پوستر فراخوان

mehdinasiri

پارس لند گروپ
این پوستر رو برای یک همایش تجارت الکترونیکی طراحی کردم خوشحال میشم نظر دوستان رو بدونم

9a7qty.jpg
 

amrdesign

Member
به نظر من طرح نوشته هاتو اگه تغيير بدي بهتره ... و رنگ صورتي هم فكر كنم بهش نياد...

پنجره اينترنت و كلمه www م اگه در جاي خودشون استفاده بشن بهتره...

در كل طرحت خوب شده.... موفق باشي.
 

mehdinasiri

پارس لند گروپ
به نظر من طرح نوشته هاتو اگه تغيير بدي بهتره ... و رنگ صورتي هم فكر كنم بهش نياد...

پنجره اينترنت و كلمه www م اگه در جاي خودشون استفاده بشن بهتره...

در كل طرحت خوب شده.... موفق باشي.

حرف شما رو قبول دارم اما کارفرما متن و رنگ رو تایین کرده بود
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
مهدی کلا میدونی که طرحات رو دوست دارم! منتها یه موضوعی که هست اینه که اکثر پوسترات خیلی شلوغه!!

الان من به شخصه این طرح رو پوستر نمیدونم! چون طبق تعریفی که از پوستر داریم، جور در نمیاد.

پوستر باید بتونه بصورت بصری هدفش رو منتقل کنه. طوری که بیننده با یه نگاه ساده از موضوع باخبر بشه و با یکمی وقت گذاشتن کاملا متوجه مفهوم بشه.

ولی خودت الان حساب کن چقدر زمان لازمه که یه نفر بعنوان بیننده بخواد این پوستر رو از اول تا آخر بخونه؟!

اینجور متنهای زیاد رو معمولا بصورت بروشور یا کاتالوگ تهیه میکنن و هنگام برگزار کردن همایش به مخاطب میدن تا وقت کافی برای خوندنش رو داشته باشه.

بنظرم الان تو پوستر بالا اون 3 تا باکسی که توشون یه سری توضیحات دادی کاملا اضافیه و فقط تیتر اصلی به اضافه ی زمان و مکان برگزاری، طرحی که وسط صفحه استفاده کردی و برگزار کننده ها کافیه.

این موضوع رو هم خواهشا مطرح نکن که خود سفارش دهنده اینطوری خواسته!!! چون بنظر من این من و شمای طراح هستیم که باید به مشتری بقبولونیم که پوستر نباید اینقدر شلوغ باشه و در کنارش این توضیحات باید بصورت بروشور به دست مخاطبین برسه. چون اون مشتری که تفاوت بروشور و کاتالوگ و پوستر رو مثل شمای طراح نمیدونه!
 

mehdinasiri

پارس لند گروپ
مهدی کلا میدونی که طرحات رو دوست دارم! منتها یه موضوعی که هست اینه که اکثر پوسترات خیلی شلوغه!!

الان من به شخصه این طرح رو پوستر نمیدونم! چون طبق تعریفی که از پوستر داریم، جور در نمیاد.

پوستر باید بتونه بصورت بصری هدفش رو منتقل کنه. طوری که بیننده با یه نگاه ساده از موضوع باخبر بشه و با یکمی وقت گذاشتن کاملا متوجه مفهوم بشه.

ولی خودت الان حساب کن چقدر زمان لازمه که یه نفر بعنوان بیننده بخواد این پوستر رو از اول تا آخر بخونه؟!

اینجور متنهای زیاد رو معمولا بصورت بروشور یا کاتالوگ تهیه میکنن و هنگام برگزار کردن همایش به مخاطب میدن تا وقت کافی برای خوندنش رو داشته باشه.

بنظرم الان تو پوستر بالا اون 3 تا باکسی که توشون یه سری توضیحات دادی کاملا اضافیه و فقط تیتر اصلی به اضافه ی زمان و مکان برگزاری، طرحی که وسط صفحه استفاده کردی و برگزار کننده ها کافیه.

این موضوع رو هم خواهشا مطرح نکن که خود سفارش دهنده اینطوری خواسته!!! چون بنظر من این من و شمای طراح هستیم که باید به مشتری بقبولونیم که پوستر نباید اینقدر شلوغ باشه و در کنارش این توضیحات باید بصورت بروشور به دست مخاطبین برسه. چون اون مشتری که تفاوت بروشور و کاتالوگ و پوستر رو مثل شمای طراح نمیدونه!

سلام سارای عزیز
اول یک تشکر مخصوص بکنم که وقت گذاشتی کارها رو دیدی و نظرت رو کامل برام نوشتی.
کاملا با این حرفت که میگی با یک نگاه کلی باید بشه مفهوم کلی رو دریافت موافقم.طراحی یعنی همین گرافیک یعنی همین.
متاسفانه ما هر کار 50 در 70 که میزنیم میگیم پوستر بقول شما نباید به چنین کار شلوغی گفت پوستر.یک غلط رایج هست که باید اصلاح شه
اما اصرار دارم به این موضوع که باید دیدگاه کارفرما رو در نظر گرفت
همون تور که متوجه شدید بیشتر کارهای من برای همایش ها و کنفرانس ها هست
50 درصدر کارها هم برای یک شرکت خاص.مدیر عامل بسیار علاقه به طرح شلوغ داره و من نمینونم به جای متن چمن بزارم که کار هنری شه.
درست هست که همه ما این جا جمع شدیم که هنر رو ارائه بدیم اما این هنر باید به پول هم ختم بشه.هرچند اعتقاد دارم هنر رو نمیشه روش ارزش گذاشت.
منظور این که طراح ممکنه قدر باشه و دستش باز اما تو گوش کار فرما نره که بابا رو پوستر 75 تا خط متن نمی نویسن
یک مطلب جالب رو بگم که ذهن این مدیر عامل رو کسی خراب کرده که گرافیست نبوده و سالها طرح های آشغالی رو زده برای از سر باز کردن و ذهن چنین آدمی رو نمیشه با 10 یا 12 تا کار عوض کرد. زمان میبره

حرفت کاملا صحیح هست باید من طراح به کارفرما بفهمونم که دوست عزیز هر کاری یک استانداردی داره

کارفرما هم حق داره میخواد کمتر هزینه کنه یک فراخوان را در قالب کار 50 در 70 میاره 100 خط میتن میزاره توش هم میشه پوستر هم میشه بروشور!
 

mehdinasiri

پارس لند گروپ
یک مطلب رو در نظر بگیرید
در این پوستر 2 خط پر اسپانسر وجود داره
عنوان کار طولانی هست
متن خیلی زیادی هم وجود داره
آدرس و لوگوی بالا رو هم اضافه کنید به بی ذوقی کارفرما
چیز بهتری شاید نشه زد!
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
مهدی جان سوء تفاهم نشه! من همون اول هم گفتم که کلا سبک کارهات رو دوست دارم.
این طرحت هم مثل بقیه خوب شده.
در مورد نظر مشتری و کارفرما هم کاملا باهات موافقم.
اصلا اون بنده خدا داره پول میده تا طرحی که دوست داره داشته باشه.
مثل اینه که من نوعی بخوام برم لباس بخرم و فروشنده بخواد به زور بهم یه لباس رو بقبولونه!!
خوب من دارم هزینه میکنم که اون چیزی که دوست دارم رو داشته باشم.
ولی من میگم تو اینجور مسائل هم باید فرهنگ سازی بشه.
نه اینکه به بهانه ی فرهنگ سازی کل طرح یه نفر اونطوری بشه که خودش نمیخواد و ما به زور بخوایم بهش بقبولونیم که باید طرح رو قبول کنه!!
در حدی که 5 دقیقه براش صحبت کنیم و بهش بگیم که درستش اینطوریه و اینی که شما میگی استاندارد نیست و درسته که شما با زدن یه پوستر شلوغ از شر هزینه اضافی برای بروشور و ... خلاص میشی ولی مطمئن باش اون نتیجه ی نهایی رو دریافت نمیکنی و ...
وقتی این حرفا رو بزنید شما رسالتت رو نسبت به حرفه ای که داری انجام دادی! حالا اون مشتری میخواد قبول کنه میخواد نکنه.
اگر قبول کنه به نفعشه چون باید بدونه که شمای طراح درس اینکار رو خوندی و روی هوا حرف نمیزنی و اگرم قبول نکنه که دیگه مسئولیت آینده ش بعهده خودشه.

در هر صورت بازم میگم که کارت قشنگ و خوش آب و رنگ هم هست.
امیدوارم موفق باشی و مثل همیشه پر کار.
 

mehdinasiri

پارس لند گروپ
مهدی جان سوء تفاهم نشه! من همون اول هم گفتم که کلا سبک کارهات رو دوست دارم.
این طرحت هم مثل بقیه خوب شده.
در مورد نظر مشتری و کارفرما هم کاملا باهات موافقم.
اصلا اون بنده خدا داره پول میده تا طرحی که دوست داره داشته باشه.
مثل اینه که من نوعی بخوام برم لباس بخرم و فروشنده بخواد به زور بهم یه لباس رو بقبولونه!!
خوب من دارم هزینه میکنم که اون چیزی که دوست دارم رو داشته باشم.
ولی من میگم تو اینجور مسائل هم باید فرهنگ سازی بشه.
نه اینکه به بهانه ی فرهنگ سازی کل طرح یه نفر اونطوری بشه که خودش نمیخواد و ما به زور بخوایم بهش بقبولونیم که باید طرح رو قبول کنه!!
در حدی که 5 دقیقه براش صحبت کنیم و بهش بگیم که درستش اینطوریه و اینی که شما میگی استاندارد نیست و درسته که شما با زدن یه پوستر شلوغ از شر هزینه اضافی برای بروشور و ... خلاص میشی ولی مطمئن باش اون نتیجه ی نهایی رو دریافت نمیکنی و ...
وقتی این حرفا رو بزنید شما رسالتت رو نسبت به حرفه ای که داری انجام دادی! حالا اون مشتری میخواد قبول کنه میخواد نکنه.
اگر قبول کنه به نفعشه چون باید بدونه که شمای طراح درس اینکار رو خوندی و روی هوا حرف نمیزنی و اگرم قبول نکنه که دیگه مسئولیت آینده ش بعهده خودشه.

در هر صورت بازم میگم که کارت قشنگ و خوش آب و رنگ هم هست.
امیدوارم موفق باشی و مثل همیشه پر کار.

سلام سارای عزیر.ببخش که دیر دیدم.تو بمن لطف داری خودت کارات خوبه فکر میکنی همه کاراشون خوبه :دی
حق با شماس.ما از نظر حرفه ای وظیفه داریم بیان کنیم.اما از نظر تجربه کاری باید این رو بیان کنم که بیشتر کارفرماهای ما که پول دارن از سطحی ترین و بی کیفیت ترین کار خوششون میاد.
به سامسونگ و ال جی و سونی نگاه نکنید.اونا از دفاتر خارج از کشور خط میگیرن که تبلیغات رو هر روز با کیفیت تر کنن. اما یک مدیرکل بخش دولتی که سواد درستی هم بعضا نداره چه میدونه پرتره چیه-پرسپکتیو چیه-ژوژمان چیه!
اون یک تکست بزرگ میخواد با یک رنگ بی روح ساده!
به هر صورت به فرموده شما ما باید گوشزد کنیم.
به امید روزی که مدیران قدر هنر رو بیشتر بدونن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا