به جان خودم الان 48 ساعته نخوابیدم یه ریز پشت این سیستم به ف...ک رفتم
و اما عرف بازار ... خب عرف بازار هم متغیره ...
دو جور عرف بازار داریم
... اولی به قیمتی میگن که شرکتهای قانونی (یعنی مجوز دار) به بازاریاب پرداخت میکنن (که یه میانگین داره ... یه شرکت دره پیت خب پورسانت بیشتری میده تا یه شرکت بزرگ و تخصصی ... که اونم بر میگرده به مخارج پروژه و هزینه های شرکت های تخصصی که بالاتره) ... این میانگین باز بستگی به نرخ شرکتها هم داره ، یه وقت شرکت حساب میکنه میبینه اگه 5 درصد بیشتر به بازاریاب بده مدیر شب باید تو کوچه بخوابه
،
و عرف دومی هم به مبالغی که اشخاص حقیقی بدون مجوز رسمی به بازاریاب میدن (البته باید خیلی کارهاتون قوی باشه تا بتونید بازاریاب جرفه ای رو متقاعد کنید در کنار بقیه کاراش روزی مثلا یه دو جا هم واسه شما سر بزنه ) .... که در اینصورت پورسانت بازاریاب بین 50 تا صد درصد بیشتر از عرف قبلی درمیاد ....
حالا باز این عرفهایی که عرض کردم خدمتتون به اون سه مولفه اول هم یه جورائی مرتبط هست ، یعنی هر کدوم از اون سه تا هم توی تعیین عرف یه درصدی رو به خودشون اختصاص میدن ...
.........................................................................
اصولا کار کردن با بازاریاب جماعت نیازمند آموزش و راهنمائی از افراد خبره است ، و خیلی سخته کنار اومدن با بازاریابهای حرفه ای .. شرکتها هم بازاریابهای متخصصشون رو بمرور جمع میکنن و بعد مثلا دو سه سال یه تیم قوی 5-6 نفری درست میکنن که عنوانشون میشه مدیربازاریابی (اصولا همه عنوانا و طرز اعتاشون تو کشور ما با همه دنیا فرق میکنه ) و این مدیران خود سرپرست یه تیم 3-4 نفری میشن و یه بخشی از نیاز بازاریابی کار رو پوشش میدن ، همینطور که میبینید این روش کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده است و استفاده از اون رو برای اشخاص توصیه نمیکنم (البته بازاریابی هم سراغ ندارم به راحتی حاضر باشه واسه شخص حقیقی کار کنه )
پس میبینید که بازاریابی یه روشه که باید با برنامه ریزی بلند مدت شروع بشه و هدفمند باشه ، در اونصورت میتونید به جذب بازاریاب حرفه ای اقدام کنید (که خودش باز یه انجمن جدا می خواد )
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه هههههههههههههه مردیم
اقدس مرا می خواند (اسم حوریمه !!)