pythoN
Active Member
سلام .
شما با انجام این تاتوریال قادرید تا حرکت پره های یک پنکه یا باد گیر رو به صورت کاملا فیزیکی و منطقی شبیه سازی کنید .
ابتدا فایل صحنه را دانلود کنید
در یکی از نقاط تصویر (مهم نیست کجا ) یک Rigid Body Collection از بخش create>helpers ایجاد کنید .
( عکس 1 )
در بخش RB Collection properties روی دکمه ی add کلیک کنید . و عوامل موجود را انتخاب نماید . روی دکمه select کلیک کنید .
( عکس 2 )
دوباره به بخش create>helpers بروید و یک point-point ایجاد کنید .
( عکس 3 )
در بخش مربوط به پارامتر ها روی دکمه مقابل child کلیک کنید موس را روی تیغه ها ببرید تا نشنگر تغییر کند و کلیک کنید . ( توجه داشته باشید که پس از این عمل دکمه ای که کلمه ی none روی ان نوشته شده به اسم جسم انتخابی یعنی blade تغییر میابد ) .
(عکس 4 )
دوباره به بخش create>helpers بروید و یک motor ایجاد کنید
( عکس 5 )
در بخش مودیفای روی دکمه مقابل rigid body کلیک کنید و سپس مثل دفعه ی قبل تیغه را در حالت انتخاب قرار دهید . مقدار ang speed را برابر 20 و مقدار gain را برابر 4 تنظیم کنید . محور انتخابی نیز باید Z باشد .
( عکس 6 )
دوباره به بخش create>helpers بروید و یک Csolver ایجاد کنید
( عکس 7 )
روی دکمه ی زیر عبارت RB Collection کلیک کنید و اینبار RBCollection01 را انتخاب کنید . روی دکمه add نیز کلیک کنید و point-point01 را انتخاب کنید .
( عکس 8 )
بعد از انجام کامل مراحل بالا تیغه ها را روی صفحه دید پرسپکتیو انتخاب کنید .
به بخش utilities بروید و از زیر مجموعه ها reactor را انتخاب کنید .
(عکس 9 )
به زیر مجموعه ی properties بروید . و عدد مقابل mass را برابر 5 یا 6 قرار دهید . و توجه داشته باشید که گزینه ی mesh convex hull در زیر مجموعه ی simulation geometry تیک خورده باشد .
( عکس 10 )
بخش پروپرتز را ببندید و بالا تر بخش preview & animation را باز کنید ، و برای اجرای انیمیشن روی دکمه Create animation کلیک کنید . ( به خواط داشته باشد بعد از فشردن این دکمه کلید های انیمیشن ایجاد میشود و شما راهی برای بازگشت به مراحل قبلی ندارید . پس قبل از فشردن دکمه از صحنه بکاپ بگیرید )
( عکس 11 )
اکنون میتوانید نتیجه کار را تماشا کنید .
موفق باشید .
علی حبیبی
شما با انجام این تاتوریال قادرید تا حرکت پره های یک پنکه یا باد گیر رو به صورت کاملا فیزیکی و منطقی شبیه سازی کنید .
ابتدا فایل صحنه را دانلود کنید
در یکی از نقاط تصویر (مهم نیست کجا ) یک Rigid Body Collection از بخش create>helpers ایجاد کنید .
( عکس 1 )

در بخش RB Collection properties روی دکمه ی add کلیک کنید . و عوامل موجود را انتخاب نماید . روی دکمه select کلیک کنید .
( عکس 2 )

دوباره به بخش create>helpers بروید و یک point-point ایجاد کنید .
( عکس 3 )

در بخش مربوط به پارامتر ها روی دکمه مقابل child کلیک کنید موس را روی تیغه ها ببرید تا نشنگر تغییر کند و کلیک کنید . ( توجه داشته باشید که پس از این عمل دکمه ای که کلمه ی none روی ان نوشته شده به اسم جسم انتخابی یعنی blade تغییر میابد ) .
(عکس 4 )

دوباره به بخش create>helpers بروید و یک motor ایجاد کنید
( عکس 5 )

در بخش مودیفای روی دکمه مقابل rigid body کلیک کنید و سپس مثل دفعه ی قبل تیغه را در حالت انتخاب قرار دهید . مقدار ang speed را برابر 20 و مقدار gain را برابر 4 تنظیم کنید . محور انتخابی نیز باید Z باشد .
( عکس 6 )

دوباره به بخش create>helpers بروید و یک Csolver ایجاد کنید
( عکس 7 )

روی دکمه ی زیر عبارت RB Collection کلیک کنید و اینبار RBCollection01 را انتخاب کنید . روی دکمه add نیز کلیک کنید و point-point01 را انتخاب کنید .
( عکس 8 )

بعد از انجام کامل مراحل بالا تیغه ها را روی صفحه دید پرسپکتیو انتخاب کنید .
به بخش utilities بروید و از زیر مجموعه ها reactor را انتخاب کنید .
(عکس 9 )

به زیر مجموعه ی properties بروید . و عدد مقابل mass را برابر 5 یا 6 قرار دهید . و توجه داشته باشید که گزینه ی mesh convex hull در زیر مجموعه ی simulation geometry تیک خورده باشد .
( عکس 10 )

بخش پروپرتز را ببندید و بالا تر بخش preview & animation را باز کنید ، و برای اجرای انیمیشن روی دکمه Create animation کلیک کنید . ( به خواط داشته باشد بعد از فشردن این دکمه کلید های انیمیشن ایجاد میشود و شما راهی برای بازگشت به مراحل قبلی ندارید . پس قبل از فشردن دکمه از صحنه بکاپ بگیرید )
( عکس 11 )

اکنون میتوانید نتیجه کار را تماشا کنید .
موفق باشید .
علی حبیبی
آخرین ویرایش: