چاپ اسکناس

وضعیت
موضوع بسته شده است.

shahanshah

New Member
با درود فراوان
هر کس در مورد نحوه ی چاپ اسکناس اطلاعاتی دارد هر چند مختصر لطفا در اختیار دیگران بگذارد.
با سپاس فراوان
بدرود
 

Y.FASHiST

Member
:tavajo:
سلام دوست عزیز
قصد بدی ندارم ولی من نمیدونمهمه کنجکاو شدن ببینن کاغذ چاپ چیه چاپش چه جوریه !!!؟
واسه اطلاعات عمومی و آشنایت به این جور کارا خوبه من خودم موافقم :)
ولی به نظر من از این بحثا تو این مجموعه نکنیم بهتره یهویی دیدی بحث بالا گرفتو . . . :sad::cool:دیگه فیلتر بازیو این حرفا :wink:
 

Mehdi_Naissipour

کاربر VIP
چاپ اسکناس بصورت افست خشک انجام میشه و کاغذ مورد استفاده اون هم یک کاغذ امنیتی از جنس پنبه و فراوری شده به روش mould cylinder هست که در حین فراوری به روش مذکور با یک توری به اسم wire که قبلا روی اون طرحهای واترمارک حک شده (به روش CNC) در بعضی از نقاط اون طرحهایی به نام واترمارک ایجاد می کنند که در مقابل نور شدید قابل رویته. مثل عکس امام(ره) یا حسین فهمیده در قسمت بدون چاپ اسکناسها. اون نوار امنیتی متالایز یا در اسکناسهای کوچکتر پلی استر هم در همین مرحله در خمیر کاغذ به شکل رول قرار داده میشه. ضمنا در طول همین فرایند الیاف حساس به خمیر کاغذ اضافه میشه که به رنگهای آبی، زرد، قرمز و سبز در برابر نور فرابنفش دیده میشن.
دوستان خوبم ذکر چنین مسائلی از سوی خود بانک مرکزی هم جهت ارتقای دانش عمومی در تشخیص اسکناسهای جعلی از اصلی توصیه میشه. پس نگران فی ل ت ر ی ن گ و این جور مسایل نباشید. ضمنا سایتهایی مثل HOWSTUFFWORKS حتی به بررسی شیوه های جعل دلار و اشکالات و تفاوتهای اون با اسکناس اصلی می پردازند:
http://money.howstuffworks.com/counterfeit.htm
موفق باشید.
 

somayeh1193

New Member
سلام دوستان ومن دانشجوي ترم آخر چاپ در دانشگاه هنرم.اين مبحثي كه الان راجع به اون صحبت مي كنيد برميگرده به مبحث چاپ امنيتي كه معمولاً خيلي راجع بهش صحبت نمي شه ولي در اين حد كه معمولاً اين نوع چاپ ها تركيبي از تمامي چاپ ها به خصوص هليوگراوور است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا