پايگاه اينترنتى ويژه آموزش مقابله با نرم افزارهاى مزاحم راه اندازى شد

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چند شرکت بزرگ رايانه اى و اينترنتى با همکارى يکديگر يک پايگاه اينترنتى به منظور آموزش کاربران براى مقابله با نرم افزارهاى مزاحم موسوم به "اسپاى‌ور" راه اندازى کرده اند.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، شرکتهاى "آمريکا آن لاين "، "مايکروسافت "، "اى‌تى‌اندتى" و همچنين شرکت توليدکننده رايانه هاى شخصى "دل" با همکارى يکديگر در آدرس اينترنتى http://www.getnetwise.org ، به آموزش کاربران براى مقابله با "اسپاى‌ور" مى‌پردازند.

"اسپاى‌ور"(Spyware) يا "اد-ور"(Adware) به نرم افزارهاى کوچکى گفته مى‌شود که معمولا در صورت بازديد کاربران از برخى سايتهاى اينترنت و يا استفاده آنها از نرم افزارهاى اشتراک گذارى فايل، بدون اطلاع کاربر از اينترنت به رايانه منتقل شده و روى آن نصب مى شود.

نرم افزارهاى "اسپاى ور" به گونه اى طراحى شده اند که به صورت مخفيانه فعاليتهاى اينترنتى کاربر را زير نظر گرفته و اطلاعات جمع آورى شده در اين زمينه را براى طراح "اسپاى‌ور" ارسال مى‌کنند.

اين نرم افزارهاى مزاحم باعث باز شدن پىدرپى پنجره هاى تبليغاتى در هنگام گشت و گذار در اينترنت مىشوند، آدرس صفحه اوليه (هوم پيج ) مرورگر اينترنتى کاربر را به صورت غير قابل بازگشت به آدرس هاى اينترنتى خاص تغيير مى‌دهند و حتى گاه با استفاده از توان محاسباتى پردازنده رايانه آلوده به نفع طراحان "اسپاى‌ور"، سبب کندى رايانه مى‌شوند.

مسوولان شرکت "دل" اعلام کردند افزايش شکايت ، نارضايتى و درخواست کمک مشتريان باعث شده است اين شرکت نيز به گروه شرکتهاى مبارزه کننده با "اسپاى‌ور" بپيوندد

منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا