سلام
چطور می خواین از بولین در متحرک سازی استفاده کنید ....؟
من خودم از surface mapper استفاده کردم اما نمی دونم چرا جواب نداد ...متریال بهم می ریخت ....
یه مشکل دیگه این بود که باید حتما جسممون NURBS باشد ...
استفاده از بولیئن کاملا واقع گراست و به سیستم فشار میاره...حالا دوست داری برات میزارم
اول اینکه باید اثر چرخ ماشین رو به صورت برجسته درست کنی اونم با یه صفحه تخت مثل شکل زیر..... میتونی از تعداد زیادی مدیفایر سیمتری استفاده کنی تا اندازه دلخواه رو بدست بیاری در آخر شکل رو به مش تبدیل کن
البته تا کید میکنم که با هر روشی که دوست داری اثر چرخ رو دربیار مثلا تعدادی باکس که به این شکل قرار گرفتند/\/\/\/\/\/\ و بعد یکی رو به editable mesh تبدیل کن و بقیه رو بهش attach کن
حالا ابجکت رو 180در جه بچرخون و کمی ببر پایین تا بخشی ار برجستگی ها در جاد فرو بره
و از مدیفایرها مدیفایر اسلایس slice رو نسبت بده ...از زیر مجموعه مدیفایر slice plan رو انتخاب کن و 90 درجه بچرخون تا عمودی قرار بگیره
بعدش چرخ ماشین رو در شروع یعنی درست در مرحل گیزمو قرار بده
خب حالا مراحل رو مثل دو تا شکل زیر دنبال کن
بعد از تمام این کارها وقت بولیئن شده
بهتره که این کار رو با استفاده از pro boolean که فقط در مکس 9 وجود داره انجام بدی چون من امتحان کردم بولیئن معمولی جواب نداد.... جاده رو انتخاب کن و برجستگی رو ازش کم کن...حالا با جابه جا شدن چرخ نتیجه ای جالب میگیری...
سلام آقا حامد عزیز.
من کارهایی که گفته بودید انجام دادم ولی...:
ببین علی آقا کار ساده تر از این حرفاست
طیف که همون گرادینت رامپه
نقش اضافی رو هم از اونجایی که توی عکس زدم یعنی تکسچر مربوط به flag گرادینت میتونی عوض کنی
مارپیچ کردنش هم که خودت اوستایی
اینجا یه خط یعنی یه اسپیلاین داری که به راحتی میتونی با افزودن ورتکس اضافی و کنترل حالتشون مثلا smooth یا bezier و... شکلش رو عوض کنی...بقیه اش هم که رندره
اصلا اجازه بده تا خودم برات انجامش بدم هم عکسش رو بزرام و هم فایل مکسش!!!(سعدی شیرین سخن بیاد یاد بگیره چطوری سجع میگن)
البته دقیقا متجه نشدم چی میخوای
تو مکس به طور کامل میتونی این گرادینت رو کنترل کنی
1.zip - 0.03MB
------------------------------------------
ره حل دوم یعنی متریال هم باشه وقتی نتیجه رو گرفتم