rezazarasvand
کاربر فعال
باز هم تشکر می کنم که نظر دادید، ولی فکر نمی کنم با این بحثها بشه نکات مثبت دیگه ای رو از vray شناخت. من انتظار داشتم که متخصصانی مثل شما بجای این بحث ها مثلا اندر خصوصیات وی ری بگنبا سلام،
rezazarasvand عزیز بنده قصد جسارت نداشتم اما باید خدمتتون عرض کنم هنوز هم نطرم همونیه که قبلا خدمت دوستان عرض کردم ، ضمنا فرض کنیم مراد شما از این تاپیک این بوده که به این نتیجه برسیم که وی ری بیشترین کاربر رو داره و شما هم محبت فرمودید
همون اول کار خودتون پاسخ نسبتا کاملی به سوالتون دادید، خب پس نهایتا قراره آخر کار به این نتیجه برسیم که رطب شیرینه ؟!!! دیگه چه دلیلی برای کالبد شکافی هست و در غیر اینصورت اگر قصد دارید بعد از کلی پست، معایب این رندر کننده رو اعلام بفرمایید و نهایتا
نتیجه بگیرید که مثلا فلان رندر کننده همین مزایا رو داره و معایب ویری رو نداره و پس چرا خلق ا... تو چهارگوشه عالم دارن ازش استفاده میکنن و در جمع بندی پیشنهاد بدید که جمیع ناس بعد از توبه، تغییر قبله بدن، کافی بود خیلی ساده و مقایسه ای مطلب رو در اختیار دیگر دوستان قرار میدادید
و اینقدر تن و بدن Velado رو نمی لرزوندید ... ضمنا و صرفا جهت اطلاع پرکاربردترین و گسترده ترین رندر کننده موجود برخلاف تصور خیلی دوستان همون رندر کننده قدیمی مکس یعنی Scanline هست که با کمی جستجو در اینترنت میتونید به این موضوع پی ببرید
البته گویا این مطلب به مذاق خیلی ها خوش نیومده تا حدی که در نسخه جدید مقاله State of rendering بخشی که عنوان کرده بود بیش از 70 درصد کاربران نرم افزارهای سه بعدی از Scanline برای رندرهاشون بصورت کامل و یا بخشی از اون استفاده میکنن
کاملا حذف شده، اما با کمی جستجوی بیشتر میتونید مشابه این نتایج رو بدست بیارید ...
( فردا دوستان نیان بگن گفتی Scanline بهتر از Vray هست ... خیر ... عرض کردم بیشترین تعداد کاربر رو داره که اونهم دلایل خودش رو داره ) ...
بگذریم ...
اما در مورد بحث فیزیکال یا غیر فیزیکال بودن ویری ماجرا از اون چیزی که فکر میکردم خراب تره و فکر میکنم نیاز به یک پست درست و حسابی تو این ضمینه هست اما قبل از اون باید خدمت دوست عزیزم darklight عرض کنم که کجای صحبت من حالت دعوا داشته که
شما یک چنین برداشتی فرمودید ....
ضمنا اگر ممکنه نام چند تا از رندر کننده هایی که از نظر شما فیزیکال محسوب میشه و دلیلش رو هم محبت بفرمایید تا حداقل به یه پایه مشترک برسیم که بشه در موردش صحبت کرد و از تو دلش یکمی مطلب مفید بدست آورد ...
موفق باشید
مزایای دیگر :
1- دوربین فیزیکال با قابلیت های دوربینهای دنیای واقعی
2- رندر baiased و unbaiased ، فیزیکال و غیر فیزیکال و قابلیت ترکیب این دو با هم
3 - امکان ذخیره محاسبات GI ، baiased جهت افزایش سرعت برای صحنه های استاتیک
4 - امکان ذخیره preset تنظیمات جهت استفاده سریع دوباره
5 - پشتیبانی از نورهای پرتال
6- پشتیبانی opencl در gpu رندرینگ
یا شاید محاسن دیگری که بنده یا دیگر دوستان آشنایی نداشته باشیم که یاد بگیریم و دنبال کنیم
معایب:
1- رندر بلادرنگ ضعیف بر اساس Gpu و Cpu
2- سرعت نسباتا کم اپراتور در رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب
3- سرعت فوق العاده کم رندر در صورت تنظیم نبودن صحیح پارامتر ها الگورتم های biased برای بنده تازه کار
4- سرعت فوق العاده کمتر نسبت به موتور های hybrid و GPU based
5- سرعت کم buckets نسبت به progressive ( نیاز مند به تنظیمات پایین جهت دیدن نتیجه نهایی) که البته در vray 3 جبران شد.
از دوستان خواهش می کنم از زدن پست های بی ارتباط با بحث خودداری کنن، متشکرم، آره رطب شیرینه ! البته اون که به شیرین شدن دهنش فکر می کنه قند هم بزاری دهنش ، آخرش می گه دوتاش شیرین بود همین !!
آخرین ویرایش: