پروژه گروهی Chevrolet_camaro

einollahia

Well-Known Member
با سلام
از امروز پروژه گروهی شروع میشه

اعضای گروه:
einollahia
NAKOOT
mohsendan
abbasi_0912
meysam_flash
Navidmilan
djhippo

فقط سعی کنید زیاد سخت نگیرید.
تنها قسمت گیج کننده این ماشین جلوشه و بقیه جاها خیلی سادست. سعی می کنم یه Tutorial در مورد مدل کردن این ماشین ایجاد کنم.

فعلا در مرحله اول Blue print رو از لینک زیر دریافت کنید:
http://www.forum.majidonline.com/showthread.php?t=88739&page=6

بعد تصاویر مربوط به این ماشین رو هم از google سرچ کنید. یکی از اسمهای زیر رو سرچ کنید:
CHEVROLET CAMARO CONCEPT
CHEVROLET CAMARO 2009



برای قسمت اول در قدم اول گلگیر جلو رو شروع می کنیم و افراد مدل هاشون رو به همراه Wire در اینجا بزارید.

منم سعی می کنم همین امروز مدل خودم بزارم.
 
آخرین ویرایش:

einollahia

Well-Known Member
خوب این فعلا گلگیر من.

البته کاپوت و بدنه رو مدل کردم ولی خوب صبر می کنم با هم بزاریم.
یه آموزش هم دارم در مورد مدلسازی این ماشین آماده می کنم.

در ضمن یه توصیه فعلا رو جزویات زیاده روی نکنید. یعنی مثلا لازم نیست تو رفتگی کنار گلگیر رو الآن مدل کنید چون با بدنه ربط داره بهتره این تو رفتگی همراه با بدنه انجام بشه.

الآن در تصویر سوم من این تو رفتگی وجود داره چون بدنه رو من برای خودم مدل کردم.
 

پیوست ها

  • 01_fender.jpg
    01_fender.jpg
    29.6 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • 02_fender.jpg
    02_fender.jpg
    12.4 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • 03_fender.jpg
    03_fender.jpg
    80 کیلوبایت · بازدیدها: 8

NAKOOT

Well-Known Member
سلام
اینم از کاره من، پشت هم زدم،در قسمت بدنه اون فرورفتگی ها رو مشکل دارم
127fs4730978.gif

دیگه شرمنده، دومین کار مدلینگ ماشینم هستش ...


[miuc]01139378565[/miuc]




 

Sherlock_Holmes

Active Member
آقا من دارم میترسم....
یواش برین...!
NAKOOAT مطمئنی دومین کار مدلینگته؟!:razz:
.
من یه با تجربگی خاصی تو بحثهای مدلینگ و روش شروع بکار آقای einollahia میبینم... خیلی هم مشهوده... آقا بقیه کارای ماشین شما کجاست؟ عکسی لینکی چیزی...
موفق باشین همگی... هر سه گروه!
 
آخرین ویرایش:

e.k

Member
دوستان خوشحالم که بحث رقابت دوباره شروع شد اما خواستم یک پیشنهاد بدم که:
شما که یک ماه فرصت دارید چرا میخاید از Poly استفاده کنید این سیستم برای مدلینگ صنعتی اصلا خوب نیست و پر از نقطه کوره
و به نظر من فقط بدرد مدلینگ ارگانیک می خوره.شما میتونید توسط قدرت بی مثال Npower هم تجربه کسب کنید و هم نتیجه حتما احسان جان و بقییه دستان با اون مشکلات مواجه شدند.به هر حال یک پیشنهاد از طرف من ناشی بود.من میتونم قول ترنسفورم کار رو بعد از اتمام مسابقه بدم البته اگر مایلید.
امیدوارم که همه موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

abbasi_0912

Active Member
با سلام
دوستان اول میخواهم دو تا نکته برای مدل کردن گوش زد کنم
اول از همه انجام کار آقا امین برای Blueprint هست ( http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=86016 )

دوم این که برای این که دقیقا چک کنید که سگمنت ها و ورتکس های شما در جای خودش هست باید کار زیر رو بکنید
به عکس زیر نگاه کنید ، با این روش همه میتونند ماشین مدل کنند. ( اگر عکس gif زیر متحرک نیست فایل زیر را دانلود کنید و فایل html آن را اجرا کنید تا ببینید که منظور من چی بوده )
در واقع با این کار شما جسم خود را شفاف میکنید بدون آن که در پنجره متریال کاری رو انجام بدهید

فایل زیاد حجم نداره فقط 56k

Untitled.gif


آموزش این کار :
اول از همه جسمی رو که دارید مدل میکنید انتخاب کنید و کلیک راست کنید و گزینه Object Properties رو انتخاب کنید و مانند عکس زیر گزینه See-Through رو در قسمت Display Properties بزنید تا نتیجه مانند عکس بالا باشد. و آخر هم OK​

pic.JPG

ببخشید ، :cry: اگر تکراری بود.
فایل zip در واقع همان عکس gif هست​
 

پیوست ها

  • Untitled.zip
    55 کیلوبایت · بازدیدها: 4

einollahia

Well-Known Member
سلام
اینم از کاره من، پشت هم زدم،در قسمت بدنه اون فرورفتگی ها رو مشکل دارم
127fs4730978.gif

دیگه شرمنده، دومین کار مدلینگ ماشینم هستش ...

شهرام
لازم نیست بهمین سرعت پیش بری الآن همه قسمت هایی که مدل کردی مشکل داره حتی گلگیر.

این پروژه برای این گروهی قرار شد که کار یشه که عجله در کار نباشه.برای مدل کردن یه ماشین بی عیب و نقص به همراه Interior ماشین زمانی حدود 10 تا 60 ساعت لازمه. البته افرادی هستند که بتونند زیر این رمان بدون مشکل بسازن که مطمئن باش بالای 100 ماشین مدل کردن.

فعلا رو گلگیر کار کن.

Wire کار تو بزار ببینیم چه جوریه.

این Wire من
 

پیوست ها

  • 04_fender.jpg
    04_fender.jpg
    77.2 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • 05_fender.jpg
    05_fender.jpg
    63.5 کیلوبایت · بازدیدها: 8

einollahia

Well-Known Member
دوستان خوشحالم که بحث رقابت دوباره شروع شد اما خواستم یک پیشنهاد بدم که:
شما که یک ماه فرصت دارید چرا میخاید از Poly استفاده کنید این سیستم برای مدلینگ صنعتی اصلا خوب نیست و پر از نقطه کوره
و به نظر من فقط بدرد مدلینگ ارگانیک می خوره.شما میتونید توسط قدرت بی مثال Npower هم تجربه کسب کنید و هم نتیجه حتما احسان جان و بقییه دستان با اون مشکلات مواجه شدند.به هر حال یک پیشنهاد از طرف من ناشی بود.من میتونم قول ترنسفورم کار رو بعد از اتمام مسابقه بدم البته اگر مایلید.
امیدوارم که همه موفق باشید.

هر کس هر جور مایل باشه می تونه شرکت کنه.
نمیشه یه Poly کار رو مجبور به استفاده از Nurbs کرد یا برعکس. چون سودی هم نداره.


در ضمن چرا Npower؟

Rhino و Studio که تو Nurbs از همه بالاترند مخصوصا Alias Studio.
 

NAKOOT

Well-Known Member
من بیشتر می خوام کار رو یاد بگیرم، در کنار یه کاره گروهی خوب، دوباره کار رو از اول و بادقت تر شروع می کنم، مرسی از همه ...
rose3.gif


این هم یه شات از کاره جدیدم





 
آخرین ویرایش:

einollahia

Well-Known Member
این هم کار من هنوز بعضی جا ها ور تکس ها خوب قرار نگرفتن

سری بعد رندر کار رو میزارم ،​

چرا انقدر عجله دارید.
اگر اول گلگیر رو مدل کنید بعد بقیه جاها.

الآن اینجوری که شما شروع کردید 100% در همون قسمت پشت در و گلگیر عقب به مشکل می خورید.
اگر کار با نظم انجام بدید ماشینتون بهتر میشه.
اگر نمی تونید یه جاهایی رو مدل کنید، سعیتون رو بکنید که مدل کنید.


راستی آقای Navidmilan هم دقایقی پیش به گروه اضافه شدند.
 
مثل اينكه من هم عضو اين گروهم.اينم از گلگير.
 

پیوست ها

  • wire2.jpg
    wire2.jpg
    45.4 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • wire.jpg
    wire.jpg
    17.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • gelgir.jpg
    gelgir.jpg
    8.8 کیلوبایت · بازدیدها: 7

Navidmilan

Well-Known Member
اینم گلگیر من. einollahia لطفا هر ایرادی میبینی بهم بگو. یه سوال هم داشتم: همیشه سگمنتهای نیم دایره گلگیر رو 15 میگیری؟ این تعداد بهترین حالت smooth رو بهت میده؟ (تو عکس هم بهش اشاره کردم.) ممنون.
 

پیوست ها

  • Modeling-a1.jpg
    Modeling-a1.jpg
    77 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • Modeling-a2.jpg
    Modeling-a2.jpg
    61.9 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • Modeling-a3.jpg
    Modeling-a3.jpg
    124.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • Modeling-a4.jpg
    Modeling-a4.jpg
    9.1 کیلوبایت · بازدیدها: 6

abbasi_0912

Active Member
باشه من از اول شروع میکنم

راستی بچه ها هر کس اگر تکنیکی در هنگام کار به زهنش میرسه بنویسه تا بقیه هم استفاده کنند ، هر چند اگر یک نکته کوچک باشه ، مثل چیز قبلی که نوشتم حداقل بدرد مبتدی ها میخوره ( راستی چطور بود ؟ ، بدردتون خورد ؟ )
چون مبتدی هایی مثل من از این مبحث بازدید میکنند و میخواهند چیزی یاد بگیرند
 

einollahia

Well-Known Member
اینم گلگیر من. einollahia لطفا هر ایرادی میبینی بهم بگو. یه سوال هم داشتم: همیشه سگمنتهای نیم دایره گلگیر رو 15 میگیری؟ این تعداد بهترین حالت smooth رو بهت میده؟ (تو عکس هم بهش اشاره کردم.) ممنون.

نه هیچ ربطی نداره با هر چنتا که راحتی می تونی کار کنی.
حتی خودم نشمرده بودم که چنتا شده.
منظورم از اون خطا این بود که یه نظمی برای چیدمان vertex ها وجود داشته باشه.


این دو نقطه هایی که به وجود اومده را merge کن.
اینو تو قسمت دوم گفتم که هنوز نزاشتم.
 

پیوست ها

  • Modeling-a1.jpg
    Modeling-a1.jpg
    50.7 کیلوبایت · بازدیدها: 11

roohollah

Banned
تیم شما یک اشتباه بزررررررررررررگ کرد:mad::cool:
با ما رقابت میکنییییییییییییین؟؟؟؟:cool:(خودتون یک آهنگ وسترن'خوب. بد. زشت' بزارین موزیک متن!:lol: )
قیرتییییییییییییییییییی میشویییییییییییییییییم:cool:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا