افزونه 1 پنجشنبه,19 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
64 بیت اینتل در راه است

هرچند که اینتل گفته بود مصرف کنندگان کامپیوترهای دسک تاپ هنوز نیازی به توانمندیهای 64 بیتی تا پایان این دهه ندارند، اما این احتمال زیاد است که در سال آتی میلادی (2005) تولید پروسسور 64 بیتی در خط دسک تاپ اینتل قرار گیرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از نیوز، شرکت اینتل گفت که از سال 2005 چیپهای 64 بیتی را همزمان با ارائه ویندوز 64 بیتی از طرف مایکروسافت، عرضه میکند. به نظر میرسد که عوامل متعددی، اینتل را مجبور کرده است تا طرح تولید چیپهای 64 بیتی را سرعت بخشد چون هیئت مدیره شرکت قبلا عنوان کرده بود که اینتل منتظر میماند تا ویندوز لانگ هورن (Longhorn) عرضه شود (احتمالا اواخر 2006) و سپس این پروسسور را که توان کار با حجم زیادی از حافظه را دارد، عرضه میکند.
سپس وقتی اینتل چیپهای 64 بیتی را برای سرورها و ایستگاههای کاری (ورک استیشن) عرضه کرد، کرایک بارت، CEO شرکت گفت که اینتل به این زودیها برنامه ای برای تولید چیپهای 64 بیتی در دسک تاپ ندارد. این در حالیست که یک سال قبل از آن، هیئت مدیره شرکت گفته بود که مصرف کنندگان تا سال 2008 نیازی به این چیپ ندارند.
به نظر میرسد که این تغییر عقیده بزرگ اینتل نشانه فشاری باشد که از طرف AMD یا Advanced Micro Devices وارد شده است که سال قبل رفته رفته سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داد و این مسئله اینتل را تحت تاثیر قرار داد.
پنتیوم 4 ، 32 بیتی توان کار با 4 گیگا بایت حافظه را دارد که هنوز در خیلی از کامپیوترها وجود ندارد. چیپ 64 بیتی با حافظه ای به مراتب بیشتر از این کار میکند. اکثر کامپیوترهای امروزی 512 مگابایت حافظه دارند و با این فرض که تولیدکنندگان کامپیوتر هر 18 ماه، حافظه را دو برابر میکنند، هنوز چهار سال دیگر تا رسیدن به 4 گیگابایت وقت داریم.
با این تفاسیر آیا قصد دارید سال آینده کامپیوتر پنتیوم 4، 32 بیتی خود را با یک نمونه 64 بیتی عوض کنید؟ اگر از بازیکنان قهار کامپیوتر باشید و یا فیلم سازی حرفه تان باشد، پاسخ شما مثبت است. در هر صورت سال 2005 باید منتظر کامپیوترهای جدید، OS جدید و حتما برنامه های جدید باشیم.



منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا