پيش فرض سوال در مورد رندر

amirpcp30

New Member
سلام دوستان
میخواستم بپرسم چطوری میتونم با رم کم (6 گیگ) از پروژه ای که در زمان رندر بیشتر از 6 میخواد رندر بگیرم؟ (داخل نرم افزار مشکلی نیست ولی چون ابجکت ها زیاد هستند زمان رندر رم کم میاد)
البته این هم اضافه کنم که از وی ری پراکسی هم برای خیلی از آبجکت ها استفاده کردم ولی در مورد پراکسی خود مکس که در render setup هست چیزی نمیدونم
یک مشکل هم زمان رندر داشتم که چند عدد از خونه های اماده ای که از نت گرفتم رو وقتی میخواد رندر کنه درصد کار سی پی یو کامل میاد پایین-مثلا از بالای شهر رندر میگیرم همه ی جاها رو با 100 درصد استفاده از سی پی یو رندر میگیره ولی وقتی به اون چندتا خونه میرسه حدود 12 درصد میشه
دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
amirpcp30 عزیز سلام،

شما با Dynamic کردن محاسبات Raycast و قرار دادن نیمی از رم دستگاه در Limit رم در وی ری و غیر فعال کردن فریم بافر وی ری برای رندر های سایز بزرگ و استفاده از Brute force یا Cach کردن LC و IM بصورت جداگانه

میتونی فایلهای خیلی سنگین رو هم رندر کنی البته داشتن هارد SSD در این حالت کمک شایانی میکنه چون باید از Virtual Memory استفاده کنی و صد البته زمان رندر بشدت طولانی میشه ...

فعلا هین قدر کافیه تا بعدا با جزئیات توی پست Vray در بخش پست های مهم در مورد تنظیمات System و BSP در وی ری مطالب بیشتری خدمتتون عرض کنم.

موفق باشید
 

amirpcp30

New Member
سلام
ممنون از توجهتون دوست عزیز
منظورتون این هست nv
تنظیمات رندر تب setting کرکره vray system قسمت defult geometry رو dynamic بزارم (auto هست) و بعد گزینه ی dynamic memory limit رو 3 گیگ بزارم؟ (الان 4000 هست و رمم 6)
در مورد lc و im متاسفانه نفهمیدم
خوشبختانه ssd هست
با سپاس
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
amirpcp30 سلام،

LC = Light cache

IM = Irradiance map

مکس رو ببندید و در تنظیمات ویندوز مقدار Virtual memory رو افزایش بدید. حتما از درایوهای موجود روی هارد SSD استفاده کنید.

Brute force به مقدار رم خیلی کمتری نسبت به LC و IM نیاز داره ( البته اگر قصد دارید از اون استفاده کنید )

بقیه توضیحات رو انشاء ا... سر فرصت تقدیم میکنم

موفق باشید
 

amirpcp30

New Member
بازم سلام
ممنون
متاسفانه
Brute force هم نمیدونم چی هست که بخوام ازش استفاده کنم
با سپاس
 

amirpcp30

New Member
سلام
دوستان کسی در این مورد چیزی میدونه؟
یک مشکل هم زمان رندر داشتم که چند عدد از خونه های اماده ای که از نت گرفتم رو وقتی میخواد رندر کنه درصد کار سی پی یو کامل میاد پایین-مثلا از بالای شهر رندر میگیرم همه ی جاها رو با 100 درصد استفاده از سی پی یو رندر میگیره ولی وقتی به اون چندتا خونه میرسه حدود 12 درصد میشه

اضافه کنم warning برای texture map (raytrace ) هم میده
یک سوال دیگه هم داشتم میخواستم بپرسم چطوری میتونم بین فریم هام فریم اضافه کنم
از فریم 0 چند نفر شروع به حرکت میکنند قبل از اینها دوربین فقط باید حرکت کنه منم فریم هامو از 2000- شروع کردم حالا میبینم کم هست و بین مثلا 100- میخواهم 500 فریم اضافه کنم که فریم ها از 2500- شروع شن و keyframe ها هم تغییر نکنند
دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا