چطور می شه جای چرخ های ماشین بر روی خاک رو ساخت؟

سلام
من یه سوال داشتم : فرض کنیم که ماشنمون داره بر روی یه شن و یا خاک حرکت می کنه چطور می شه همون لحظه ماشین در حال رد شدن از روی خاک ( شن) هست بر روی زمین جای چرخ ها رو به وجود آورد؟ ( فراموش نکنید من دارم در مورد متحرک سازی حرف می زنم نه یک عکس)
ممنونم:d
 

hamed-ddd

Well-Known Member
برای مسیر مستقیم رو میدونم ولی مسیر کج رو باید بیشتر روش کار کنم ....کامل که شد تو مقالات آموزشی میزارم
فقط برای راهنمایی میگم
میتونی از طرح gradient ramp که توانایی متحرک شدن داره استفاده کنی
توضیحات کامل در مورد گرادینت رامپ
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=8579&d=1163848230
یه قسمتی هست به نام interpolation که شما باید نوع solid رو انتخاب کنــــــــــــــــــــــــــــــی
 

hamed-ddd

Well-Known Member
سعی میکنم تا شنبه بزارم
فردا صبخ روش کار میکنم ببینم را ه حلی داره یا نه...من نتونستم بچه های خیلی از من خلاق تر و قوی تر اینجا هستند که کمک کنند...
 
>> متنی که در بالا خوندید قسمتی بود از یک کتیبه ی بجا مونده دوران هخامنشی! این طور که از شواهد پیداست یکی از پادشاهان ایران باستان برای پیشرفت صنعت سه بعدی ایرانیان، این کتیبه رو از خودش به جا گذاشته!!
مجهول جان! این FireFox ما خط میخی نمی خونه ها!
بابت لینکت ممنون!
 
آخرین ویرایش:

unnamed.h

کاربر متخصص Zbrush
ممنان از تو ای جان جانان(ده به قوه ی نه کهکشان _ بلدیه (NanoWorld_co) ) کردی مارا , تو از این معرفی خرسند فراوان
 
آخرین ویرایش:
"خط میخی نمی خونه" مربوط به کتیبه س! کتیبه هم مربوط به اون جمله بندی خاصه! دارم کل سایتشو دانلود می کنم! فوق العادس!!
 

pythoN

Active Member
تاپیک به بنبست رسید چیز دیگه ای نمیخواین بگین :oops:. حروف ژاپنی ، عبری ، مصری .... ولی یه چیزی بگین که یه ربطی رد لاستیک داشته باشه :wink:
بابت لینک ها هم ممنون .
 

ali3dtech

Member
حل مشکل شما

سلام دوستان.
اینکار رو به راحتی میشه انجام داد...:lol:
فقط یه مشکل که اگه اساتید محترم فوتوشاپ اونو حل کنن، من بهتون میگم که چطوری میشه اینکار رو به سادگی انجام داد.:cool:

:-?
سوال:
آیا میشود که در شکل پایین که گذاشته ام ، بر روی خط شماره 3 ، یک گرادیانت رنگی که بصورت شکل 2 میباشد ساخت؟ (البته حتما متوجه شدید که منطورم اینکه این گرادیانت باید در طی طول این مسیر باشد نه اینکه مثل شکل شماره 2 بصورت کاملا صاف و مستقیم)

attachment.php


حتما متوجه شدید میخوام چیکار کنم دیگه؟ نه؟:wink:

از تمامی دوستان تشکر میکنم.
 

پیوست ها

  • Grad.jpg
    Grad.jpg
    11.8 کیلوبایت · بازدیدها: 37
آخرین ویرایش:
علی جان فکر کنم بدونم چی میخوای بگی! (ali3dtech) اما اصلا نیازی به این کار نیست (شایدم هست!)! در particle view می شه با استفاده از age، متریال هر ذره رو عوض کرد! دیگه چرا فتوشاپو بیاریم وسط؟! البته باز شما استادی! من که...
 

ali3dtech

Member
علی جان فکر کنم بدونم چی میخوای بگی! (ali3dtech) اما اصلا نیازی به این کار نیست (شایدم هست!)! در particle view می شه با استفاده از age، متریال هر ذره رو عوض کرد! دیگه چرا فتوشاپو بیاریم وسط؟! البته باز شما استادی! من که...

سلام دوست عزیز.
اولا ما کوچیکه شما هستیم.:oops:

ثانیا من میخواستم که کار رو تویه قسمت سیستمهای ذره ای نبریم...! چون اونوققت احتمالا باید اون قسمت رو هم توضیح بدیم و کار هم به مراتب سخت تر میشه.
اون کاری که من میخواستم بکنم خیلی خیلی ساده تر از این حرفهاست.:lol: فقط شما بگید من چطوری میتونم اون مشکل گرادیانت رو حل کنم، اونوقت بهتون میگم که چطوری میشه اینکار رو انجام داد.

بذارید اصلا جواب رو بگم. ولی فقط اون مشکل رو هم حل کنیدا... ما رو تنها نذارید. :-?

برایه این کار شما باید از متریال Blend استفاده کنید. همین و بس. (البته این راهیه که من پیشنهاد میکنم ولی اگه کسی راهه بهتر و ساده تری بلده بگه تا ما هم استفاده کنیم)
توضیحات بیشتر هم اگه خواستید بگید تا بگم. البته بعد از اینکه اون مشکل حل شد.

متشکرم.
 
ما بران بودیم شمارا جستندی می زدین در این فاروم ها که اگرمی گشتین و می جستین و می پیوستین بود راه چاه شما در اینجا :
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=78258
یا با دقتی افزون تر :
http://www.3d-palace.com/xenomorphic/education/doc_tyretracks.htm

سلام
دوست من از شما خیلی ممنونم ولی من از این آموزش چیزی سر در نمی آرم !

در هر صورت از همه ممنونم
 

hamed-ddd

Well-Known Member
و اما مشکل شما آقایali3dtech

با تری دی مکس هم میشه
عکس زیر بادقت نگاه کن

شاید لازم باشه تو قسمت coordinate مقداری با پارامترها ور بری تا درست بشه
مثل tiling و offset
میدونی که کاملا پارامترهای لاین رو در اختیار داری و مسیرش رو میتونی به دلخواه عوض کنی

ولی برای جواب سوال آقا مصطفی صبر میکنیم تا جواب ali3dtech رو ببینیم

راه حل های من همین متریال و گرادینت رامپ
و استقاده از بولین میباشد
 
ولی برای جواب سوال آقا مصطفی صبر میکنیم تا جواب ali3dtech رو ببینیم

راه حل های من همین متریال و گرادینت رامپ
و استقاده از بولین میباشد

سلام
چطور می خواین از بولین در متحرک سازی استفاده کنید ....؟

من خودم از surface mapper استفاده کردم اما نمی دونم چرا جواب نداد ...متریال بهم می ریخت ....
یه مشکل دیگه این بود که باید حتما جسممون NURBS باشد ...
 

ali3dtech

Member
و اما مشکل شما آقایali3dtech

با تری دی مکس هم میشه
عکس زیر بادقت نگاه کن

شاید لازم باشه تو قسمت coordinate مقداری با پارامترها ور بری تا درست بشه
مثل tiling و offset
میدونی که کاملا پارامترهای لاین رو در اختیار داری و مسیرش رو میتونی به دلخواه عوض کنی

ولی برای جواب سوال آقا مصطفی صبر میکنیم تا جواب ali3dtech رو ببینیم

راه حل های من همین متریال و گرادینت رامپ
و استقاده از بولین میباشد


سلام آقا حامد عزیز.

من کارهایی که گفته بودید انجام دادم ولی...:-? مثل اینکه تویه این کار چند مشکل کوچولو وجود داره: (البته باید بگم که من به این مشکلات برخوردم و منظورم اصلا نقض صحبتهایه آقا حامد نیست.)

1- اولا وقتی که بخواهیم با افزایش یا کاهش offset اون جایه مثلا چرخها رو در بیاریم، کل متریالی که به سطح داده ایم حرکت میکنه و خب ما نمیخواهیم یه همچین اتفاقی بیفته چون اونوقت انگار سطح زمین داره حرکت میکنه...!!!:neutral:

2- اگه بخواهیم یه ماشین رویه این سطح حرکت کنه، آیا باز هم میشه با این راه این کار رو انجام داد؟

attachment.php




راستی من راه حله خودمو که گفته بودم!:wink: استفاده از متریال Blend
در ضمن شما آخرش مشکله ما رو حل نکردیدا...!!!:cry: (مشکل: کشیدن یه خط مارپیچ همراهه با طیف رنگی)

در آخر هم از آقا حامد عزیز تشکر میکنم.:oops: و اگه اینایی که من گفتم اشتباه هستش بگید کجاش اشتباهه و راه حلتونو بدین. واقعا ممنونم.
 

پیوست ها

  • Ground.JPG
    Ground.JPG
    38.1 کیلوبایت · بازدیدها: 19
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام
چطور می خواین از بولین در متحرک سازی استفاده کنید ....؟

من خودم از surface mapper استفاده کردم اما نمی دونم چرا جواب نداد ...متریال بهم می ریخت ....
یه مشکل دیگه این بود که باید حتما جسممون NURBS باشد ...

استفاده از بولیئن کاملا واقع گراست و به سیستم فشار میاره...حالا دوست داری برات میزارم
اول اینکه باید اثر چرخ ماشین رو به صورت برجسته درست کنی اونم با یه صفحه تخت مثل شکل زیر..... میتونی از تعداد زیادی مدیفایر سیمتری استفاده کنی تا اندازه دلخواه رو بدست بیاری در آخر شکل رو به مش تبدیل کن

البته تا کید میکنم که با هر روشی که دوست داری اثر چرخ رو دربیار مثلا تعدادی باکس که به این شکل قرار گرفتند/\/\/\/\/\/\ و بعد یکی رو به editable mesh تبدیل کن و بقیه رو بهش attach کن
حالا ابجکت رو 180در جه بچرخون و کمی ببر پایین تا بخشی ار برجستگی ها در جاد فرو بره

و از مدیفایرها مدیفایر اسلایس slice رو نسبت بده ...از زیر مجموعه مدیفایر slice plan رو انتخاب کن و 90 درجه بچرخون تا عمودی قرار بگیره

بعدش چرخ ماشین رو در شروع یعنی درست در مرحل گیزمو قرار بده
خب حالا مراحل رو مثل دو تا شکل زیر دنبال کن



بعد از تمام این کارها وقت بولیئن شده
بهتره که این کار رو با استفاده از pro boolean که فقط در مکس 9 وجود داره انجام بدی چون من امتحان کردم بولیئن معمولی جواب نداد.... جاده رو انتخاب کن و برجستگی رو ازش کم کن...حالا با جابه جا شدن چرخ نتیجه ای جالب میگیری...
سلام آقا حامد عزیز.

من کارهایی که گفته بودید انجام دادم ولی...:
ببین علی آقا کار ساده تر از این حرفاست
طیف که همون گرادینت رامپه
نقش اضافی رو هم از اونجایی که توی عکس زدم یعنی تکسچر مربوط به flag گرادینت میتونی عوض کنی
مارپیچ کردنش هم که خودت اوستایی
اینجا یه خط یعنی یه اسپیلاین داری که به راحتی میتونی با افزودن ورتکس اضافی و کنترل حالتشون مثلا smooth یا bezier و... شکلش رو عوض کنی...بقیه اش هم که رندره
اصلا اجازه بده تا خودم برات انجامش بدم هم عکسش رو بزرام و هم فایل مکسش!!!(سعدی شیرین سخن بیاد یاد بگیره چطوری سجع میگن)
البته دقیقا متجه نشدم چی میخوای
تو مکس به طور کامل میتونی این گرادینت رو کنترل کنی
1.zip - 0.03MB



------------------------------------------
ره حل دوم یعنی متریال هم باشه وقتی نتیجه رو گرفتم
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا