پنجره دوجداره UPVC چیست ؟

rezahashemi

New Member
پنجره دوجداره UPVC چیست ؟

پنجره دوجداره چیست ؟
برای به دست آوردن اطلاعات لازم در این زمینه ابتدا توضیح مختصری بابت پنجره میدهیم و سپس به سراغ پنجره دو جداره میرویم.


پنجره ورودی ای در دیوار برای جلوگیری و یا عبور نور و هوا و صدا ساخته شده است. پنجره‌ها معمولاً دارای شیشه‌های شفاف یا مات هستند و به وسیله فریم (چهارچوب) در محل خود قرار می‌گیرند. از گذشته تا به امروز دیگر پنجره‌ها فقط راهی جهت عبور نور یا ورود هوا نیستند بلکه یکی از عوامل زیبایی در هنر معماری و ساخت و ساز محسوب می‌شوند.


ابتدا از پنجره های چوبی استفاده می شده است اما چوب به دلیل فرسایشی که داشت طول عمر زیادی نداشتند. گرچه می توان گفت که حتی تا صد سال پیش نیز این نوع از پنجره ها رواج داشته اند و گاهی اوقات نیز با طراحی های خاصی که انجام می شد از اشکال و زیبایی خاصی برخوردار می شدند .


حتما بخوانید: ساخت پنجره ۲جداره UPVC چگونه است ؟


اما همانطور که گفته شد از طول عمر بالایی برخوردار نبودند و به دلیل فرسایش ، ظاهر و عمرشان را از دست می دادند.


با گذر زمان از فلزات مختلف برای ساختن پنجره استفاده می شده است که از جمله فلزات مورد استفاده برای پنجره آلومینیوم بود .


آلومینیوم را می توان بعنوان اولین جرقه برای ساخت پنجره دو جداره نام برد .


با توجه به اینکه آلومینیوم از عمر زیاد و ظاهر زیبا برخوردار بود اما باز هم دارای معایب بسیاری بود که از جمله ی این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد :


  • عایق مناسبی برای عبور صدا نبودند
  • عایق حرارتی مناسبی نبودند
  • برای هرنوع شرایط آب و هوایی مناسب نبودند

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی در ساختار پنجره ، پنجره های دوجداره ساخته شدند .





بهترین مارک پنجره upvc

بهترین مارک پنجره upvc
پنجره دوجداره بعد از گذشت زمان

قابل ذکر است که پنجره های دوجداره نیز دارای معایبی بودند اما به تدریج تغییرات بسیار زیادی به منظور ایجاد کیفیت در آنها انجام گرفت که باعث شد پنجره دو جداره به عنوان اولین انتخاب برای پنجره ی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد .


پنجره ی ۲جداره نوع جدیدی از انواع پنجره ها می باشد که طی تغییر تکنولوژی صنعت پنجره دوجداره به وجود آمده است .


پنجره در طول گذر زمان دارای تغییرات بسیار زیادی شده است که عمدتا این تغییرات به منظور ایجاد کیفیت و زیبایی در پنجره بوده است .


حتما بخوانید: تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره


پنجره های قدیمی که بصورت دوجداره نبوده اند دارای معایب بسیار زیادی بوده اند البته در هر دوره ، این تغییرات به منظور ایجاد کیفیت در پنجره بوده است. به دلیل استفاده از دولایه شیشه و همچنین گاز آرگون در بین این شیشه ها باعث شده تا این نوع پنجره ها را دوجداره بنامند که در برخی موارد به دلیل استفاده از یو پی وی سی به این پنجره های دوجداره UPVC نیز گفته می شود .

مشخصات پنجره دوجداره یو پی وی سی

برای خرید پنجره UPVC باید دقت کنید که از مواد اولیه استاندارد و با کیفیت استفاده شود تا بتواند بهترین کارآیی را داشته باشد. بهتر است بدانید که پنجره UPVC به عنوان کاملترین و جدید ترین پنجره دوجداره شناخته شده است و امروزه ازاین نوع پنجره می توان در انواع ساختمان ها استفاده کرد.


انتخاب یک پروفیل UPVC مناسب و با کیفیت یکی از مهمترین مواردی است که باید در انتخاب پنجره های دوجداره به آن توجه نمود. همچنین از مشخصات پنجره دوجداره یو پی وی سی ، صرفه جویی در مصرف انرژی و عایق حرارتی و صوتی بودن آن مد نظر است.


یراق آلات با کیفیت، مهندسی خوب که در جاهای ضروری مورد استفاده قرار گرفته و پیچ های مناسب در مکان های مناسب و اندازه گیری دقیق پنجره از جمله مواردی هستند که به طور مساوی به عنوان مشخصات یک پنجره دوجداره خوب در نظر گرفته می شود.


قاب های پنجره های خوب باید از جنس موادی عایق و با مقاومت و استحکام بالا ، مانند فایبرگلاس یا UPVC باشند. همچنین در پنجره های دو جداره ، فضای بین دو شیشه کاملا درزبندی شده است و معمولا با گازهای آرگون یا کریپتون پر می شود.





راهنمای خرید پنجره upvc




ابعاد پنجره یو پی وی سی



 

جدیدترین ارسال ها

بالا