mehdinasiri
پارس لند گروپ
این پوستر رو برای یک همایش تجارت الکترونیکی طراحی کردم خوشحال میشم نظر دوستان رو بدونم
به نظر من طرح نوشته هاتو اگه تغيير بدي بهتره ... و رنگ صورتي هم فكر كنم بهش نياد...
پنجره اينترنت و كلمه www م اگه در جاي خودشون استفاده بشن بهتره...
در كل طرحت خوب شده.... موفق باشي.
مهدی کلا میدونی که طرحات رو دوست دارم! منتها یه موضوعی که هست اینه که اکثر پوسترات خیلی شلوغه!!
الان من به شخصه این طرح رو پوستر نمیدونم! چون طبق تعریفی که از پوستر داریم، جور در نمیاد.
پوستر باید بتونه بصورت بصری هدفش رو منتقل کنه. طوری که بیننده با یه نگاه ساده از موضوع باخبر بشه و با یکمی وقت گذاشتن کاملا متوجه مفهوم بشه.
ولی خودت الان حساب کن چقدر زمان لازمه که یه نفر بعنوان بیننده بخواد این پوستر رو از اول تا آخر بخونه؟!
اینجور متنهای زیاد رو معمولا بصورت بروشور یا کاتالوگ تهیه میکنن و هنگام برگزار کردن همایش به مخاطب میدن تا وقت کافی برای خوندنش رو داشته باشه.
بنظرم الان تو پوستر بالا اون 3 تا باکسی که توشون یه سری توضیحات دادی کاملا اضافیه و فقط تیتر اصلی به اضافه ی زمان و مکان برگزاری، طرحی که وسط صفحه استفاده کردی و برگزار کننده ها کافیه.
این موضوع رو هم خواهشا مطرح نکن که خود سفارش دهنده اینطوری خواسته!!! چون بنظر من این من و شمای طراح هستیم که باید به مشتری بقبولونیم که پوستر نباید اینقدر شلوغ باشه و در کنارش این توضیحات باید بصورت بروشور به دست مخاطبین برسه. چون اون مشتری که تفاوت بروشور و کاتالوگ و پوستر رو مثل شمای طراح نمیدونه!
مهدی جان سوء تفاهم نشه! من همون اول هم گفتم که کلا سبک کارهات رو دوست دارم.
این طرحت هم مثل بقیه خوب شده.
در مورد نظر مشتری و کارفرما هم کاملا باهات موافقم.
اصلا اون بنده خدا داره پول میده تا طرحی که دوست داره داشته باشه.
مثل اینه که من نوعی بخوام برم لباس بخرم و فروشنده بخواد به زور بهم یه لباس رو بقبولونه!!
خوب من دارم هزینه میکنم که اون چیزی که دوست دارم رو داشته باشم.
ولی من میگم تو اینجور مسائل هم باید فرهنگ سازی بشه.
نه اینکه به بهانه ی فرهنگ سازی کل طرح یه نفر اونطوری بشه که خودش نمیخواد و ما به زور بخوایم بهش بقبولونیم که باید طرح رو قبول کنه!!
در حدی که 5 دقیقه براش صحبت کنیم و بهش بگیم که درستش اینطوریه و اینی که شما میگی استاندارد نیست و درسته که شما با زدن یه پوستر شلوغ از شر هزینه اضافی برای بروشور و ... خلاص میشی ولی مطمئن باش اون نتیجه ی نهایی رو دریافت نمیکنی و ...
وقتی این حرفا رو بزنید شما رسالتت رو نسبت به حرفه ای که داری انجام دادی! حالا اون مشتری میخواد قبول کنه میخواد نکنه.
اگر قبول کنه به نفعشه چون باید بدونه که شمای طراح درس اینکار رو خوندی و روی هوا حرف نمیزنی و اگرم قبول نکنه که دیگه مسئولیت آینده ش بعهده خودشه.
در هر صورت بازم میگم که کارت قشنگ و خوش آب و رنگ هم هست.
امیدوارم موفق باشی و مثل همیشه پر کار.