پروتكل هاي SSL , SET چيست؟

missgates

Member
سلام

پروتكل هاي SSL , SET رو مي دونم كه براي سايتهاي Ecommerce استفاده ميشه اما اطلاعات بيشتر در موردش مي خوام.

ممنون ميشم اگه كمكم كنين.
 

missgates

Member
جوابم رو گرفتم:باتشكر از http://www.srco.ir

پروتکل SSL
پروتکل SSL ، توسط نت اسکيپ و با هدف مبادله ايمن اطلاعات بر روی اينترنت پياده سازی گرديده است . پس از گذشت مدت زمانی اندک ، پروتکل SSL به عنوان استانداردی در جهت تائيد وب سايت ها برای کاربران و سرويس دهندگان وب و به منظور مبادله اطلاعات رمز شده بين آنان ، مطرح گرديد . گواهينامه های سرويس دهنده از طريق مراکز صدور گواهينامه ها ( CA ) برای سازمان ها ، افراد و وب سايت ها ، صادر می گردد . مراکزصدور گواهينامه ها ، از روش های متفاوتی به منظور بررسی و حصول اطمينان از معتبر بودن گواهينامه کاربران ، استفاده می نمايند . گواهينامه ديجيتال SSL مربوط به مراکز معتبر صدور گواهينامه ، در تمامی مرورگرها ( نظير مرورگر وب مايکروسافت و مرورگر نت اسکيپ ) و سرويس دهندگان وب اصلی ، پيش بينی شده است. بدين ترتيب ، با نصب يک گواهينامه ديجيتال بر روی يک سرويس دهنده وب ، امکان استفاده از قابليت های SSL در زمان مبادله اطلاعات با مرورگرهای وب ، فراهم می گردد.گواهينامه های سرويس دهنده SSL به منظور برقراری يک ارتباط ايمن دو عمليات اساسی زير را انجام می دهند :
• SSL Server Authentication ، گواهينامه های سرويس دهنده امکان شناسائی يک سرويس دهنده وب را برای کاربران فراهم می نمايند. مرورگرهای وب به صورت اتوماتيک ، بررسی لازم در خصوص اعتبار يک گواهينامه سرويس دهنده ، شناسه عمومی و صدور آن توسط يک مرکز صدور گواهينامه (CA ) معتبر را انجام می دهند.تائيد سرويس دهنده SSL ، امری حياتی برای ايمن سازی تراکنش های تجارت الکترونيکی بوده که در آن هر يک از کاربران شماره کارت اعتباری خود را بر روی وب ارسال و تمايل دارند در ابتدا بررسی لازم در خصوص هويت سرويس دهنده دريافت کننده را انجام دهند .
• SSL Encryption ، گواهينامه های سرويس دهنده يک کانال ايمن به منظور مبادله اطلاعات بين مرورگر کاربر و يک سرويس دهنده وب را با استفاده از ارسال نرم افزار و رمزگشائی توسط نرم افزار دريافت کننده و حفاظت اطلاعات خصوصی در مقابل ره گيری اطلاعات برروی اينترنت را ارائه می نمايند. علاوه بر اين ، تمامی داده ارسالی از طريق يک ارتباط رمز شده SSL با استفاده از مکانيزم های لازم به منظور عدم دستکاری اطلاعات ، حفاظت می گردد. بدين ترتيب ، کاربران اطمينان لازم به منظور ارسال اطلاعات خصوصی و محرمانه خود را برای يک وب سايت پيدا می نمايند.........

باتشكر از http://www.srco.ir
 

جدیدترین ارسال ها

بالا