چای ایرانی بهتر است یا خارجی؟ بهترین چای ایرانی کدام است؟

Ali-Didari

New Member
%DA%86%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C.jpg

اینکه چای ایرانی بهتر است یا خارجی، یکی از دغدغه‌های همیشگی خریداران چای است. اکثر آن‌ها دقیقا نمی‌دانند که کدام چای و چرا بهتر است؛ به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله این مورد را توضیح داده و برای همیشه به این شک و تردید پایان دهیم. از آن‌جایی که این ممکن است سوال شما هم باشد، توصیه می‌کنیم حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت چای ایرانی و خارجی

این دو چای در خصوصیات زیر با هم تفاوت دارند:

1-در تولید چای ایرانی از هیچ سمی برای مقابله با آفات استفاده نمی‌شود
در بسیاری از کشورهای تولیدکننده چای مانند هند، کنیا و سریلانکا به دلیل آب و هوایی که دارند، احتمال آفت زدن به زمین‌های چای زیاد است و آن‌ها ناچارند که برای مقابله با آفات، از سموم شیمیایی استفاده کنند؛ اما در ایران، به علت آب و هوای مناطق شمالی مانند گیلان و مازندران که چای در آن کشت می‌شود، این احتمال کم‌تر است؛ به همین دلیل برای تولید چای ایرانی، هیچ سمی به کار نمی‌رود و همین باعث شده که چای ایرانی از چای خارجی سالم‌تر باشد.

2- در چای ایرانی از هیچ افزودنی شیمیایی استفاده نمی‌شود
در بیش‌تر چای‌های خارجی، برای افزایش رنگ، طعم و عطر چای از انواع افزودنی‌های شیمیایی استفاده می‌شود. مصرف چایی که در آن از افزودنی‌های شیمیایی استفاده شده باشد، برای بدن مضر بوده و در طولانی‌مدت می‌تواند سبب آسیب به معده شود. یکی از برتری‌های چای ایرانی نسبت به چای خارجی این است که در آن، از این افزودنی‌ها استفاده نمی‌شود.
چون در چای ایرانی از افزودنی شیمیایی استفاده نمی‌شود، برای اینکه چای ایرانی شما خو‌ش‌رنگ شود، لازم است که آن را به میزان کافی بگذارید تا دم بکشد و هم‌چنین برای خوش‌عطر و خوش‌طعم کردن آن، می‌توانید از انواع افزودنی‌های طبیعی مانند هل، دارچین و گل محمدی استفاده نمایید.

3–با خرید چای ایرانی، از چایکاران و تولید داخلی حمایت کرده‌اید
در استان گیلان و مازندران حدود ۲۵ هزار هکتار باغ چای و حدود ۱۵۰ کارخانه چای وجود دارد که برای تولید چای سیاه و سبز فعالیت می‌کنند. هم‌چنین حدود ۱۰۰ هزار خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق تولید چای ایرانی تامین می‌کنند. در گذشته مردم تمایل چندانی به استفاده از چای ایرانی نداشتند اما در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد برای حمایت از تولید داخلی، تجربه طعم واقعی چای و مراقبت از سلامتی خود به مصرف چای ایرانی روی آورده‌اند و همین موضوع باعث انگیزه گرفتن چایکاران و کارخانجات برای افزایش تولید چای مرغوب ایرانی شده است.

اکنون که تفاوت چای ایرانی و خارجی را دانستید، لازم است این نکته را نیز بدانید که همه چای‌های ایرانی مشابه نیستند و در انواع و کیفیت‌های مختلفی در بازار موجودند.

بهترین چای ایرانی

همه چای‌های ایرانی از یک گیاه به دست می‌آیند ولی متناسب با اینکه از کدام قسمت آن گیاه تولید شده باشند، در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند و دارای ویژگی‎‌های مختلفی می‌باشند.
بهترین و پرطرفدارترین چای سیاه ایرانی، چای سرگل می‌باشد. این چای که از غنچه و برگ‌های بالایی چای به دست می‌آید، به عنوان مرغوب‌ترین چای ایرانی شناخته می‌شود. چای سرگل دارای برگ‌های کوچک و پیچیده، عطر و طعم بی‌نظیر و رنگ بسیار خوبی بوده و از سایر چای‌های ایرانی گران‌تر است.

چای خود را از فروشگاه‌های معتبر بخرید

عده‌ای از مردم معتقدند که چای‌های ایرانی درجه یک مانند چای سرگل صادر می‌شوند و آنچه که در بازار داخل به فروش می‌رسد، چای درجه دو و بی‌کیفیت است؛ در حالی که این موضوع صحت ندارد و کاملا برعکس است. علت این تفکر این است گاهی برخی از افراد سودجو، چای ایرانی درجه دو را به اسم چای درجه یک می‌فروشند و این ذهنیت غلط در مشتری به وجود می‌آید که تمام چای‌های ایرانی بی‌کیفیت هستند. بنابراین لازم است که برای خرید چای ایرانی خوب حتما به فروشگاه‌های معتبر از جمله فروشگاه درکام (dorkam.com) مراجعه نمایید و با خیال راحت چای باکیفیت و تازه تهیه کرده و از عطر و طعم عالی آن لذت ببرید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا