پروژه خودروهای بدون راننده از سوی گوگل همچنان ادامه دارد

simo120

Active Member
گوگل اعلام کرده برای توسعه فناوری خودروهای هوشمند در حال مذاکره با شرکت‌های خودروسازی است. گوگل قصد دارد با همکاری این شرکت‌ها خودرویی طراحی کند که نیاز به راننده ندارد.
آنتونی لواندوسکی، یکی از مدیران گوگل و مدیر این پروژه بلندپروازانه در كنفرانسي در انجمن مهندسي خودرو گفت: گوگل به دنبال شریکی است تا به کمک هم خودروهای بدون نیاز به راننده را تا دهه آينده روانه جاده‌ها کنند. وی افزود: ما با همه شرکت‌های خودروسازی در حال مذاكره هستيم تا ببینیم چقدر از این پروژه استقبال می‌کنند.

او تاکید کرد این پروژه نیازمند میلیون‌ها مایل آزمایش و تست است اما ابراز امیدواری کرد که بخش فنی پروژه تا قبل از پایان سال ۲۰۱۲ به نتیجه برسد. لواندوسکی به خبرنگاران گفته است: مهندس نیستیم اگر این تکنولوژی تا قبل از پایان سال آماده نشود!
گوگل تنها شرکتی نیست که معتقد است آینده از آن خودروهای هوشمند و بدون راننده است. هنری فورد، بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد نیز چندی پیش گفته بود تا سال ۲۰۱۵ خودروهای هوشمند کم کم وارد بازار خواهند شد. شرکت بی‌ام دبلیو نیز اخیراً از فناوری رانندگی خوکار خود که ConnectDrive Connect یا CDC نامیده می‌شود، رونمایی کرده است. این فناوری مجموعه‌ای از حسگرهای مختلف است و می‌تواند در عبور از مسيرهاي پر ترافیک به راننده کمک کند.
شرکت گوگل دو سال پیش خودروهای بدون راننده خود را آزمایش کرد و از آن زمان این فناوری را بر سر زبان‌ها انداخت. در ماه اوت سال گذشته نیز گوگل یک بار دیگر این فناوری را آزمایش کرد که ظاهراً چندان موفقیت‌آمیز نبود، اما گوگل حالا آنقدر در کار خود جدی است که حتی اعلام کرده برای عرضه این فناوری‌ها با برخی از شرکت‌های بیمه در دیترویت نیز وارد مذاکره شده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا