پروژه دانشجویی کتابخانه دیجیتال

ahmadirad1365

New Member
سلام به همه دوستان:D
در این تایپینک یک پروژه کتابخانه دیجیتال رو برای دریافت گذاشتم که امید وارم بتونید ازش استفاده کنید
بهتر است ابتدا نکاتی درباره این پروژه بدونید:
  • این پروژه برای خودم بود و خیلی دوست داشتم بهش برسم اما از اونجایی که استادی خنگ به معنای واقعی کلمه داشتم از این رو دل سرد شدم و سریع جمش کردم.
  • استفاده تجاری و کلیه حقوقش محفوظه
  • این سایت فقط جنبه آموزشی داره و دارای اشکالات متنوع در سطوح مختلف است از همین رو اطلا به عنوان یک سایت کامل بهش نگاه نکنید.
خب برای اینکه کمی با این سایت و همچنین عمق سطح ادراکی انسانی که به عنوان استاد در دانشگاه فعالیت میکنه آشنا بشید بهتر دیدم متنی که براش هنگام ارسال این پروژه کتابخانه فرستادم براتون در زیر بیارم !!!:

1.قالب سایت که براش زحمت زیادی کشیدیم بسیار جذاب از آب در آمده و کاملا به حال و هوای سایت میخوره

2. در طراحی کاملا استاندارد رعایت شده به طوری که در صفحات مختلف شمای کلی سایت در تمامی حالات یک جور است (فقط در قسمت ایجاد کتاب جدید برای اینکه صفحه سریع لود بشه سبک کار شده)

3.کاربران رو میتوان بر اساس نقشی که دارند طبقه بندی و سطح دسترسی براشون قائل شد و برای این کار از آخرین راهکارهای دات نت استفاده شده است.
به طوری که میتوان کلیه فعالیت های کاربران رو تحت نظر داشت (برای این کار بیش از 150 پرس جو (stored procedure ) در دیتابیس مربوطه وجود داره که میشه ازشون بهره جست)

4. در هنگام ایجاد یک کتاب به راحتی میتوان فایلها و در صورت وجود عکسی از کتاب مربوطه رو نیز فرستاد.

5. سایت فقط به کاربران عضو اجازه دانلود میدهد و تا وقتی که شخص لوگین نکرده باشد بهش اجازه دانلود داده نمیشود.

6. در هنگام دانلود کتاب رشته ای که به عنوان url مسیر فایل رو برای دریافت نشون میده فقط توسط خود سایت قابل استفاده است بدین معنی که کاربری که برای سیستم ناشناخته باشه و یا یک سایت دیگر نمیتوانند به فایلهای کتابهای ما دسترسی داشته باشند.

7.تا وقتی که کاربر برای سایت ناشناخته باشه نه عکسی از کتاب نشان داده میشه و نه فایلی اجازه دانلود داده میشه (بهترین راه برای جلوگیری از استفاده غیر قانونی از منابع سایت)

8.هنگامی که سایت برای اولین بار لود میشه در صفحه اصلی سایت کاربر میتواند لیست کتب را در تمامی ضمینه ها به صورت جزئیات مختصر نگاه کند و در صورت لزوم میتونه لیست رو بر اساس تاریخ ، isbn ،موضوع ، عنوان و یا نویسنده کتاب مرتب کند (تنها یک کلیک بدون رفرش شدن کامل صفحه).
در ضمن در همان صفحه در قسمت پایین صفحه میتواند لیست 5 کتاب جدید و پر بازدید رو به همراه عکس مربوطه مشاهده کند.

9. وقتی کاربر در صفحه اصلی سایت روی هر موضوعی که در قسمت لیست کتب وجود داره کلیک کنه سایت در همان صفحه فقط لیست کتبی که در رده آن موضوع هستند رو نشون میده که کاربر میتونه در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اون کتاب روی لینک "more…" کلیک کند.

10.در تولید این سایت از تکنیک های استاندارد مربوطه به صورت زیر استفاده شده است استفاده شده است:
stored procedure : برای ذخیره پرس جو های دیتابیسی که قدرت ، سرعت و انعطاف پذیری بالایی رو به همراه می آورد
استفاده از دیتابیس Microsoft sql server 2005 جهت ذخیره سازی اطلاعات
QueryString: جهت انتقال داده ها بین صفحات (یکی از قدیمی ترین و در بعضی جهات بهترین روش برای انتقال داده بین صفحات است)
چون برای ایجاد صفحات لوگین کاربران از کامپونت لوگین خود دات نت استفاده شده است از همین رو خود این کامپونت از روش ها و تکنیک های زیادی جهت بالا بردن امنیت استفاده میکند.
pre.jpg

برای دریافت پروژه کتابخانه دیجیتال از آدرس زیر استفاده کنید:
http://sites.google.com/site/ahmadirad123/myfile/final.rar?attredirects=0
 

جدیدترین ارسال ها

بالا