چطوری هارد را به دو قسمت کاملا جدا تقسیم کنیم؟؟؟

barandata

Member
سلام
چطوری هارد را به دو قسمت کاملا جدا تقسیم کنیم؟؟؟
به طوری که بتوان دو سیتم عامل مجزا و بدون هر گونه دسترسی به هارد دیگر داشت.
تشکر
 

ΜOHSEN

Member
این سوالو یه جا دیگه مطرح کردم این جوابو بهم دادن :


در سیستم پارتیشن بندی هارد دیسك سه نوع پارتیشن پایه وجود دارد: Primary و extended و logical .
پارتیشن های extended میتوانند به logical قسمت شوند.
هر هارد دیسكی میتواند شامل چهار پارتیشن primary باشد ، یا میتوان یك هارد دیسك را به سه پارتیشن primary و یك پارتیشن extended تقسیم كرد.
زمانی كه شما در یك هارد دیسك چند پارتیشن primary داشته باشید تنها میتوانید در هر زمان یكی از آنها را active نمایید و سایر پارتیشنها مخفی ( hidden ) میباشند .
این پارتیشنها به صورت فیزیكی درون هارد دیسك وجود دارند اما در سیستم عامل دیده نمیشوند. دلیل این امر master boot record ( یا همان اولین سكتور فیزیكی هارد دیسك ) میباشد.
برای سیستم، یك میز پارتیشن یا partition table تعریف میشود كه پارتیشن فعال یا همان active partition را به سیستم عامل نشان میدهد و باعث میشود كه قسمت پردازش بوت سیستم به آن پارتیشن فعال ( active partition ) پرش نماید.
تعریف چند پارتیشن primary در یك هادر دیسك همان طور كه میدانید یكی از روشهای ایجاد یك سیستم multi-boot میباشد.
یك درایو primary تمام درایوهای logical مشتق شده از نوع extended را تحت پوشش قرار میدهد.

یكی از ویژگیهای درایوهای primary كه در سیستمهای multi-boot توصیه میشود از آنها استفاده شود این است كه این درایوها كلا از دسترس یكدیگر خارج میباشند و دقیقا به همین دلیل پیشنهاد میشود هر ویندوزی در یك درایو primary نصب گردد تا به این ترتیب اگر یكی از ویندوزها دچار آسیب و یا ویروس شد ویندوز دیگر بدون كوچكترین مشكلی به كار خود ادامه دهد و ویروس و … نمیتوانند هیچ دسترسی به آن داشته باشند.
در دو قسمت میتوانیم مهمترین تفاوت یك درایو primary و یك درایو logical را به این شكل بیان كنیم:
1- قابلیت bootable یا active شدن درایو primary كه این قابلیت در درایو logical وجود ندارد ( دقیقا به دلیل mbr یا همان master boot record كه ذكر شد )

2- تفاوت در برچسب گذاری درایو یا drive letter در سیستم dos ( كه البته تاثیر آن را در سیستم عامل نیز مشاهده میكنید ). به این شكل كه شما برای نامگذاری یك درایو primary باید از حروف c و d و در صورت بیشتر بودن درایو های primary حروف e و f استفاده نمایید ( آن هم به ترتیب ) . در صورتی كه شما نمیتوانید یك درایو logical با برچسب c ایجاد نمایید.
 

barandata

Member
mamnoon az javabet dooste aziz
hala soal man injast ke chetoor mishe in kar ro anjam dad?
chon az ghesmate Disc manegment nemitonam in kar ro anjam bedam
ba tashakor
 

جدیدترین ارسال ها

بالا