چرا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه برای سازمان ها ضروری است؟

webnetmaster

New Member
در سازمان ها بهینگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. به بیان دیگر هنگامی یک کسب وکار میتواند به صورت بهینه و بازدهی بالا کار کند که از اصطکاک کمی حین فعالیت ها برخوردار باشد. یعنی با مشکل قطعی اینترنت مواجه نشود. با چالش های امنیتی در شبه مواجه نشود و....
از این رو لازم است سازمانها و شرکت ها از خدمات پشتیبانی شبکه بهره مند باشند تا با بالاترین میزان بازدهی فعالیت کنند.

مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه در سازمان ها​


امروزه روابط برون‌سپاری در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه در سازمان‌ها و کسب و کارها یک ضرورت استراتژیک محسوب می‌شود. بدین ترتیب سازمان‌ها می‌توانند بر روند اصلی کسب‌وکار خود متمرکز شوند. این کار روشی است برای اینکه با کاهش هزینه‌های عملیاتی، منابع برون‌سازمانی را در خدمت اهداف سازمانی خود داشته باشند.

از مهم‌ترین موضوعات در حوزه شبکه های کامپیوتری برون‌سپاری است. برای توضیح واضح‌تر برون‌سپاری می‌توان گفت؛ سپردن کار به کاردان. امروزه مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها مشتری مداری را سرلوحه خود قرار داده‌اند. بدین ترتیب تمرکز بر کسب‌وکار اصلی سازمان و لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های نوین آن‌ها را به سمت برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شیکه سوق می‌دهد.

به‌بیان‌دیگر؛ شرکت‌هایی که فروش را پایان یک معامله نمی‌دانند به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش توجه ویژه‌ای دارند. چراکه درنهایت رضایت مشتریان فعلی و جذب مشتریان بیشتر را در بر خواهد داشت.

ویژگی‌های برتر شرکت پشتیبانی شبکه


بدیهی است که شما به‌عنوان مدیر یک سازمان تصمیم داشته باشید بهترین تیم پشتیبانی شبکه را برای سازمان خود برگزینید؛ اما در ابتدا لازم است بدانید که یک تیم پشتیبانی خدمات شبکه چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

یک شرکت پشتیبانی شبکه خوب باید متناسب با شرایط شرکت های طرف مشتری انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و خود را با شرایط ایشان وفق دهند تا بتوانند با آن ها همکاری داشته باشند و قادر به ادامه حیات شرکت در حوزه ی شبکه باشند. اگر مشتریان رضایت کافی از عملکرد یک شرکت پشتیبانی شبکه نداشته باشند ممکن است به مرور اعتبار خود را نزد مشتریان از دست دهند. به همین دلیل برخی از ویژگی های شرکت های پشتیبانی شبکه معتبر را برایتان آورده ایم تا بتوانید به خوبی آنها را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

  • تخصص کافی

یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه اصطلاحاً باید همه‌فن‌حریف باشد تا مطابق با نیاز کسب‌وکارهای مختلف قادر به ارائه خدمات فنی لازم باشد. از تخصص‌های لازم می‌توان مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ و … اشاره کرد.

  • تجربه

تیم پشتیبانی باید علاوه بر تخصص، از تجربه کافی در سازمان‌های مختلف با حوزه‌های کاری مختلف برخوردار باشد. هر چه تجربه تیم بیشتر باشد (با توجه به این موضوع که راه‌های آزمون‌وخطا کمتر می‌شود) سریع‌تر قادر به حل مشکلات شبکه خواهد بود. ناگفته نماند که تجربه سرعت تشخیص مشکل را افزایش می‌دهد.

  • در دسترس بودن

تیم پشتیبانی شبکه باید همیشه آماده‌ی حل مشکلات باشد. چرا که به همان اندازه‌ای که حل مشکل به تعویق میافتد آن سازمان متحمل هزینه می‌شود. ازاین‌رو پشتیبان شبکه به‌صورت 7/24 باید در دسترس بوده تا بتواند مسائل کلاینت‌های شبکه را در اسرع وقت حل کند.

  • تعرفه مناسب و استاندارد

خدمات پشتیبانی شبکه نه‌تنها بر کل اینترنت، بلکه در تنظیم و مدیریت کردن شبکه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند نیزموثراست. برای تمامی مشاغل وجود کامپیوترها و سیستم‌ها امری حیاتی وضروریست، بنابراین صرف هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستم‌ها نیز ضروری می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب مناسب‌ترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکه‌های کامپیوتری خود را برطرف کنید و در هزینه‌های حل مشکلات سیستم‌های کامپیوتری صرفه‌جویی کنید.

  • مشاوره:

بدیهی است که تصمیم‌گیرنده اساسی برای زیرساخت‌های فنی سازمان مدیران آن هستند. ازاین‌رو متخصص پشتیبانی شبکه باید در مسائل مربوط به پسیو و اکتیو شبکه به مدیران سازمان بهترین گزینه‌ها را ارائه دهد. مشاوره و پشتیبانی در زمینه تامین نرم‌افزارهای عمومی و مدیریت لایسنس‌های نرم‌افزاری، مشاوره و پشتیبانی در زمینه کاربری نرم‌افزارهای عمومی ، مشاوره در باره زیرساخت های نرم‌افزاری و سخت افزاری نیز از زمینه هایی هستند که شرکت پشتیبانی شبکه باید در آن صاحب نظر باشد.



  • همکاری با شرکت های معتبر

تجربه همکاری با شرکت های بزرگ و معتبر نشان دهنده این است که شرکت پشتیبانی شبکه از قابلیت های فنی بالایی برخوردار است. از این رو مورد تایید شرکت های معتبر قرار گرفته است.

  • دارا بودن نیروی متخصص در تمامی حوزه های شبکه

به این نکته توجه داشته باشید که تخصص‌های ویندوز، مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ، تعمیرسیستم های کامپیوتری و خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان ها در حیطه توانایی یک فرد نیست. پس لازم است که یک تیم متشکل از متخصصین با توانایی‌های مختلف در کنار یکدیگر قرارگرفته و به ارائه خدمات بپردازند.

  • تجربه ی بالای نیروها برای مدیریت شرایط بحرانی

از رایج ترین شرایطی که ممکن است برای سازمان ها و کسب وکارها ایجاد شود می توان سرقت، سیل، زلزله، آتش سوزی، نفوذ و هک را نام برد. شما به عنوان مدیر و رهبر سازمان قطعا در ابتدای بحران با پشتیبان شبکه سازمان تماس گرفته و تیم پشتیبانی را فرا خواهید خواند تا در سریع ترین زمان ممکن به جلوگیری از آسیب بیشتر بپردازند. تیم پشتیبانی باید بنا بر تجربه بالا توانایی مدیریت و حل مسائل در شرایط بحرانی را داشته و بهترین راه حل ها را پیدا کند.

  • حسن اخلاق کارشناسان

کارشناسان شبکه در یک سازمان ممکن است با تمامی کارمندان درارتباط باشند از این رو لازم است از حسن اخلاق و روابط عمومی بالا برخوردار باشند.

  • دارا بودن روحیه کار تیمی

از آنجایی که در پشتیبانی شبکه تخصص های بسیاری وجود دارد. لازم است که تمامی کارشناسان شبکه با یک دیگر نهایت تعامل را داشته و از تک روی خودداری کنند. چرا که تمامی کارهای شبکه به صورت زنجیروار به یک دیگر مرتبطند.

  • وقت شناسی از نظر حضور به موقع در محل مشتری و تحویل کار در موعد مقرر

وقت شناسی یکی از مهم ترین شاخصه های تیم پشتیبانی شبکه است تا بتواند در زمان مقرر تمام درخواست های کارفرما را انجام داده و تحویل دهد.

  • عمل به تعهدات

شاید لازم بود این نکته را در ابتدا عنوان میکردیم چرا که مسئولیت پذیری قطعا مهم ترین ویژگی یک تیم پشتیبانی شبکه است، تا با مسئولیت کامل به تعهدات خود عمل کند.

  • تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه متناسب با خواست و نظر مشتری

برای ارائه بهترین خدمات تخصصی و حرفه‌ای در زمینه شبکه و تجهیزات شبکه‌ای و نرم‌افزارهای مرتبط لازم است در قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، خدمات فنی متناسب با اهداف و نیازهای سازمان کارفرما به درستی اعمال شوند.

منبع: پشتیبانی شبکه پارمونت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا