يه سوال در باره ي rig

arminAnim

کاربر متخصص
اصولا مفصل گذاری ربطی به فرم مش نداره، هر چیزی که از ورتکس تشکیل شده باشه میشه مفصل بندی کرد
 

arminAnim

کاربر متخصص
دوست عزیز آخه به این سادگی نیست که بشه سریع گفت. باید بتونید اول مفصل بسازید، بعد مفصل رو طبق حرکتی که مد نظرتون هست داخل (یا بیرون) مش قرار می دید و بعد از Skin برای نسبت دادن حرکت مفاصل به مش استفاده می کنید. همه ی اینا کلی توضیح و دستور داره
 

BENgraph

Member
دوست عزیز آخه به این سادگی نیست که بشه سریع گفت. باید بتونید اول مفصل بسازید، بعد مفصل رو طبق حرکتی که مد نظرتون هست داخل (یا بیرون) مش قرار می دید و بعد از Skin برای نسبت دادن حرکت مفاصل به مش استفاده می کنید. همه ی اینا کلی توضیح و دستور داره
اقا قربونت حالا که رحمت کشیدی جواب منم بده

من یه باکس دارم با 8 تا ورتکس ، اول اینکه با ایجاد مفصل میتونم یه ادج دو پوینتی رو بصورت منحنی نرم تا کنم ؟؟ یا باید حتما بین دو پوینت ورتکس داشته باشم ؟؟ ( شیئ هم پلی هست )

و اینکه چجوری میشه متریال رو روی سطح یه جعبه که گذاشتیم فیکس کرد که با تغییر ابعاد و انحناء جعبه متریال هم از اون پیروی کنه ؟؟ الان باکس رو به پلی تبدیل کردم و به هر پلگان یه آبجکت دادمتا یه حدی که انحناء میدم خوبه ولی از یه مقداری که بیشتر میشه متریالها تو هم میرن :mad:

جون تو الان سه روزه گیر اینم ( اینترنت پرسرعت هم نداریم بریم آموزش آپ کنیم :sad: ، پول نداریم رم بخریم ! ، غذا میخوریم گشنه نشیم !! خلاصه هزار تا بدبختی ... :green: )
 

arminAnim

کاربر متخصص
من یه باکس دارم با 8 تا ورتکس ، اول اینکه با ایجاد مفصل میتونم یه ادج دو پوینتی رو بصورت منحنی نرم تا کنم ؟؟ یا باید حتما بین دو پوینت ورتکس داشته باشم ؟؟ ( شیئ هم پلی هست )

و اینکه چجوری میشه متریال رو روی سطح یه جعبه که گذاشتیم فیکس کرد که با تغییر ابعاد و انحناء جعبه متریال هم از اون پیروی کنه ؟؟ الان باکس رو به پلی تبدیل کردم و به هر پلگان یه آبجکت دادمتا یه حدی که انحناء میدم خوبه ولی از یه مقداری که بیشتر میشه متریالها تو هم میرن

نمی تونید بدون داشتن ورتکس انحنا بدید
برای فیکس کردن متریال باید قبل از Skin یا bend یا هر چیز دیگه ای UVW Unwrap بدید و با اون تکسچر رو فیکس کنید، اگر تعداد ورتکسها کم باشه یا به اصطلاح آبجکت LowPoly باشه، با خم شدن تکسچر به هم می خوره، در واقع جزئیات تکسچر هنگام دفورم شدن وابسته به جزئیات آبجکه
 

BENgraph

Member
نمی تونید بدون داشتن ورتکس انحنا بدید
برای فیکس کردن متریال باید قبل از Skin یا bend یا هر چیز دیگه ای UVW Unwrap بدید و با اون تکسچر رو فیکس کنید، اگر تعداد ورتکسها کم باشه یا به اصطلاح آبجکت LowPoly باشه، با خم شدن تکسچر به هم می خوره، در واقع جزئیات تکسچر هنگام دفورم شدن وابسته به جزئیات آبجکه

ممنون آرمین جان

یعنی هیچ راهی وجود نداره که من متریال رو فیکس یه lowpoly کنم ؟؟ اخه میکس تصویر تو پست پرو خیلی سخت و زمان بره آخرشم اونجور خوب نمیشه ! راستیتش حجم پروژه بالاست نمیشه به تعداد پلی ها دست بزنم (همینجوریش بعد 10 دقیقه هنگه !!)

بعد یه سوال راجع به ریگ صورت :
اگه ممکنه یه آموزش کم حجمی ترجیحا پی.دی باشه از کارکردن با bone برا حرکت صورت بزارید ممنون میشم فراوان ! بعد یه نکته اساسی تر : وقتی میخوایم به چهره مورف اعمال کنیم و چهره رو هم با بدن attach کرده باشیم برای هر وضعیت صورت باید کل پلی بدن رو کپ بزنم ؟؟ (آخه میخوام ریکشن های صورت رو توی مدیوم شات داشته باشم )
 

arminAnim

کاربر متخصص
ممنون آرمین جان
بعد یه سوال راجع به ریگ صورت :
اگه ممکنه یه آموزش کم حجمی ترجیحا پی.دی باشه از کارکردن با bone برا حرکت صورت بزارید ممنون میشم فراوان ! بعد یه نکته اساسی تر : وقتی میخوایم به چهره مورف اعمال کنیم و چهره رو هم با بدن attach کرده باشیم برای هر وضعیت صورت باید کل پلی بدن رو کپ بزنم ؟؟ (آخه میخوام ریکشن های صورت رو توی مدیوم شات داشته باشم )

ریگ صورت با bone برای آماتورها توصیه نمی شه البته من از سطح آشنایی شما با مکس اطلاعی ندارم ولی بن فقط برای جایی خوبه که حرکات پیچیده ی دهان و صورت نیاز باشه در غیر این صورت خیلی از نیازها رو Morph برطرف می کنه و نیازی به بن گذاری نیست
برای هر morph کل مش رو باید داشته باشید. اگر بخواید فقط به سر مرف بدید و باقی بدن رو کپی نگیرید هم امکان داره ولی خیلی سنگین تر از حالت اول می شه

در هر صورت اگر خدا بخواد قصد دارم یک سری آموزش های مقدماتی ریگ رو تهیه کنم و براش سایتی ایجاد کنم تا علاقمندان یک منبع فارسی آموزشی ریگ در دسترش داشته باشند. انشالله که در این راه بتونم قدمی بردارم

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا