پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در مشهد

taraznet

Member
چرا پشتیبانی شبکه مهم است‌؟
خراب شدن یک کامپیوتر، به معنی عدم کارایی یک کاربر و قطع شدن شبکه به معنی تعطیل شدن یک بخش و اتلاف زمان برای چند کاربر خواهد بود. در صورت نداشتن یک پشتیبان شبکه و پشتیبان کامپیوتر زمان بسیار زیادی از پرسنل تلف شده و این قطعا به ضرر و زیان شرکت‌ها خواهد بود. بدتر از این موضوع، ویروسی شدن شبکه و یا از بین رفتن اطلاعات بوده که باعث آسیب جدی به کسب و کار مدیران خواهد بود و مدیران به خوبی این موارد را درک می نمایند. پشتیبانی شبکه شرکت خدمات شبکه تراز سامانه با طراحی شبکه پرسرعت، دسترسی سریع شما را به سرورهای داخلی و نیز محیط اینترنت میسر ساخته و سلامت شبکه‌ی شما را تضمین می‌کند.


چرا باید پشتیبان شبکه داشت؟
شرکت‌های بزرگ‌تر معمولا یک بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاصی دارند که هنگام بوجود آمدن هرگونه مشکل شبکه در دسترس مجموعه است. با این حال کسب و کارهای در حال رشد همیشه قادر به پرداخت هزینه‌های یک تیم فناوری اطلاعات با دانش شبکه‌ای کافی نیستند، اما هنوز هم نیاز به پشتیبانی شبکه دارند. از این رو ممکن است احساس نکنند که پرداخت هزینه برای پشتیبانی فناوری اطلاعات ضروری است. با این حال، حتی برای کسب و کارهای کوچک با تعداد رایانه‌های کم، اگر مشکلی کوچکی نیز ایجاد گردد می‌تواند باعث اختلال زیادی شود.‌ در این مواقع چه باید کرد؟


تعمیر و نگهداری شبکه چیست؟
در اصل، تعمیر و نگهداری شبکه کلیه وظایف و سیستم‌های موجود برای بازرسی، بروزرسانی و اجرای شبکه رایانه‌ای سازمان شما قبل از بروز مشکلات را شامل می‌شود.
این "شبکه" خود شامل کل مجموعه دارایی‌های فیزیکی بخش IT شما مانند سخت افزارها و سرورها و دارایی‌های IT غیر فیزیکی مانند نرم افزارها و فضای ابری و سیستم عامل‌ها است.
مشابه سایر بخش‌های تجاری مهم در یک شرکت، بخش IT سالم و کارآمد به جای رفع موقتی مشکلات یا وصله‌های موقت و به تعویق انداختن اصلاح اساسی زیرساخت، به فعالیت‌های پیشگیرانه، روزانه و آینده‌نگری استراتژیک متکی است.


چه کسی تعمیر و نگهداری شبکه را انجام می دهد؟
از آنجا که فناوری به طور فزاینده‌ای در توسعه و موفقیت مشاغل مدرن نقش مهمی دارد، بسیار مهم است که مسئول فناوری اطلاعات از مهارت و توانایی بالایی برخوردار باشد.
امروزه، سه روش اصلی برای نظارت بر تعمیر و نگهداری شبکه وجود دارد:
پشتیبانی توسط کارکنان فناوری اطلاعات داخلی: کارمندان IT داخلی کلیه تجهیزات شبکه، فایروال‌ها، کنترل پهنای باند، ذخیره و بازیابی داده‌ها، سلامت سخت افزار، کنترل کاربر، انطباق سخت افزار و نرم افزار، مقیاس پذیری و توسعه پذیری را در محل کار خود با کمک و پشتیبانی تولید کنندگان تجهیزات اصلی انجام می دهند.
پشتیبانی توسط سازندگان تجهیزات اصلی(OEM) : پشتیبانی از قطعات سخت افزاری و همچنین سیستم عامل تجهیزات شبکه شما، اغلب با گارانتی تعمیر و نگهداری تحویل شده توسط OEM ارائه می‌شوند. OEMها برای ارائه تعمیر و نگهداری و بروزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری سیستم مناسب هستند. نمونه برخی از OEMهای برتر نرم افزاری و سخت افزاری امروزی شامل IBM ، Cisco ، Dell ،Juniper ، HP و سایر بازیکنان صنعت جهانی است. نکته با اهمیت این است که نمایندگان واردات این تجهیزات مثلا در ایران برای انجام امور فنی مربوط به این تجهیزات نیاز به یک مسول آشنا به امور IT در شرکت شما نیاز دارند.
پشتیبانی توسط شخص یا شرکت پشتیبانی شبکه یا برون سپاری خدمات IT: تعمیر و نگهداری بیرونی یا برون سپاری خدمات شبکه شرایطی را فراهم می کند که چندین نگرانی در مورد مدیریت کل زیرساخت‌های IT را به صورت خودکار کاهش می‌دهد.زیرا شما از تولیدکنندگان مختلفی استفاده می‌کنید ولی یک نفر بر کل سیستم شما نظارت می کند. شرکتهای پشتیبان شبکه همچنین خدمات اضافه‌تری را در حوزه فناوری اطلاعات به شرکت‌ها ارائه می‌دهند.

رویکردهای مختلف برای نگهداری شبکه چیست؟
دو فلسفه اصلی در مورد حفظ و نگهداری شبکه شرکت شما وجود دارد:
نگهداری شبکه وقفه محور: در این مدل مبتنی بر وقفه، پس از شناسایی مشکلی، تست شبکه و عیب یابی انجام می شود. این روش طرفدار کاهش نظارت بر فناوریهای رو به رشد روزمره است. در این مدل وجود خطرات بالاتر خرابی سیستم، خطاهای غیرقابل پیش بینی و اصلاحات پرهزینه اجتناب ناپذیر است.
نگهداری شبکه ساختار یافته: در یک محیط ساختار یافته، نگهداری شبکه، بروزرسانیها و فعالیتهای سیستمها به طور مداوم و به صورت روزمره انجام می شود. در فلسفه نگهداری ساختار یافته شبکه، هدف آن است که با شناسایی مشکلات احتمالی یا ناهنجاریها، قبل از گسترش در محیط شبکه، اختلالات را به حداقل برساند.


خدمات شبکه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا