Bertali سلام،
برای ادغام پوسته دو موضوع میشه از Proboolean استفاده کرد اما این روش مشکلاتی رو هم به همراه خودش یدک میکشه،
در بعضی مواقع شبیه به مثال شما به محض اینکه هر کدوم از Operation های موجود انجام بشه با به هم ریختگی Smoothing group ها مواجه
میشید که در نگاه اول شاید به ذهن کاربر اینطور برسه که با اصلاح Smoothing group موضوع این شکستگی های روی سطح بر طرف میشه
که خبر بد اینه که متاسفانه حل این موضوع کمی پیچیده تر از اصلاح Smoothing group هاست ... موضوع وقتی حسابی خودش رو نشون میده
که بخواهید لبه های دو موضوع رو بعد از Boolean به حالت Chamfer یا Fillet کنید ... اون وقته که تازه متوجه میشید که عشق آسان نمود اول ولی ...
البته تکنیک های خیلی زیادی برای رفع نسبی این مشکل وجود داره که در Help خود مکس توضیحاتی در موردش داده شده
اما اونها هم جواب قطعی مسئله نیستند ...
روش دیگه استفاده از توانمندیهای موجود در ابزار Nurbs هست، بعنوان مثال در نمونه شما کافیه استوانه رو به اون مقداری که مد نظرتون هست داخل سطح کره قرار بدید
و بعد هر دو موضوع رو به Nurbs تبدیل کنید و اون ها رو با هم Attach کنید و بعد از طریق ابزار Fillet surface بین دوسطح قبلی سطح جدیدی ایجاد کنید که به حالت Fillet بین دوسطح قرار خواهد داشت
( صرف نظر از عدم علاقه شخصی به ابزار Nurbs در مکس باید خدمتتون عرض کنم این روش هم محدودیت هایی داره که البته در مورد نمونه شما میتونه کار خودش رو نسبتا خوب انجام بده )...
یه سری حقه هم هست که میشه تو وی ری یا منتال ری از طریق بعضی مپ ها و یا شیدر ها لبه موضوعات رو به حالت fillet یا Chamfer رندر کرد بدون اینکه نیاز به مدلسازی باشه
مثل استفاده از Edge texture وی ری در کانال Bump و یا قابلیت Round corners در منتال ری و یا حتی استفاده از اسکریپت هایی مثل
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/welder-0
اما متاسفانه با وجود تمام این روشها تنها روشی که کاملا مورد اطمینان و قابل کنترل هست مدلسازی بصورت غیر اتوماتیک و با استفاده از ابزاهایی مثل Cut و ایجاد Support edge ها و نهایتا Bridge کردن هست
که باید خدمتتون عرض کنم حسابی زمانگیره و برای شروع میتونید این ویودیوها رو ببینید
قسمت اول:
https://www.youtube.com/watch?v=vZLfQNAzAEU
قسمت دوم:
https://www.youtube.com/watch?v=6z3vcgAowMw
هر چند این آموزشها برای ایجاد حفره داخل مدل هست اما به راحتی میتونید از این تکنیک برای اتصال دو موضوع هم استفاده کنید و یا با ایجاد Profile خوتون روی سطح میتونید اونرو Extrude کنید و دیگه نیازی به اتصال دو موضوع
نیست و در حقیقت شما از همون اول یه موضوع یکپارچه دارید که میتونید به راحتی عمل Chamfer و یا fillet رو روی اون انجام بدین.
امیدوارم مفید بوده باشه.
موفق باشید