پلاگین Advanced skeleton

سلام
دوستان این تاپیک پیرامون پلاگین ریگ Advanced Skeleton ایجاد شده و از همه اساتید دعوت می کنم که پیرامون این اسکریپت ، همفکری لازم را داشته باشیم .
کسی هست که از این پلاگین استفاده کرده باشه ؟
بنده طرز کار این پلاگین را بلدم و در حال آموزش نیز هستم
من با پلاگین های RapidRig Advanced - The Face Machine - The Setup Machine استفاده کردم ولی هیچکدوم از اونها به پای AS نمیرسن و این پلاگین بسیار یوزر فرندلی هست .
لطفا جهت بالا بردن بار علمی و همچنین احیای انجمن مایا ، حمایت لازم را داشته باشید
ضمنا سوالات خود را پیرامون این پلاگین در این تاپیک مطرح کنید :rose:
 
یه جسارت دارم.این پلاگین ها مثل TSM یا TFM یا RapidRig و حتی AS به ریگ خود مایا نمی رسن.
ببخشید که این حرفو زدم.
موفق باشی
 
100%
اما شما فکر کن برای ساخت یک انیمیشن به جای استفاده از ریگ دستی و مراحل زمانبر اون می تونی از پلاگینی استفاده کنی که 1/5 کار با شماست و در زمان و هزینه شما به شدت صرفه جویی می کنه
بنده هم عقیده دارم که ریگ دستی بهترین گزینه هست . اما برای انیمیشن 10 دقیقه ای که برای ساخت اون 1 ماه فرصت دارید و دست تنها هستید ، بهترین راهکارها را باید دنبال کنید . توی ایران به اندازه کار شما ، هزینه نمی کنند . وقتی هزینه مدلینگ و تکسچرینگ و انیمیت و رندر و کامپوزریت شمارو حتی به صورت نصف هم پرداخت نمی کنند باید هم از پلاگین استفاده کنید . مطمئن باشید کارفرما نگاه نمیکنه که ببینه ریگ دستی زدید یا با پلاگین بوده . البته میشه برای ساخت یک انیمیشن سینمایی 80 دقیقه ای با بودجه ی میلیاردی ، ریگ دستی زد . میشه وقتی برای کار شما ارزش قائل باشند شما هم برای کار اونها ارزش قائل باشی
دوست من همه چیز دوطرفست !
من هم میدونم برای اعتلای انیمیشن ایران باید پایه ای کار کرد . بنده آموزشهای ریگ Biped ، QuadRuped ، Face ، Car و دیگر رگها را دیدم و به سیستم ریگ آشنایی کامل دارم اما طبق عرائض بالا باید طبق سناریوی مطرح شده ، کار را پیش ببرید .
 
آقای linkinforever.همین الآن وقتی دیدم اسم شما بعد پست من هست ، ترسیدم از این که فکر کنم شما یا من رو اخراج کنید یا محاکمه بشم.
بالاخره خوشبختم که یکی از حرف های من طرفداری کرد.ممنونم
موفق باشید
 
در ریگ دستی انیماتور سلیقه ی خودشو به کار می بره و خودشو نشون می ده.
اما تو پلاگین ها ، انیماتور ثابت می کنه که پایدار و استوار نیست و همیشه دستش پیش بقیه درازه.
منظورم از بقیه ، همون پلاگین هایی هستند که ازشون استفاده می کنید.
موفق باشید.
 

davoodice

Well-Known Member
شما خودتو بکشی نمیتونی مث as ریگ بزنی. امکانات as بسیار زیاده من چند تاشو میگم
1- ریگ حشره چهار پا و انسان چند سر چند دست و چندین انگشت اضافه
2- ریگ کاستومایز
3- ریگ صورت
5- اینتر فیس سفارشی
6- fk ik match
7- add dynamic system
8- امکانات اسکین
9- ویرایش ریگ بعد از اسکین
10- bending joints
11- ....
به کانال as در y o u t u b e مراجعه کنید
 
من کاملا با آقای LinkinForEver موافقم.ریگ دستی از همه بهتره.
آقای davoodice به حرفام گوش کنید.
1-ریگ چهار پا و حتی انسان و چند انگشت اضافه هم چیزی نیست.فقط یکمی joint اضافه بسازیو
2-اون کاستومایز که گفتی ، منظورت رو از اون نفهمیدم اما این کلمه به معنی تنظیم شدنی و قابل ویرایش است.بابا تمام ریگ ها قابل ویرایش هستند.
3-ریگ صورت با چند تا blend shape , deformers قابل حله.ضمنا پلاگین هایی که برای ریگ صورت استفاده می شن ، مشکلاتی رو تو وسط کار ایجاد می کنن که آدم رو از زندگی نا امید می کنن.
4-تو ریگ مایا همه چی سفارشیه.
5-اف کی و آی کی دیگه کاری نداره.با اون آموزش fk ik از آقای صادقوند کلی در این باره یاد می گیری.
6-واسه دینامیک سیستم با دو سه تا کلیک می تونی سیستم دینامیک بدی.
7-تو مایا امکانات اسکین زیاده.خیلی زیاد.تا دلت بخواد.
8-ویرایش ریگ بعد از اسکین یعنی بی سلیقگی و بی توجهی انیماتور.
9-bend کردن یا همون خم کردن کاری نداره.فقط با ik spline
10-در ضمن اگه دنبال یه پلاگین درست و حسابی می گردی،خود مایا بهترین و راحت ترین رو داره.پلاگین humanIK .برای دسترسی به این پلاگین از منوی اسکلت رو (هیومن آی کی) کلیک کن.ببین چی می شه.

موفق باشی دوست عزیز.
 
آقا یا خانم
rlmd

شما ارسال بنده را مطالعه کردید ؟ توضیحات دوستان را خواندید ؟
مسلما همه ابزارها و پلاگین های نرم افزارهای سورس (مایا مکس سینما4D و . . . ) وام گرفته و الگو گرفته از این نرم افزار ها هستند اما پیرو توضیحات بالا مجددا عرض می کنم همانطور که شرکت های عظیم انیمیشن سازی دارای نرم افزارهای سفارشی هستند ، به نسبت کوچکتر گروهای انیمیشن سازی هم به جهت تسریع در تولید انیمیشن از ابزارهای رایگان و اسکریپت های شخصی استفاده می کنند
طبق توضیحات بنده و دوستان هر کدام از ابزارها به موقع خودشان کارساز هستند .
این تاپیک جهت معرفی Advanced Skeleton می باشد و لطفا از هرگونه بحث غیرمرتبط فاصله بگیرید
به عنوان مثال آقای امین صادقوند دارای اسکریپت های شخصی برای قسمت های مختلف ساخت انیمیشن می باشد . استاد صادقوند اسکریپت ریگی دارند که به صورت پیشرفته ، اقدام به ساخت هرگونه ریگی می کند و سرعت تولید این سیستم ریگ بسیار سریعتر از ریگ دستی می باشد . مسلما پلاگین مربوطه دارای محدودیت های بسیاری نسبت به ابزار ریگ مایا می باشد اما با توجه به تجربه و تخصص استاد صادقوند ، این ابزار در بسیاری از موارد کارساز می باشد .
showreel این ریگ را می توانید از وبسایت ایشان پیگیری کنید
 

davoodice

Well-Known Member
لازمه بگم as پلاگین نیست. اسکریپته. به قول دوستمون ریگ مایا هاست.

جناب rlmd بنده حرفی برای زدن ندارم. به نظر میاد شما کمی آماتور هستید.
 
من یه عمر نفهمیدم کلمه آماتور یعنی چی؟
کلمه آماتور یعنی چی؟این کلمه به چه معناست؟
موفق باشید.
 
اما تو ویکی پدیا معنی اون به باهوش بدون هست.
من هنوزم می گم ، نمی دونم معنی این کلمه چیه.
موفق باشید.
 

rezaoptic

Well-Known Member
اما تو ویکی پدیا معنی اون به باهوش بدون هست.
من هنوزم می گم ، نمی دونم معنی این کلمه چیه.
موفق باشید.
دوست عزیز بهتره سر هر کاری سراغ ویکی پدیا نریم.
نویسنده نه معلومه کیه نه معلومه که عایا سوادشو داره یا خیر بحث هم از موضوع اصلیش منحرف شده بهتره ادامه ندیم
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
عزیزان لطفا بحث رو خارج نکنید .
+ ویکی پدیا هر مقاله ای که ارائه میشه اول توسط تیم توسئه دهنده تحقیق میشه بعد تایید میشه .
+ ما در این رشته هیچ چیز مطلقی نداریم ، یکی میتونه با اتو ریگ کار کنه یکی با ریگ دستی ، لطفا تحمیل نکنید .
+ ما همه مبتدی هستیم . یکی کمتر یکی بیشتر ! اگر چه خیلی هامون کار هم زیاد انجام دادید بازم پیشرفتی حاصل نکردیم . ( منظورم شخص خاصی نیست )
+ اگر بحث ادامه پیدا کنه مجبورم مبحث رو ببندم ، لطفا فقط در مورد as صحبت کنید .
با تشکر
 
دوستان ببخشید
من توی ریگ advanced skeleton مشکل دارم
ریگ صورت و بدن کارکتر را ایجاد می کنم ولی کنترلرهای منحنی اون مشکل داره
از دوستانی که با Advanced skeleton کار کردند لطفا پاسخ بدن
اگر دوستان مایل می دونند تا فایل ریگ را براشون آپلود کنم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا