چطور باید flash builder/flex را یاد گرفت؟

triton

کاربر فعال
همیشه اولین سوال برای شروع اینه که "از کجا و چطور باید شروع کرد؟"
من هم به این سوال با توجه به تجربیات خودم جواب می دم:

برای شروع آموزش ویدئویی lynda Flash Builder 4 and Flex 4 Essential Training خیلی مناسب هست. آموزشی خوب که شما را سریع با دنیای flash builder/flex آشنا می کنه و با اون می تونید دقیقا درک کنید که در این حوضه چه می گذره.
بعد از اون هم دیدن آموزش ویدئویی Flex in a Week video training را توصیه می کنم که کاملا رایگان توسط adobe تولید شده. در این آموزش، تمرین های واقعی تر ارائه می شه.

بعد از دیدن این دو مجموعه آموزشی شما توانایی نوشتن برنامه های flex را دارید و باید تا می تونید تمرین کنید.
البته نباید از دنیای کتاب ها هم غافل شد. خوشبختانه کتاب های زیادی در این مورد وجود داره ، ولی بهترین کتاب هایی که در این مورد وجو دارد کتاب های O'Reilly Flex 4 Cookbook و O'Reilly Learning Flex 4 هستند (کتاب هایی که من خواندم)

ولی بهترین منبعی که برای flash builder/flex وجود دارد کتاب Flash Builder 4 and Flex 4 Bible هست که حتی در فصل های اولیه اون هم موضوعات ریز و درشتی برای یادگیری وجود داره و با حجم هزار صفحه ای خودش هم باید اینگونه باشه! این کتاب منبعی بسیار کامل (شاید کامل ترین) برای یادگیری flash builder/flex باشد.
 

akherat

مدیر انجمن
بهتر کار انجام دادن یه پروژست
تو عمل بهتر میشه یادگرفت

بازم میگم
تسلط به as3 از اهمیت بالایی برخورداره
تا موقع ای که تسلط ندارید سراغش نرید چون اذیت میشید (البته میشه یاد گرفتا اما ...)
 

p30graphic

Active Member
میشه یه توضیح مختصر بدید که Adobe Flex به چه دردی میخوره و کلا چی هست؟

میتونه جای نرم افزاری مثل MMB ر وبگیره؟ آخه من همه کارم رو توی فلش انجام میدم واسه پروژه های مالتی مدیا، اما در نهایت برای اتصال کل پروژه به هم مجبور میشم برم سراغ mmb

راهنمایی کنید ممنون میشم که بدونم یاد گرفتنش میتونه بهم کمکی کنه یا نه؟
 

++Hadi++

Active Member
فلش بیلدر نسخه تکامل یافته فلکس هست که الان توسط شرکت آپاچی در تکامل هست.خروجی های اون همون خروجی های فلش یعنی swf و در نسخه های جدید html5 همانند فلش cc هست.این نرم افزار حاوی کامپوننت های حرفه ای هست و بیشتر به چیزی بیه به دات نت شبیه هست.در واقع این نرم افزار یه sdk هست که قابیت توسعه توسط mxml و as3 رو داره و معمولا برای انجام برنامه هایی با UI قدرتمند و layout های حرفه ای به کار میاد.بر خلاف فلش ،خیلی میلی به انجام کار ها با درگ اند دراپ نداره جز نمای view اون که کامپوننت ها رو به مانند دات نت ،در صحنه درگ می کنید.همچنین می تونید انیمیشن ها و مووی کلیپ ها رو در داخل فلش linkage یا export for actionscript کنید و یه خرجی swc از فلشتون بگیرید و اون swc رو در fb لود کنید و از لینکیج هاتون ،نمونه سازی کنید.
از بابت نمونه برای خروجی های اون هم می شه به برنامه آنلاین اتوکد توسط شرکت autodesk که در وب سایتشون قرار داده شده و یا کلاس آموزش مجازی ادوب و ... اشاره کرد.یکی از بهترین رفرنس های انگلیش اون هم آموزش لیندا برای fb هست.بای...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا