چرا این پیغام هنگام رندر vray دیده میشه؟

asemoneabi

New Member
این پیغام در هنگام رندر در سایز 1600-900برای حجم نسبتا سنگین میآید چه کاری میتونم انجام بدهم و چرا این پیغام دیده میشود در منو vray masageswarning:scene bonding box is too large possible raycast errorwarning: performance loss :dynamic memory limit too low لطفا راهنمایی کنید در حل مشکل متشکرم
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
من که تا بحال به چنین چیزی نخوردم ولی اینجور که داره میگه انگار سیستم نمیکشه ریقیق، مشخصات سیستمت چیه؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
من هم طبق گفته ی دوستمون فکر میکنم مشخصات سیستم شما برای این کار مناسب نیست. خودش که گفته Dynamic memory محدوده، برای بیشتر کردن مقدار Dynamic memory از پنجره ی Render setup و تب Settings و بخش VRay System میتونی این کار رو انجام بدی، همینطور سایر گزینه های مربوط به Raycaster parameters که مربوط به ارورت میشه رو میتونی تغییر بدی.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
اگر می خوای همین سایز رندر بگیری و دستگاهت نمیکشه. باید light catch irridance map اینها رو سیو کنی و نصف این سایزت رندر بگیری. بعد اون ها رو لود کنی و با همین سایز بزرگه رندر بگیری. اینطوری سیستمت هم میکشه.
 

arman_kad

Member
من هم همین مشکل رو توی یک دوربین داشتم توی رندر اصلی
حتی با سیو گلبال لمینیشن هم درست نشد
دوربین که هم اندازه بقیه بود مجبور شدم ابعاد 1500 * 15000 رو به 1300*13000 کاهش بدم مشکل برطرف شد همین دوربین رو با 2013 و 2012 امتحان کرد اما مشکل هچنان بود اما هر دو مکس از vray 2.3 بود شاید مشکل ویرای 2.3 باشه با ویرای ورژن پایین تر امتحان کنید
 

arman_pier

New Member
این پیغام در هنگام رندر در سایز 1600-900برای حجم نسبتا سنگین میآید چه کاری میتونم انجام بدهم و چرا این پیغام دیده میشود در منو vray masageswarning:scene bonding box is too large possible raycast errorwarning: performance loss :dynamic memory limit too low لطفا راهنمایی کنید در حل مشکل متشکرم


اين مشكل براي اينه كه صحنه شما خيلي بيش از اندازه بزرگه ، شايد ابجكتهايي داريد كه خيلي از نقطه ٠-٠-٠ مكس دوره ، حتي اگر spline باشه.

بنابر اين بهتره ابجكتهايي كه توي شاتتون ديده نميشن و خيلي دور هستند رو پاك كنيد.

دليل ديگه ميتونهراستفاده نادرست از مقياسها باشه، براي كار ارشيتكت unit اصلي مكس رو ( نه displau unit( روي متريك بزاريد و اشيارو بر اساس اندازه واقعي بسازيد چون وي ري رندر فيزيكال هست و اندازه ها كاملا تاثير گذارند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا