پنج فیلم محبوب تاریخ سینمای جنگی در جهان...!

S@eeed

Member
کوئنتین تارانتینو که این روزها فیلم جنگی "لعنتی‌های بی‌آبرو" را روی پرده سینماهای جهان دارد، پنج فیلم جنگی محبوب خود را نام برده که نام "فرار بزرگ" و "12 مرد کثیف" هم در میان آنها به چشم می‌خورد.

گرچه فهرست فیلم‌های جنگی مورد علاقه فیلمساز سرشناس آمریکایی لزوما پنج فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع جنگ جهانی دوم نیست، اما تارانتینو برای هر انتخاب هر یک از آنها دلایلی آورده که نشان می‌دهد برای ساختن "لعنتی‌های بی‌آبرو" حسابی فیلم جنگی دیده است. پنج فیلم جنگی محبوب تارانتینو عبارتند از:
فرار بزرگ / جان استرجس / 1963:

فیلم داستان حماسی فرار زندانیان متفقین از یکی از زندان‌های نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است و بازیگرانی چون استیو مکوئین، جیمز گارنر، ریچارد آتنبورو، جیمز کابرن و چارلز برانسن در آن بازی کرده‌اند. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌هایی که تا به حال با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته شده و به نوعی شبیه "لعنتی‌ها" است.
466966_orig.jpg
نمایی از فیلم سینمایی "فرار بزرگ"
دوازده مرد کثیف / رابرت آلدریچ / 1967:
حضور بازیگرانی چون لی ماروین، ارنست بورگناین، چارلز برانسن، جیم براون، جان کاساوتیس، دانلد ساترلند و تلی ساوالاس می‌تواند فیلم را به محبوب تمام سینمادوستان تبدیل کند. "لعنتی‌های بی‌آبرو" همان "دوازد مرد کثیف" من است، اما بسیار بزرگتر و گسترده‌تر با نگاهی متفاوت.
پنج گور تا قاهره / بیلی وایلدر / 1943:

یکی از فیلم‌های محبوب من که وایلدر آن را 10 سال پیش از "بازداشتگاه شماره 17" ساخت. بیلی وایلدر و چارلز برکت داستان خودشان را برای فیلم نوشتند که چندان هم از تاریخ پیروی نمی‌کرد. فیلم نه تنها روایتی معتبر از فیلد مارشال اروین رومل است، بلکه نسخه‌ای بسیار شگفت‌انگیز هم از این روایت محسوب می‌شود.
امشب ما به کاله حمله کردیم / جان برام / 1943:

از فیلم‌هایی که من برای ساختن "لعنتی‌ها" آن را کشف کردم. فیلمی شگفت‌انگیز که من دوستش داریم و چند صحنه آن واقعا شبیه روایت‌های امروزی است. والدو سالت فیلمنامه را نوشته که او را پدر فیلمنامه‌نویسی مدرن می‌دانند. ما حاصل کار او را در فیلم می‌بینیم و گویی داستان امروز روایت می‌شود.
عملیات در عربستان / لئونید موگوی / 1944:

یکی از معدود فیلم‌هایی که موگوی روس در دوران جنگ در هالیوود با بازی جرج سندرز ساخت. یکی دیگر از فیلم‌هایی که من در این مدت کشف کردم و بسیار به آن علاقمند شدم. من در فیلم‌های جنگی آنهایی را بسیار دوست می‌دارم که داستانگو هستند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا