gahreman
Member
برای چاپ کاتالوگ حرفهای باید خودتونو یکم به چشم بزنید و بگید: "خب، این کاتالوگ باید واقعاً ببره مخاطبم رو!" اینجا چند نکته با لحن عامیانه برایتون دارم:
- طراحی باحال و قابل فهم:
- فراموش کن همون قاشقی نباشی که مامانت برات مهیا کرده! یه طراحی باحال و کاربرپسند داشته باش که خوندنش بشه خودِ خوبه!
- متون کوتاه و مفید:
- حالا خودتون رو جا کنید مخاطب. ازتون خواهش میکنم، متنا رو کوتاه و به موضوع خلاصه کنید. هیچکی معذب نشه.
- تصاویر قوی:
- نگاه کنید! عکسایی که میزارید براش، قشنگ و جذاب باشه. یادتون نره، یک عکس برابر هزار کلمه!
- فونت خوب:
- از اون فونتهایی استفاده کنید که نه خیلی معمولی باشن و نه خیلی فضاساز. یه میزان حداقلی حرفهای بودن داشته باشه.
- ترتیب منطقی:
- دیگه خسته شدیم هر کاتالوگی رو باز کنیم باید مثل کتاب داستانی بخونیمش. ترتیبش منطقی باشه، اولین چیزی که به چشم میاد مرتبط با موضوع باشه.
- رنگها با هوش:
- اینجا نیستیم توی سیروانی! رنگا با هوش انتخاب کنید. مثلاً زرد رنگ برا قیمت، سبز برا تازگی، و آبی برا اعتماد به نفس.
- اطلاعات کافی:
- به هیچ وجه از دست توضیحات مهم نرین. اگه کاربر از کاتالوگت خوشش اومد، بخواد خرید کنه نه بخواد کدوم یکی از جنس چرم مورد نظرشو توی یه گوشه بیاره!
- عناصر تبلیغاتی:
- یکم عنصر تبلیغاتی هم بهش اضافه کنید. نه اونقدری که مخاطب بهم بخوره، ولی کمی تریق داشته باشه. مثلاً یه کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه.
- استفاده از لغات مردمی:
- با حرفای مردمی و روان حرف بزنید. به جا و نهایتاً با دل!
- چک کردن با دو دید:
- قبل از چاپ یه بررسی انجام بدید، بهتره اگه یکی دو تا دوست یا همکار با دید تازهتر هم نگاه بندازند.