چطور سرعت کار در c4d را افزایش دهیم ؟

ehp

Member
سلام
یه مشکلی که وجود داره اینه که تو بعضی وقتها (بیشتر در حالت کار در محیط نه رندرینگ) از حداکثر ram و cpu استفاده نمیکند.
برای مثال امروز از cloner برای تکثیر یک شی استفاده کردم و سپس از boole برای خالی کردن این بخش، از یک cube ، استفاده کردم
به محض اینکه اون دوتا شی زیر مجموعه boole شدن c4d قفل شد . در حالی که فقط یک گیگ از 8 گیگ رم موجود در حال استفاده بود و درصد استفاده از cpu زیر 40%
یک فایل مشابه براتون پیوست کردم که دقیق متوجه منظورم بشین.
راه حلی وجود داره؟

 

پیوست ها

  • test.zip
    56.1 کیلوبایت · بازدیدها: 15
در viewport بیشتر از همه چی گرافیک تاثیر گذار هست و نسبت به نرم افزاری که استفاده میکنید باید این قابلیت در نرم افزار فعال باشد.در c4d باید در قسمت preferences و در شاخه ی openGL تیک گزینه use openGL رو بزنید و نسبت به کارت گرافیکی که شما در اختیار دارید چرخش و مانور در viewport برای شما سریع تر میشود.
 
  • Like
Reactions: ehp

ehp

Member
در viewport بیشتر از همه چی گرافیک تاثیر گذار هست و نسبت به نرم افزاری که استفاده میکنید باید این قابلیت در نرم افزار فعال باشد.در c4d باید در قسمت preferences و در شاخه ی openGL تیک گزینه use openGL رو بزنید و نسبت به کارت گرافیکی که شما در اختیار دارید چرخش و مانور در viewport برای شما سریع تر میشود.

از جوابتون ممنون
ولی opengl فعاله و گرافیکم ساپورت میکنه
شما اون فایل رو دانلود کردین؟
تو استفاده از boole تو این کار مشکل نداشتین؟
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام.
اولا که سگمنتای کپسولتون بیخودی زیاده. های سگمنت رو بذارید روی یک. کپ سگمنت هم 5 یا نهایا بذارید روی 6. روتیشن سگمنت رو هم 18 تا نهایتش دیگه بیست.
بعد هم قبل از فعال کردن بولین، توی پارامتراش، های کوالیتی رو غیر فعال کنید. بعد بولین رو رو فعال کنید اوکی میشه.
البته برای همچین کاری این روش مدلینگ اشتباه هستا. شما باید یکی از این حفره ها رو مدل کنید قشنگ، بعد با کلونر همون 14*6 تاش رو کپی کنید کنار هم و بعد کانکتشون کنید و بعد هم اوپتیمایز.
 
  • Like
Reactions: ehp

ehp

Member
سلام.
اولا که سگمنتای کپسولتون بیخودی زیاده. های سگمنت رو بذارید روی یک. کپ سگمنت هم 5 یا نهایا بذارید روی 6. روتیشن سگمنت رو هم 18 تا نهایتش دیگه بیست.
بعد هم قبل از فعال کردن بولین، توی پارامتراش، های کوالیتی رو غیر فعال کنید. بعد بولین رو رو فعال کنید اوکی میشه.
البته برای همچین کاری این روش مدلینگ اشتباه هستا. شما باید یکی از این حفره ها رو مدل کنید قشنگ، بعد با کلونر همون 14*6 تاش رو کپی کنید کنار هم و بعد کانکتشون کنید و بعد هم اوپتیمایز.

جناب Amin 4D خیلی ممنون از راهنماییتون.
شاد باشی :green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا