پایانه پت – جایگزین پرسرعت، کوچک، مطمئن و ارزان کیس کامپیوتر (+انواع و قیمت)

MiniComputer.ir

New Member

2015_11_16_13_25_19_259.jpg
پایانه پت – جایگزین پرسرعت، کوچک، مطمئن و ارزان کیس کامپیوتر (+انواع و قیمت)

پایانه پت چیست و چگونه جایگزین کیس کامپیوتر می گردد؟
پایانه پت (Personal Access Terminal-پایانه دسترسی شخصی یا به اختصار پایانه پت) وسیله ای است کوچک که در دنیای فناوری اطلاعات جایگزینی پرسرعت، مطمئن، کوچک و ارزان برای کیس کامپیوتر محسوب می شود. این تکنولوژی جدید (پایانه پت) در کلیه محیط های کاری از طریق بکارگیری پردازشگر، حافظه و هارد یک سیستم مرکزی(سرور) امکان دسترسی چندین کاربر را به طور مستقل و همزمان به آن را فراهم می سازد.
کلیه قطعات اعم از کیبورد ، موس و مانیتور بجای اتصال به کیس یه پایانه پت متصل می گردند و سپس از طریق کابل شبکه به یک کامپیوترمرکزی ، مرتبط خواهند شد و از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری سرور استفاده می کنند.

مزایای پایانه پت در مقایسه با پی سی(کیس کامپیوتر):
%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%D9%84%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87%20%D9%BE%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%20%D8%B3%DB%8C.jpg
1- مصرف برق ناچیز پایانه پت :
پی سی ها دارای مصرف برقی معادل 500 وات به ازاء هر کیس می باشند که می توان با جایگیزینی پایانه پت پت که مصرف متوسط آن 10 وات می باشد، مصرف را به 50 برابر کاهش داد، که با صرفه جویی 160 هزار تومانی هر پایانه پت به جای یک کیس در طول سال ، چشم انداز مناسب تری را در اقتصاد مقاومتی کشور رقم خواهد زد.
2- سرعت بالاتر مهمترین عامل محبوبیت پایانه پت:
پی سی را در نظر بگیریم که در یک محیط سنتی، دارای حداکثر بار کاری باشد، و پی سی کناری آن را بیکار تصور کنیم، این پی سی دوم هیچ کمکی در سرعت اجرایی پی سی مشغولی اولی ندارد! به این نحوه کارکرد اصطلاحا کارکرد جزیره ای گفته می شود.
محبوبیت پایانه پت های پت بیش از هر چیز دیگر مرهون سرعت بالاتر آن نسبت به پی سی می باشد.
3- هزینه نگهداری ناچیز نزدیک به صفر در پایانه پت:
پی سی و وجود قطعات متحرک مانند فن و خاک گرفتگی احتمالی و از کار افتادن و در نتیجه سوختن قطعات مربوطه در آن از یک طرف و حساسیت هارد دیسک ها به ضربه از طرف دیگر و مهمتر عمر مفید یک مادر بورد که به طور متوسط معادل 50 هزار ساعت می باشد، مجموعا هزینه های نگهداری محیط های سنتی را افزایش و مدت کارکرد بدون عیب آنها را کاهش داده است.
پایانه پت پت اما بدون وجود هرگونه هارد و یا قطعات متحرک مانند فن دارای عمر مفید متوسطی (MTBF) بیش از 100 هزار ساعت می باشد.
4- زمان و زحمت نصب، راه اندازی و بروز رسانی نرم افزارهای کاربردی پایین تر در پایانه پت:
محیط های مبتنی بر پی سی و ویروس پذیری و خرابی های آن، به طور واضح بر کسی پوشیده نیست. هزینه خرید آنتی ویروس های اوریجینال و عدم بروزرسانی کامل سایر آنتی ویروس های کرکی از سوی دیگر، تماما نشانه هایی از خرابی های پی در پی در محیط های سنتی است.
پایانه پت، در مقابل فاقد هر گونه سیستم عاملی بوده که آن را از هر گونه خرابی نرم افزاری حفاظت می نماید و تنها سیستم عامل کیس مرکزی باقی می ماند که آن را نیز می توان با استفاده از با کیفیت ترین و بروز ترین آنتی ویروس های اوریجینال موجود، در برابر هر گونه ویروس محافظت کامل نمود.
5- محیط و ارتقاء پذیری بسیار ارزان تر آن:
محیطی سنتی دارید! چه فکر می کنید وقتی قرار باشد با توجه به افزایش نیازمندی های سخت افزاری نرم افزارهای جدید، 3 سال بعد خواسته باشید کلیه کامپیوترهای خود را ارتقا و یا بدتر تعویض نمایید!!
پایانه پت پت در محیط های مدرن با توجه به عدم نیاز به هر گونه ارتقاء، تنها نیازمند ارتقاء فقط سیستم مرکزی خواهند بود.
6- قیمت پایانه پت قیمت در مقایسه با پی سی :
محیط های سنتی که نیازمند خرید سیستم کامپیوتری می باشند می بایست برای هر سیستم نو(که فردای بدون خرابی و دردسر نسبت به سیستم های دست دو نداشته باشند) معادل 1،200،000 هزار تومان هزینه کنند.
قیمت پایانه پت در انواع سری ها از 300 هزار تومان تا حداکثر 700 هزار تومان بوده که به طور متوسط ماء التفاوتی معادل 700 هزار تومان صرفه جویی برای هر سیستم خواهد داشت که این میزان برای مثلا 10 سیستم معادل مبلغ هفت میلیون تومان خواهد بود. چه می شود اگر یک میلیون برای سرور خود از این هشت میلیون صرف کنید تا نهایتا شش میلیون صرفه جویی حاصل از فقط خرید داشته باشید!
7- ظاهری زیباتر و شکیل تر:
%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86%20%DA%A9%DB%8C%D8%B3%20%D8%B3%D8%B1%DB%8C%20230.jpg
محیط های دارای پی سی، دست و پا گیر، پر سر و صدا که تولید گرما نیز می کند آن هم در برخی فصول گرم سال چیزی نیست که کسی تمایل به داشتن آن داشته باشد.
پایانه پت یعنی همان وسیله کوچک، بدون صدا و حرارت که قابل اتصال به پشت مانیتورهای LCD نیز هست ، همان محیط مدرنی است که هر مشتری در آن احساس خوشایندی خواهد داشت. (در مانیتورهای صفحه تخت جدید جای چهار پیچ پشت مانیتور تعبیه شده است!

انواع پایانه پت:
تین کلاینت
T510

زیرو کلاینت
300

کامپیوتر بدون کیس
230

مینی پی سی
M500

مینی کامپیوتر
490

مینی کیس
350


«روابط عمومی سایت مینی کامپیوتر ایران: www.MiniComputer.ir »
 

جدیدترین ارسال ها

بالا