rezazarasvand
کاربر فعال
سلام دوستان عزیزم.
از دوستای گلم می خوام اینجا بدور از هر گونه تعصب در مورد اینکه چرا Vray پر طرفدار ترین موتور رندر دنیاست صحبت کنن.
نقاط قوت و ضعفش چیه؟ با چند تا موتور دیگه مقایسه کردن که به vray روی آوردن؟ برتریهاش از اونا چی بوده؟
البته همه ما می دونیم که هدف رندر گرفتنه با هر موتوری رندری میشه به نتیجه رسید ولی چرا تا می خوای شوروع کنی اول با این موتور آشنا می شی؟. هر کسی نظرشو بگه
نظر من:
1- منابع آموزشی فراوان
2- کیفیت بسیار خوب
3- انعطاف پذیری فوق العاده
4- در دسترس بودن متریال های آماده و آبجکت ها و پروژه های متریال دهی و نور پردازی شده با این موتور
5- در دسترس بودن
6-فراگیری نسبتا آسان
7- بروزرسانی و پشتیبانی منظم
در مورد ضعف هاش بعدا صحبت می کنم فعلا دوستان نظرشونو بدن
پست آپدیت شد.
خوب ممنون از دوستان بابت نظر هاشون.
مزایا و معایب دیگه ای که به ذهن من میرسه :
از دوستای گلم می خوام اینجا بدور از هر گونه تعصب در مورد اینکه چرا Vray پر طرفدار ترین موتور رندر دنیاست صحبت کنن.
نقاط قوت و ضعفش چیه؟ با چند تا موتور دیگه مقایسه کردن که به vray روی آوردن؟ برتریهاش از اونا چی بوده؟
البته همه ما می دونیم که هدف رندر گرفتنه با هر موتوری رندری میشه به نتیجه رسید ولی چرا تا می خوای شوروع کنی اول با این موتور آشنا می شی؟. هر کسی نظرشو بگه
نظر من:
1- منابع آموزشی فراوان
2- کیفیت بسیار خوب
3- انعطاف پذیری فوق العاده
4- در دسترس بودن متریال های آماده و آبجکت ها و پروژه های متریال دهی و نور پردازی شده با این موتور
5- در دسترس بودن
6-فراگیری نسبتا آسان
7- بروزرسانی و پشتیبانی منظم
در مورد ضعف هاش بعدا صحبت می کنم فعلا دوستان نظرشونو بدن
پست آپدیت شد.
خوب ممنون از دوستان بابت نظر هاشون.
مزایا و معایب دیگه ای که به ذهن من میرسه :
مزایای دیگر :
1- دوربین فیزیکال با قابلیت های دوربینهای دنیای واقعی
2- رندر baiased و unbaiased ، فیزیکال و غیر فیزیکال و قابلیت ترکیب این دو با هم
3 - امکان ذخیره محاسبات GI ، baiased جهت افزایش سرعت برای صحنه های استاتیک
4 - امکان ذخیره preset تنظیمات جهت استفاده سریع دوباره
5 - پشتیبانی از نورهای پرتال
6- پشتیبانی opencl در gpu رندرینگ
7- در دسترس بودن هم به صورت پلاگین برای طیف وسیع از نرم افزار ها و هم به صورت standalone جهت رندر خروجی نرم افزار های دیگر
معایب:
1- رندر بلادرنگ ضعیف بر اساس Gpu و Cpu
2- سرعت نسباتا کم اپراتور در رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب
3- سرعت فوق العاده کم رندر در صورت تنظیم نبودن صحیح پارامتر ها الگورتم های biased برای بنده تازه کار
4- سرعت فوق العاده کمتر نسبت به موتور های hybrid و GPU based
5- سرعت کم buckets نسبت به progressive ( نیاز مند به تنظیمات پایین جهت دیدن نتیجه نهایی) که البته در vray 3 جبران شد.
البته اینها نظر منه که با مقایسه و تست بدست آوردم و امکان داره صحیح نباشه!
البته بد نیس یه توضیح بدم در مورد معایب:
مورد 1 : در مورد رندر بلادرنگ (Activeshade)علت اینکه گفتم ضعیفه اینه که کلیه قابلیت های رندر رو ساپورت نمیکنه البته تا الان و ورژن 2 مثلا Displacement یا موشن بلور
مورد 2 : علت اینه که برای پایین آوردن زمان رندر مثلا برای تست رندر مجبور به تغییر چندین پارامتر هستید و با این حال مجبورید چند بار رندر بگیرید تا به تنظیمات دلخواهتون برسید. مثلا من برای هر reflection نیازمند تعریف subdivision مناسب هستم. البته این خصوصیت فقط مختص به vray نیس
مورد3 : خوب مشخص هست اگر من تنظیمات رندر رو صحیح تنظیم نکنم نه تنها کیفیت بالا نمی ره زمان رو هم از دست میدم.
مورد 4 : در این مورد صرفا نمیشه گفت همیشه درسته! بلکه به سیستم رندر بستگی داره! مثلا یه رندر فارم یه فریم رو در عرض چند ثانیه رندر می کنه با vray ! منظور من اینه که بنده به عنوان یک کاربر خانگی اگر n تومن هزینه کنم برای یک سیستم cpu بیس جهت رندر با vray با همان n تومان می توانم یک سیستم ّبر اساس GPU بخرم که در عمل با یک موتور GPU یا HYBRID سریع تر به همان نتیجه خواهم رسید. البته من شک ندارم در آینده نزدیک vray به یک موتور Cpu/Gpu بیس قوی تبدیل خواهد شد.
1- دوربین فیزیکال با قابلیت های دوربینهای دنیای واقعی
2- رندر baiased و unbaiased ، فیزیکال و غیر فیزیکال و قابلیت ترکیب این دو با هم
3 - امکان ذخیره محاسبات GI ، baiased جهت افزایش سرعت برای صحنه های استاتیک
4 - امکان ذخیره preset تنظیمات جهت استفاده سریع دوباره
5 - پشتیبانی از نورهای پرتال
6- پشتیبانی opencl در gpu رندرینگ
7- در دسترس بودن هم به صورت پلاگین برای طیف وسیع از نرم افزار ها و هم به صورت standalone جهت رندر خروجی نرم افزار های دیگر
معایب:
1- رندر بلادرنگ ضعیف بر اساس Gpu و Cpu
2- سرعت نسباتا کم اپراتور در رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب
3- سرعت فوق العاده کم رندر در صورت تنظیم نبودن صحیح پارامتر ها الگورتم های biased برای بنده تازه کار
4- سرعت فوق العاده کمتر نسبت به موتور های hybrid و GPU based
5- سرعت کم buckets نسبت به progressive ( نیاز مند به تنظیمات پایین جهت دیدن نتیجه نهایی) که البته در vray 3 جبران شد.
البته اینها نظر منه که با مقایسه و تست بدست آوردم و امکان داره صحیح نباشه!
البته بد نیس یه توضیح بدم در مورد معایب:
مورد 1 : در مورد رندر بلادرنگ (Activeshade)علت اینکه گفتم ضعیفه اینه که کلیه قابلیت های رندر رو ساپورت نمیکنه البته تا الان و ورژن 2 مثلا Displacement یا موشن بلور
مورد 2 : علت اینه که برای پایین آوردن زمان رندر مثلا برای تست رندر مجبور به تغییر چندین پارامتر هستید و با این حال مجبورید چند بار رندر بگیرید تا به تنظیمات دلخواهتون برسید. مثلا من برای هر reflection نیازمند تعریف subdivision مناسب هستم. البته این خصوصیت فقط مختص به vray نیس
مورد3 : خوب مشخص هست اگر من تنظیمات رندر رو صحیح تنظیم نکنم نه تنها کیفیت بالا نمی ره زمان رو هم از دست میدم.
مورد 4 : در این مورد صرفا نمیشه گفت همیشه درسته! بلکه به سیستم رندر بستگی داره! مثلا یه رندر فارم یه فریم رو در عرض چند ثانیه رندر می کنه با vray ! منظور من اینه که بنده به عنوان یک کاربر خانگی اگر n تومن هزینه کنم برای یک سیستم cpu بیس جهت رندر با vray با همان n تومان می توانم یک سیستم ّبر اساس GPU بخرم که در عمل با یک موتور GPU یا HYBRID سریع تر به همان نتیجه خواهم رسید. البته من شک ندارم در آینده نزدیک vray به یک موتور Cpu/Gpu بیس قوی تبدیل خواهد شد.
آخرین ویرایش: