پي‌سي‌ورلد فهرست قابل ‌اعتمادترين توليدكنندگان محصولات الكترونيكي دنيا را منتشر کرد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


هر سال ميليون‌ها دلار تجهيزات و خدمات الكترونيكي و ديجيتالي در سراسر جهان به فروش مي‌رسد اما كارشناسان در يك بررسي يك موفق شدند قابل‌اعتمادترين شركت‌هاي فناوري دنيا در زمينه‌هاي مختلف را مشخص كنند.


به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين روزها شاهد سيل ورود محصولات چيني و متفرقه به بازارهاي جهاني هستيم كه اين جريان باعث شده كاربران براي محصولات اصلي و باكيفيت دچار مشكل شوند.
از آنجايي كه محصولات الكترونيكي و ديجيتالي همواره از كالاهاي محبوب كاربران محسوب شدند و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفتند، شركت‌هاي چيني اين روزها تمركز بيشتري بر توليد اين گونه محصولات دارند و حتي در بيشتر مواقع، محصول متفرقه را به‌صورت زيرزميني با نام شركت اصلي توليد و با قيمت ارزان‌تر روانه بازارهاي جهاني مي‌كنند.
اين جريان موجب بروز مشكلات فراوان براي خريداران شده است. اما كارشناسان مركز پي‌سي‌ورلد در يك بررسي جديد سعي كرده‌اند قابل‌اعتمادترين شركت‌هاي توليدكننده در بخش‌هاي مختلف فناوري را برگزينند تا كاربران در اين بازار نابسامان بتوانند بهترين و مناسب‌ترين كالا را براي خود خريداري كنند.
كارشناسان اين مركز براي انتخاب شركت‌هاي ياد شده نظرسنجي گسترده‌اي را روي كاربران انجام دادند تا بهترين شركت‌ها از نظر آن‌ها مشخص شوند. در اين ميان، مشخص شد نظر غالب كاربران در مورد بهترين توليدكنندگان محصولات الكترونيكي و ديجيتالي در سال جاري با سال گذشته تفاوت چنداني نداشته است.



**رايانه‌هاي قابل‌حمل


يكي از محبوب‌ترين ابزارهاي الكترونيكي كه همچنان فروش بالايي در سطح جهان دارد، رايانه‌هاي قابل‌حمل است. با اين وجود بايد اعتراف كرد يكي از پرمشكل‌ترين ابزارهاي الكترونيكي در جهان نيز رايانه‌هاي الكترونيكي هستند.
در بررسي سال جاري مانند بررسي سال گذشته مشخص شد كه رايانه‌هاي همراه همچنان به عنوان يكي از پرمشكل‌ترين ابزارهاي الكترونيكي در دنيا محسوب مي‌شوند. در بررسي سال جاري 9/30 درصد كاربران اظهار داشته‌اند كه دست‌كم يك مشكل عمده با لپ‌تاپ خود داشته‌اند كه البته اين رقم براي سال 2009 ميلادي 8/31 گزارش شده بود.
در بررسي سال جاري ميلادي مشخص شد كه رايانه‌هاي قابل‌حمل اپل همچنان بيشترين محبوبيت را بين كل لپ‌تاپ‌ها داشته‌اند. پس از اپل، لپ‌تاپ‌هاي توشيبا بيشتر از محصولات رقيب از نگاه كاربران محبوب بوده‌اند و كمترين مشكل در آن‌ها بروز كرده است. در رتبه سوم اين ليست نيز نام شركت ايسر به چشم مي‌خورد.
شركت دل كه سال گذشته رتبه‌هاي مياني اين ليست را از آن خود كرده بود، امسال به صورت ناباورانه يكي از آخرين رتبه‌هاي اين ليست را در اختيار دارد. در اين ميان، رايانه‌هاي قابل‌حمل شركت اچ‌پي به عنوان نامطمئن‌ترين لپ‌تاپ‌‌ها در دنيا برگزيده شده‌اند و بيشترين مشكل در محصولات آن بروز كرده است.
ليست قابل‌اعتمادترين توليدكنندگان رايانه‌هاي همراه در دنيا به قرار زير است: اپل، توشيبا، ايسر، Gateway، ايسوس، لنوو/آي‌بي‌ام، كامپك، سوني، دل و اچ‌پي.



** رايانه‌هاي روميزي


شركت اپل در حوزه رايانه‌هاي روميزي وضعيت بهتري نسبت به رايانه‌هاي همراه داشته است. در نظرسنجي صورت گرفته مشخص شده است كه كاربران در مجموع از رايانه‌هاي روميزي اپل رضايت بيشتري نسبت به رايانه‌هاي همراه آن دارند. شركت ايسر و eMachines كه سال گذشته عنوان دومين از ليست مشكل‌سازترين توليدكنندگان رايانه‌هاي روميزي را به خود اختصاص داده بودند، امسال در رتبه سوم اين ليست قرار دارند.
شركت سوني كه در نظرسنجي سال گذشته به عنوان بدترين توليدكننده رايانه‌هاي شخصي در دنيا برگزيده شده بود، امسال توانست وضعيت خود را بهبود بخشد و يكي از رتبه‌هاي مياني اين ليست را از آن خود كند.
در بررسي سال جاري نام بهترين توليدكنندگان رايانه‌هاي روميزي در دنيا به‌ترتيب زير بوده است: اپل، ايسر، eMachines، سوني، ايسوس، كامپك، لنوو، دل، CyberPower، Gateway و اچ‌پي.



** تلويزين‌هاي باكيفيت(HD TV)


در بخش گيرنده‌هاي تلويزيوني باكيفيت تغييرات بيشتري در سال جاري نسبت به سال قبل حاصل شده است. در سال گذشته سه شركت سوني، ال‌جي و سامسونگ به عنوان قابل‌اعتمادترين توليدكنندگان تلويزيون‌هاي باكيفيت در دنيا برگزيده شدند كه اين سه مركز در بررسي امسال رتبه بهتري را به خود اختصاص دادند و توانستند در رتبه‌هاي نخست جدول امسال قرار بگيرند.
نظرسنجي سال جاري نشان داد كه وضعيت شركت‌هاي پاناسونيك، شارپ و پايونير نيز در سال جاري بهبود يافته و كاربران اعتماد بيشتري به گيرنده‌هاي تلويزيوني توليد شده در اين شركت‌ها دارند. دو شركت پاناسونيك و شارپ تقريبا رتبه خود را در سال جاري نسبت به سال گذشته حفظ كردند، اما شركت پايونير موفق شد محبوبيت بيشتري نزد كاربران كسب كند.
در ليست امسال نام بهترين توليدكنندگان گيرنده‌هاي تلويزيوني باكيفيت از نظر كاربران به ترتيب زير آمده است: پاناسونيك، پايونير، شارپ، Inssignia، سامسونگ، جي‌وي‌سي، ال‌جي، Magnavox، فيليپس، RCA، سوني، ويزيو، هيتاچي، Olevia، توشيبا، وستينگهاوس و ميتسوبيشي.



** چاپگر


در بخش چاپگر نيز شاهد كسب نتايج مشابه با سال گذشته بوديم. كارشناسان بر اين باورند با توجه به عدم تغيير چاپگرها توسط كاربران در سال جاري و كاهش خريد اين محصول در يك سال گذشته، نتايج حاصل از اين نظرسنجي در سال جاري با سال گذشته تفاوت چنداني نداشته است و بهترين توليدكنندگان چاپگرها از نظر كاربران تقريبا شبيه به سال قبل بوده‌اند.
در نظرسنجي سال جاري مشخص شد كه از بين همه صاحبان چاپگر در دنيا، 7 درصد اظهار داشته‌اند كه مشكلاتي را با اين دستگاه‌ها تجربه كرده‌اند. اين درحالي است كه نظرسنجي سال گذشته اين مشكلات را براي 2/7 درصد از كاربران نمايان كرده بود.
در بررسي سال جاري، شركت كانن مانند سال گذشته موفق شد عنوان محبوب‌ترين توليدكننده چاپگر از نظر كاربران را به خود اختصاص دهد. در نظرسنجي امسال هشت مورد براي انتخاب بهترين توليدكنندگان چاپگر درنظر گرفته شده بود كه كاربران به هر يك از اين موارد راي دهند. اين موارد در مورد كارايي‌هاي مختلف دستگاه چاپگر بود كه نشان مي‌داد اين ابزارها چه قابليت‌هايي دارند و كاربران از اين قابليت‌ها تا چه اندازه احساس رضايت مي‌كنند. طبق نتايج حاصل از نظرسنجي امسال، نظر كاربران در مورد شركت كانن از هشت مورد ياد شده، هفت مورد مثبت بوده است.
بعد از كانن، شركت Brother موفق شده است عنوان قابل‌اعتمادترين توليدكننده چاپگر را به خود اختصاص دهد و چهار مورد از هشت مورد مذكور در مورد چاپگرهاي آن مثبت باشد.
ليست قابل‌اعتمادترين توليدكنندگان چاپگر در سال جاري نيز به قرار زير اعلام شده است: كانن، Brother، اپسون، سامسونگ، دل، زيراكس، كداك، لكسمارك و اچ‌پي.



**دوربين‌هاي ديجيتال


سال گذشته به صورت ناباورانه، شركت فوجي‌فيلم به عنوان قابل‌اعتمادترين توليدكننده دوربين‌هاي ديجيتالي در دنيا برگزيده شد و پس از آن شركت‌هاي پاناسونيك و كانن قرار گرفتند. اما امسال وضعيت محبوبيت دوربين‌هاي ديجيتالي شركت‌هاي مختلف نزد كاربران اندكي تغيير كرده است. در سال جاري فوجي‌فيلم يكي از رتبه‌هاي مياني ليست را از آن خود كرده و كانن كه از پيش‌تر نيز به عنوان برترين توليدكننده دوربين‌هاي عكاسي ديجيتالي در دنيا محسوب مي‌شد، بار ديگر رتبه نخست اين ليست را به دست آورده است.
شركت نيكون نيز كه از بزرگترين توليدكنندگان دوربين‌هاي ديجيتالي در جهان است، سال گذشته دومين شركت محبوب از نظر كاربران بود و امسال رتبه سوم را از آن خود كرده است.
آخرين رتبه ليست امسال كه به مشكل‌سازترين توليدكننده دوربين‌هاي ديجيتالي جهان مربوط مي‌شود، به كداك و سامسونگ اختصاص يافته است. اين طور كه گفته مي‌شود، كاربران در سال جاري كمترين رضايتمندي را از دوربين‌هاي ديجيتالي اين دو شركت داشته‌اند و بيشترين مشكلات براي محصولات آن‌ها بروز كرده است.
صاحبان دوربين‌هاي ديجيتالي كداك از روش‌هاي آسان در به‌كارگيري برنامه‌هاي داخلي دوربين خود احساس رضايت فراوان مي‌كنند، اما اظهار داشته‌اند كه در بيشتر مواقع دوربين آن‌ها با مشكل مواجه بوده است.
ليست قابل‌اعتمادترين توليدكنندگان دوربين‌هاي ديجيتالي از نظر كاربران به قرار زير است: كانن، پاناسونيك، نيكون، كاسيو، فوجي‌فيلم، اليمپوس، پنتاكس، سوني، كداك و. سامسونگ.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا