سلام.خیلی عوامل دست تو دست هم دادن باعث شد کار مصنوعی بشه.
اولین فاز فاز شیدر سازی هست.خب فقط تکسچر داده شده. به نظرم یه بتن ساده دیوار حداقل تکسچر رفلکت تکسچر گلاسینس تکسچر بامپ داره.اما اینجا فقط diffus
خورشید تو این کار؟مطمئنی خورشید جاش واقعا اینجاست؟ بیبن تکسچری که انتخاب میکنی باید با محیط مچ باشه. خورشید فقط یه نقطه نورانی نیست. خورشید توی روشن شدن ابرها تاثیر داره.سایه روشن شدن ابرها با خورشیدت که توی فتوشاپ گذاشتی خب خیلی خیلی تناقص داره
همینطور سایه ها/ فکر کنم توضیح واضحات میشه بگم.
تکسچر آسفالت خیلی تایل شده.ببین من دیروز یه کاری داشتم.یه تکسچر بتن به کار دادم.از مجموعه سیجر شیدر.مقدار تکسچر رو 10 درصد کردم و رنگ مشکی دادم به کار.پس شد 90 درصد مشکی 10 درصد بتن...به بامپ هم دادم تمام.فاز رفلکتش جالب بود برام.از مپ نویز خود مکس استفاده کردم. روی حالت فرکتال گذاشتم.با عددهاش بازی کردم.چند تا نویز توی هم دادم.به لایه گلاسینس هم دادم. با اعداد گلاسینس و رفکلت توی پنل MAP بازی کردم.
نتیجه شد این.پس لازم نیست حتما لاجرم یه تکسچر بزرگ و خوب داشته باشیم. کار معروف Tribeca Loft توی making of نوشته بود تمام تکسچرها و بیشتر شیدرسازی ها با ابزارهای خود خود مکس هست.حتی unrap رو نکرده بود
کارمن 2 هزار تا ایراد داره.اما همین آْسفالت خیس کارمو نجات داد.حذاقل بهتر کرد
یا برای اینکه بتونی بیشتر حس نور و جهت نور رو نشون بدی از beem effect استفاده بکن.توی فتوشاپ به جهت خود نور چند تا تاشه بزن.با درصد غلظتش بازی کن
.
بنجره داری؟ پس رفلکت کو؟ قاب پنجره رو سفید کن.از آبجکت پنجره استفاده بکن.پنجره های خود مکس خیلی خوب هستن.
رفلکت بده.البته رفکلت درست حسابی بده. به نظرم از HDRI استفاده بکن.سریVizPeople_hdr_v1 خیلی خوب هست.توی سایت برا دانلود رایگان 10 تا سمپل داره همون ها کافی هست