چرا تمام خطوط ارتباطي درصورت بدهي مشترك قطع مي‌شود؟

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


در يكي از بندهاي فرم‌هاي تقاضاي اشتراك در تلفن ثابت و سيار عنوان شده است "من به مخابرات وكالت مي‌دهم كه اگر بدهي‌ داشته باشم مخابرات اين حق را دارد كه ساير امكانات مخابراتي من را قطع كند و يا از ساير اموال من طبق مقررات وصول كند"؛ اين بند در تفاهم‌نامه تلفن ثابت، سيار و هم در ديتا وجود دارد و شركت مخابرات ايران طبق آن، در زمان بروز بدهي مشتركان، اين اختيار را دارد و مي‌تواند به قطع ساير خطوط ارتباطي آن‌ها اقدام كند و اين موضوعي است كه خود مشترك در زمان خريد آن خط موافقت كرده است اما گاهي مشتركان در زمان خريد تلفن همراه يا ثابت فرم‌هاي تقاضاي اشتراكي را امضا مي‌كنند بدون اينكه محتواي آن را با دقت مطالعه كرده باشند.


به گزارش ایسنا اگر مشترك مخابرات بدهي خود را نپردازد در ابتدا از سوي مخابرات به او اخطار داده مي‌شود و پس از آن اگر بدهي پرداخته نشود، تلفنش قطع خواهد شد و چنانچه بدهي او بيش‌تر از ميزان وديعه‌اش نزد مخابرات بود، در آن صورت ساير امكانات ارتباطي او قطع مي‌شوند.


صابر فيضي - ‌مديرعامل شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با ايسنا با تاييد اين كه شركت مخابرات ايران در ازاي بدهي هر يك از خطوط تلفن ثابت و همراه تمامي خطوط ارتباطي آن‌ها را قطع مي‌كند، اظهار كرد: ما فرم‌هاي تقاضاي اشتراكي هم در تلفن ثابت و هم در تلفن سيار داريم و مشتركان در زمان خريد تلفن ثابت و تلفن همراه فرمي را امضا مي‌كنند كه بايد به خوبي آن را مطالعه كنند و اين در حاليست كه بسياري از مردم هنگام خريد به اين موضوع توجه نمي‌كنند.


او در پاسخ به اين سوال كه اگر مشترك تلفن ثابتي بدهي بيش‌تر از مبلغ وديعه‌اش داشته باشد و تلفن همراه نداشته باشد تكليف مخابرات چه مي‌شود گفت: در اين صورت از طريق محاكم قضايي حكم ضبط اموال گرفته خواهد شد البته اين بستگي به ميزان بدهي مشترك دارد.


فيضي در توضيح اين موضوع گفت: در اين شرايط چندين بار به او اخطار داده مي‌شود و پس از خوانده شدن مشترك به كلانتري، مجبور به پرداخت بدهي مي‌شود و معمولا كار به ضبط اموال كشيده نمي‌شود اما مخابرات اين اختيار را دارد و در واقع مشترك در زمان خريد آن را امضا و تاييد كرده است.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا