ولی اگر قرار باشه تمام مکتبهای نگارگری مثل نگارگری مکتب بغداد و نگارگری ایرانی و ... توی همایش بحث بشه بیشتر جای کار داره
توی این همایش تمرکز صحبتها روی نگارگری عصر صفوی بود .
البته پوسترت تو مایه همون پوستر های نسل پنجمی شده
؟؟!!!
هر چند که کارای نسل پنجم گرافیک ما شباهتهای زیادی رو با هم دارن . اما نمیشه به عنوان یک جریانی اون رو دونست که یک سری معیارهای مشخص دارن . اون کتابی هم که از نسل پنج ( جلد مشکیه با عنوان نارنجی رنگ ) چاپ شد ، این موردی رو که عرض کردم واضحتر نشون میده .
مثلا یکی اجزای پوسترش اونقدر شارپ هست که مرزها رو میشه براحتی تشخیص داد ، یکی دیکه انواع پاساژها و طیفهای مختلف تو کارشه . یکی به بافت بیشتر پرداحته ، دیگری به فرم . کس دیگه هیچ کدوم و به فونت توجه زیادی کرده .
اما از چیزای تقریبا مشترکی که بین کارهاست نوع رنکی هست که کار میکنن . که به نسبت طراحهای نسلهای اول کمی تیره تره . اما باز هم نمیشه برای همه این مصداق رو آورد .
در مورد این کار هم اینکه سعی کردم رنگها اون گرما نگارگری رو داشته باشه . از طرفی کنتراست و تعادل رنگی سرد و گرم شبیه نگارگری باشه .