در تكميل توضيح دوست عزيزم سعيد جان مي خواستم تا كاربرد اصلي و هدفي كه Adobe از اين كار در نظر گرفته را هم بيان كنم ..
در بسياري از مواقع گرافيست ها طرح هاي خودشان را به صورت دسته جمعي درست مي كنند. يعني يك نفر كار طراحي ، يك نفر اجرا ، يك نفر رنگ آميزي ، افكت و .... را انجام مي دهد. براي اين كار لازم بود تا مواردي در آن طرح بر روي كاغذ نوشته شود و سپس گرافيست بعدي آن را مي خواند و توضيحاتي را كه لازم داشت بداند ، از آنها مطلع مي شد.
در شركتها ديده مي شد كه خيلي از اين كاغذ بازي ها انجام مي شود آن هم به خاطر اينكه توضيحاتي لازم بود كه به يكديگر بدهند. فرض كنيد دو گرافيست در دو مكان مختلف بودند و باز فرض كنيد چه مقدار كاغذ براي توضيحات اضافه بايد استفاده مي شد !
خوب Adobe آمد و يك راه حل بسيار مناسب براي اين كار پيدا كرد. ابزار Notes را ساخت كه در حقيقت همان كاغذ ها بودند اما به صورت ديجيتالي. ديگر لازم نبود بر روي كاغذ توضيحات نوشته شوند و شما مي توانستيد به همراه فايل و در واقع درون آن توضيحات لازم را با استفاده از همين ابزار بنويسيد. سپس گرافيست بعدي كه اين كار را ديد مي توانست با خواندن توضيحات شما اگر مطلبي بود آن را متوجه شود.
به تصوير زير دقت كنيد :
خوب مي بينيد كه به راحتي مي شود اين توضيحات را براي ديگران ساخت ...
اما يك مورد ديگر ...
اين توضيحات لزوماْ نبايد براي ديگران باشند ... اينها را مي تواند شخص براي خودش هم بنويسد. مثلاْ به جاي اينكه بر روي كاغذ كارهايي را كه رييسش گفته بر روي آن طرح انجام دهد بنويسد ، آنها را با استفاده از همين ابزار يادداشت كنيد ...
در انتها يادآوري مي كنم كه ابزار Audio Annotation هم دقيقاْ همين كار را انجام مي دهد. اما تفاوت آن اين است كه به صورت صوتي مي باشد نه نوشتاري ...
خوب اميدوارم با توضيحات سعيد عزيز و متن من ، علت وجود اين ابزار را متوجه شده باشيد.
موفق باشيد