پتاسیم نیترات را بهتر بشناسیم!

mr.book021

New Member
خرید پتاسیم نیترات
گروه بازرگانی شیمیایی تهران، از جمله واردکنندگان و فعالان در حوزه خرید پتاسیم نیترات بوده و بطور کل در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی بالاخص فروش پتاسیم نیترات تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت تهیه با کیفیت و مناسب این محصول با کارشناسان بازرگانی شیمیایی تهران ارتباط برقرار نمایید.

02191006570
قیمت پتاسیم نیترات
جهت استعلام سریع قیمت پتاسیم نیترات صفحه اصلی سایت بازرگانی شیمیایی تهران وارد شوید و در قسمت استعلام قیمت، درخواست خود را مبنی بر قیمت پتاسیم نیترات ارسال نمایید تا کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

1-6.png

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)
پتاسیم نیترات یا نیترات سدیم و یا شوره به انگلیسی Potassium Nitrate، یک ترکیب شیمیایی است که با فرمول شیمیایی KNO3 یافت می شود. این ماده شیمیایی به صورت طبیعی در دیوار های غار ها به شکل گرد سفید یا خاکستری تیره رنگ دیده می شود. پتاسیم نیترات یا نیترات پتاسیم حاوی ۱۰ درصد K2O و ۴۵ درصد ازت می باشد. این ترکیب به عنوان یک اکسنده قوی در واکنش ها استفاده می شود.

صورت نمک کریستالی نیترات معدنی پتاسیم به رنگ سفید یا خاکستری دیده می شود. این ماده شیمیایی با شماره ثبت سی ای اس به شماره ۱-۷۹-۷۷۵۷ در دسته نیترات ها قرار دارد. دیگر نیترات ها عبارتند از سدیم نیترات، منیزیم نیترات و استرانسیم نیترات.



ویژگی های پتاسیم نیترات
پتاسیم نیترات در حال کلی به عنوان ماده جاذب آن شناخته می شود. این ماده شیمیایی ویژگی های فیزیکی زیر را دارا می باشد:

  • نقطه ذوب: ۳۳۴ درجه سانتی گراد
  • چگالی: ۱۰۹/۲ گرم بر سانتی متر مکعب
  • انحلال پذیری: در آب، آمونیاک و گلیسیرول
  • pH: ۵ تا ۵/۷ در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد
  • دمای نگهداری محصول: ۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد
پتاسیم نیترات با ویژگی های فوق الذکر در ردیف مواد شیمیایی معرف ها Reagents قرار می گیرد. این ماده همچنین با توجه به ویژگی های منحصر به فرد مذکور خود کاربرد گسترده ای در کود ها دارد که به کود پتاسیم نیترات معروف است. در موارد دیگر با توجه به اینکه این ماده در دسته مواد اشتعال پذیر قرار نمی گیرد اما می تواند در تسریع واکنش مواد احتراقی و فرایند انفجار پتاسیم نیترات به کار گرفته شود.


خرید پتاسیم نیترات با کاربردی فراوان!
nitrate-de-potassium-300x300.jpeg

  • صنعت کشاورزی
پتاسیم نیترات بر اساس ساختار خود که از نیتروژن تشکیل شده است، عموما به عنوان کود پتاسیم نیترات برای گیاهان در کشاورزی استفاده می شود. این ماده به عنوان منبع غنی نیترات در صنعت کشاورزی استفاده می شود. نیتروژن موجود در این ماده به عنوان جز اصلی کلروفیل گیاهان استفاده می شود. دیگر کود های مهم عبارتند از سدیم نیترات، پتاسیم نیترات و کلسیم نیترات. نمک های دیگر بر خلاف پتاسیم حالت بازی دارند.

وجود پتاسیم نیترات سبب می شوند تا گیاهان با زرد شدن حاشیه برگ های خود همراه نباشند. تغییر رنگ برگ ها معمولا در بخش های میانی و پایینی گیاه مشاهده می شود. همچنین مقدار مناسب این ماده به عنوان کاتالیزور سبب رشد به موقع گیاه می شود. در موارد دیگر این ماده می تواند حرکت سریع تر آب را در ساقه های گیاه به همراه آورد.


نحوه استفاده برای گیاهان
پتاسیم نیترات به دلیل حلال بودن در آب برای گیاهان زراعتی به مقدار ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم در هر ۱ هکتار استفاده می شود. همچنین به منظور مصرف آبیاری مقدار ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلوگرم آن در هر ۱ هکتار در هر مرحله از رشد گیاه نیاز است.


  • صنایع مواد غذایی
این ماده شیمیایی در دسته بندی انواع گرید های مواد شیمیایی در گرید خوراکی قرار می گیرد. این امر سبب شده است تا این ماده به عنوان نوعی ماده نگهدارنده به حساب بیاید و برای محافظت از گوشت و پنیر در برابر انواع میکروبی ها، حفظ رنگ و طعم آن ها به کار می رود.



  • قرص پتاسیم نیترات در صنایع داروسازی
این ماده شیمیایی نه تنها در تولید انواع خمیر های دندان برای دندان های حساس استفاده می شود، بلکه این ماده همچنین در درمان بیماری هایی مانند آسم موثر بوده است. در روش هایی از این ماده به عنوان ماده اصلی مورد استفاده در تولید قرص های کلیه استفاده می شود.

مزیت قرص پتاسیم نیترات به کاهش درد و التهاب مثانه، التهاب لگن، بیماری های کلیوی، عفونت ادراری و اورتریت کمک می کند. همچنین به عنوان یک ماده ضد فشار خون کاربرد دارد.



  • مصارف دیگر
دیگر مصارف این ماده شیمیایی در ذخیره ساز حرارتی در سیستم ‌های تولید برق، الکترولیت در پل نمکی، اکسید کنندگی، اطمینان از احتراق کامل کارتریج‌ های کاغذی، جلوگیری از سوختگی مجدد تنباکو در سیگار، از بین بردن کنده درختان، تولید شیشه، ساخت مواد منفجره برای استخراج در معادن و کار های عمرانی و فلز کاری دیده می شود.



جایگزین پتاسیم نیترات
پتاسیم نیترات به عنوان یک ترکیب یونی سفید رنگ موجود است. این ماده درصد خلوص بالایی دارد اما چنانچه نیاز باشد، ترکیب های جایگزین این ماده وجود دارند. از جمله این ترکیب ها می توان به سدیم نیترات و پتاسیم کلرید اشاره نمود. همچنین روش های جایگزینی برای تهیه این ماده شیمیایی کشف شده است.



قرص پتاسیم نیترات
KNO3-Granule-295x300.jpg

پتاسیم نیترات به عنوان منبع پتاسیم مصارف گوناگونی دارد. پتاسیم یکی از هفت ماده معدنی است که در حمایت و پشتیبانی فرایند های کلیدی بدن نقش مهمی ایفا می کند. مواد دیگر مهم شامل کلسیم، فسفر، سدیم، کلرید، سولفور و منیزیم می باشد. قرص های پتاسیم نیترات جهت کمک به فرایند های بدن کاربرد فراوانی دارند. برخی از مزیت های این قرص ها شامل موارد ذیل است:

  • پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه
  • نگهداری از عضلات و استخوان های بدن با مصرف روزانه
  • مصرف به اندازه برای تنظیم فشار خون و سلامت قلبی – عروقی
این قرص ها همچنین به عنوان مکمل های غذایی موجود می باشند.




انحلال پذیری پتاسیم نیترات
پتاسیم نیترات مانند دیگر نیترات ها با افزایش دما انحلال پذیری آن افزایش می یابد. این افزایش منجر به ایجاد یک نمودار صعودی برای این ماده می شود. افزایش انحلال پذیری پتاسیم نیترات به نوعی است که برای هر ۳۰ درجه سانتی گراد افزایش دما، انحلال پذیری ماده در آب دو برابر می شود. به عنوان مثال انحلال پذیری این ماده در دمای ۵۰ و ۸۰ درجه سانتی گراد به ترتیب برابر ۸۰ و ۱۶۰ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر آب می باشد.



انفجار پتاسیم نیترات
3-5.png

پتاسیم نیترات به عنوان یک ماده مهم در مخلوطی از گوگرد و پتاسیم کربنات می تواند با ایجاد یک انفجار همراه شود. این ماده شیمیایی با توجه به ویژگی های خود در وسایل آتش بازی و ساخت باروت کاربرد دارد. همچنین از واکنش پتاسیم با شکر می توان مواد منفجره و سوخت موشک تهیه نمود.

معادله واکنش انفجار پتاسیم نیترات در باروت سیاه به شرح زیر است:

4KNO3 + S + 4C => 2N2 (g) + 2K2O + 4CO2 (g) + SO2 (g)

منبع:
https://tehran-chem.com/buy-potassium-nitrate/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا