پلتفرم جدید Ash

armanbm

کاربر VIP
Ash – a new entity system framework for Actionscript games


سلام خدمت دوستان عزیز
راستش چند وقت پیش داشتم تو گیزهاب میگشتم یهو یک پلتفرم جدید دیدم که چند هفتس اومده اما بسیار بسیار شاخه (فورک) زده شده.
دیدم بله اسمش Ash هست.
یک پلتفرم فلشه مخصوص بازی ساز ی از آقای Richard Lord سازنده ی موتور پارتیکل Flint
اولا این پست رو دادم که بچه ها رو از اومدن همچین پلتفرمی که بنظر خیلی خوب و قوی میاد خبر دار کنم.
ثانیا نظرشون رو بپرسم که فکر میکنن مزایا و معایب اساتفاده ازش چیه
برای اطلاعات بیشتر میتونین اینجا رو ببینین . جناب ریچارد واقعا آموزنده مینویسن:
http://www.richardlord.net/blog/introducing-ash

برای دوستانی که میخوان با مفهوم فریم ورک آشنا بشن این مقاله به معنی واقعی "فوق العاده" هست. ( کمی (!) سخته ولی می ارزه)
http://www.richardlord.net/blog/what-is-an-entity-framework

اگه دوستان علاقه نشون بدن بیشتر با همدیگه اینجا راجبش صحبت میکنیم انشالله...
 

Insomnia

کاربر فعال
در واقع پلتفرم نیست یه فریم ورکه ، معماری فرم ورک هم مبتنی بر component system .
در بازی سازی cs مقبولیت بیشتری داشته به خاطر آسان بودن در توسعه ، رفع اشکال ، پیاده سازی راحت تر game design و...
تو این سیستم هر بخش از بازی به عنوان یک بلاک در نظر گرفته میشه. در شی گرایی هر چیزی به عنوان شی معرفی میشه ولی در این سیستم یه چیزی فراتر از شی وجود داره اون هم سیستم بازی است مثل سیستم رندرینگ ، سیستم انیمیشن ، سیستم ورودی و سیستم خروجی و یا هر چیزه دیگه ای.

entity system تقریبا اسم معادل آن component system هست هر چند که بحثهایی بر سر اسمش وجود داره ولی ماهیت این معماری بر اساس کامپوننت هست.
 

JavidFlasher

کاربر فعال
سلام
حدث زدم که باید مثل یونیتی تری دی باشه ، و حدثم درست از آب در اومد!
این میتونه خیلی تو سرعت توسعه بازی کمک کنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا