Hamed_jon
Member
تحقيقات جديد نشان ميهد كلمات و حروفي كه افراد به عنوان كلمه عبور و اسم رمز (يوزرنيم و پسورد) براي كاربردهايي نظير ورود به صندوق پست الكترونيكي شخصي (ايميل) برميگزينند، بيانگر نوع شخصيت آنها است.
به گزارش سايت اينترنتي <ياهوهلث>، محققان دانشگاه <سيتي> در شهر لندن با بررسي اسم رمز انتخابي 1200 داوطلب، افراد را در زمينه انتخاب اسم رمز به چهار گروه تقسيم كردند.
گروه اول كه داراي بيشترين فراواني نيز هست، به افرادي تعلق دارد كه كلمات عبوري مرتبط با مسائل شخصي و خانوادگي را انتخاب ميكنند.
به عبارت ديگر نيمياز افراد نام خود، فرزند، همسر و يا حيوان خانگي خود و يا تاريخ تولد خود يا نزديكان را به عنوان كلمه عبور بر ميگزينند.
اين قبيل افراد معمولا كاربر دائميرايانهها نيستند و گاه و بيگاه از رايانه استفاده ميكنند و در عوض، ارتباطات خانوادگي و عاطفي قوي دارند.
به گفته محققان، اين دسته از افراد كلمات عبوري را انتخاب ميكنند كه نمادي براي يك شخص يا واقعه با ارزش عاطفي زياد باشد.
دسته دوم از افراد كه يك سوم از كل داوطلبان شركت كننده در مطالعه اخير را نيز شامل ميشود، افرادي هستند كه نام شخصيتهاي مطرح مورد علاقه خود مثلا نام يك ورزشكار، هنرپيشه، خواننده، و يا شخصيت افسانهاي مورد علاقه خود را به عنوان كلمه عبور انتخاب ميكنند.
اين قبيل افراد معمولا جوان بوده و دوست دارند زندگي خود را با شيوه زندگي شخصيت مورد علاقهشان هماهنگ و يكسو كنند.
دسته سوم، كه اغلب مذكر بوده و 11 درصد از كل داوطلبان را تشكيل ميدهند، افرادي هستند كه واژگان مربوط به جنس مخالف خود از قبيل <دوست داشتني> و يا <الهه زيبايي> را برميگزينند.
در نهايت، دسته چهارم كه شامل 10 درصد از داوطلبان ميشود، افرادي هستند كه از كلمات عبور مرموز و غيرقابل حدس زدن استفاده ميكنند اين قبيل افراد تركيباتي از حروف و اعداد نامربوط را به عنوان اسم رمز برميگزينند.
به گفته كارشناسان، اين افراد معمولا محتاط هستند و در زندگي تصميمات بيخطر را به تصميمات جالب ترجيح ميدهند.
دانشمندان دانشگاه <سيتي> در انگلستان عقيده دارند انسان چيزي را به عنوان كلمه عبور برميگزيند كه همواره در ذهنش باشد و براي به ياد آوردن آن، نيازي به هوشياري كامل و حضور ذهن نداشته باشد.
اين بدان معناست كه ما در هنگام انتخاب كلمه عبور، به طور ناخوداگاه چيزي را انتخاب ميكنيم كه ذهنمان با آن درگير باشد و از اين رو ميتوان با توجه به كلمات عبور انتخابي افراد، به برخي خصوصيات روانشناسي آنها پي برد.
برگرفته از روزنامه ايران
به گزارش سايت اينترنتي <ياهوهلث>، محققان دانشگاه <سيتي> در شهر لندن با بررسي اسم رمز انتخابي 1200 داوطلب، افراد را در زمينه انتخاب اسم رمز به چهار گروه تقسيم كردند.
گروه اول كه داراي بيشترين فراواني نيز هست، به افرادي تعلق دارد كه كلمات عبوري مرتبط با مسائل شخصي و خانوادگي را انتخاب ميكنند.
به عبارت ديگر نيمياز افراد نام خود، فرزند، همسر و يا حيوان خانگي خود و يا تاريخ تولد خود يا نزديكان را به عنوان كلمه عبور بر ميگزينند.
اين قبيل افراد معمولا كاربر دائميرايانهها نيستند و گاه و بيگاه از رايانه استفاده ميكنند و در عوض، ارتباطات خانوادگي و عاطفي قوي دارند.
به گفته محققان، اين دسته از افراد كلمات عبوري را انتخاب ميكنند كه نمادي براي يك شخص يا واقعه با ارزش عاطفي زياد باشد.
دسته دوم از افراد كه يك سوم از كل داوطلبان شركت كننده در مطالعه اخير را نيز شامل ميشود، افرادي هستند كه نام شخصيتهاي مطرح مورد علاقه خود مثلا نام يك ورزشكار، هنرپيشه، خواننده، و يا شخصيت افسانهاي مورد علاقه خود را به عنوان كلمه عبور انتخاب ميكنند.
اين قبيل افراد معمولا جوان بوده و دوست دارند زندگي خود را با شيوه زندگي شخصيت مورد علاقهشان هماهنگ و يكسو كنند.
دسته سوم، كه اغلب مذكر بوده و 11 درصد از كل داوطلبان را تشكيل ميدهند، افرادي هستند كه واژگان مربوط به جنس مخالف خود از قبيل <دوست داشتني> و يا <الهه زيبايي> را برميگزينند.
در نهايت، دسته چهارم كه شامل 10 درصد از داوطلبان ميشود، افرادي هستند كه از كلمات عبور مرموز و غيرقابل حدس زدن استفاده ميكنند اين قبيل افراد تركيباتي از حروف و اعداد نامربوط را به عنوان اسم رمز برميگزينند.
به گفته كارشناسان، اين افراد معمولا محتاط هستند و در زندگي تصميمات بيخطر را به تصميمات جالب ترجيح ميدهند.
دانشمندان دانشگاه <سيتي> در انگلستان عقيده دارند انسان چيزي را به عنوان كلمه عبور برميگزيند كه همواره در ذهنش باشد و براي به ياد آوردن آن، نيازي به هوشياري كامل و حضور ذهن نداشته باشد.
اين بدان معناست كه ما در هنگام انتخاب كلمه عبور، به طور ناخوداگاه چيزي را انتخاب ميكنيم كه ذهنمان با آن درگير باشد و از اين رو ميتوان با توجه به كلمات عبور انتخابي افراد، به برخي خصوصيات روانشناسي آنها پي برد.
برگرفته از روزنامه ايران