چاپ روي ظرف يكبار مصرف و مدور

k1

Member
سلام
من يه سوال دارم:
حتما همگي چاپ روي ظرف هاي ماست و پنير را توي بازار ديده ايد.
ميخواستم بدونم نوع چاپ چيه؟ افست خشك يا تامپو يا ...
چه نكاتي رو بايد توي طراحي اون (علاوه بر اينكه كار بايد وكتور طراحي شه) رعايت كرد؟
يا هر اطلاعات مفيد ديگه...
ممنون از همگي
موفق باشيد
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوست من
1. البته 3 روش چاپی در ارتباط با چاپ مستقیم روی این گونه ظروف مطرح هستند که عبارتند از چاپ افست خشک ، چاپ بالشتکی یا تامپو و همینطور روش اسکرین. البته انتخاب یکی از این روش ها بستگی به عوامل مختلفی داره که از میان این عوامل می شه به تیراژ کار ، نوع تصاویر مورد نظر برای چاپ از لحاط مشخصات بصری و تعداد رنگ اشاره کنیم . اما در مجموع باید گفت که روش افست خشک در این مورد یک روش صنعتی و قابل قبولی هست که در یک زمان معقول شما با استفاده از اون می تونید تصاویر رو در چند رنگ مختلف و البته با کیفیت مناسب چاپ کنید. منتها در مورد روش های دیگه با توجه به خصوصیات اونها و البته ویژگی های سطوح یاد شده به عنوان سطح چاپ شونده علی رغم اینکه امکان چاپ وجود داره ولی نباید انتظار خیلی زیادی داشت هر چند که با یک مقدار زمان بیشتر و در واقع کنترل دقیق تر فرآیند چاپ با استفاده از روش های تامپو و اسکرین هم می شه چاپ خوبی داشت. منتها کمی از بار صنعتی قضیه کم می شه و خوب کیفیت هم همیشه یکدست و هموار نیست.
تبصره یک: البته روش های غیر مستقیمی هم هستند که بوسیله اونها ابتدا چاپ بر روی سطوح دیگه انجام شده و بعد بر روی ظروف بسته بندی با روش های مختلف چسبونده می شه . چاپ در چنین مواردی بر روی انواع کاغذ یا فیلم چند لایه پلیمری انجام شده و بعد بصورت لیبل و ... بر روی ظروف چسبونده می شن. روش های چاپ بکار رفته در این مورد البته وسعت پیدا می کنه و انواع روش چاپ من جمله روش های چاپ رول با استفاده از سیستم های فلکسوگرافی و رتوگراور در این مورد حکم رانی می کنند.

2. البته نکات مورد نظر جهت طراحی گرافیکی در این مورد بسته به جنس ظروف، روش ساخت اونها و البته روش چاپی مورد استفاده تفاوت هایی داره اما خوب می شه یک سری موارد مشترک رو ذکر کرد: ( البته در حالت چاپ مستقیم )
الف: طرح باید با شکل ظروف هم خوانی داشته باشه.
ب: جنس ظروف و ماتی یا براقی سطح اون باید در هماهنگی با رنگ ها انتخاب بشه
ج : هنگام انتخاب رنگ ها از رنگ های پر و یکنواخت استفاده بشه و ترجیحا از ته رنگ ها استفاده نشه
د: طرح باید با روش چاپی و امکانات اون روش در باز سازی تصاویر هم خوانی داشته باشه
ه: ظرف از لحاط شکلی و ساختاری قابل چاپ باشه
و ...

امیدوارم این جواب مختصر مفید بوده باشه اگر مورد خاصی بود لطفا بفرمایید .
موفق باشی
امین زردوزی
[email protected]
 

k1

Member
ممنون از اطلاعات خوبي كه بهم داديد.
آيا مقاله ، وب سايت يا ... در رابطه با افست خشك سراغ داريد؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا