

Well-Known Member
علی جان شرمنده
این فایل که فرستادی مکس 9 بود
من تو کافی نت مکس 8 فقط دارم
اجازه بدی یکی دو روز بعد که مکس 9 ر و نصب کردم درخدمتم
 

ali3dtech

Member
علی جان شرمنده
این فایل که فرستادی مکس 9 بود
من تو کافی نت مکس 8 فقط دارم
اجازه بدی یکی دو روز بعد که مکس 9 ر و نصب کردم درخدمتم

آقا حامد، نزن این حرفا رو .......:oops:
ما باید بگیم شرمنده که شما رو تو زحمت انداختیم.
مخلصیم...:D
 

جدیدترین ارسال ها

بالا