PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
با توافق یاهو برای واگذاری فروش تبلیغات جستوجو به گوگل در سایت خود، مذاكرات طولانی میان یاهو و مایكروسافت به پایان رسید.
بیانیههای جداگانه از سوی مایكروسافت و یاهو از پایان مذاكره میان دو شركت خبر دادند و ارزش سهام یاهو بهدنبال پایان یافتن امید به انجام یك قرارداد ادغام كامل یا جزئی با غول نرمافزاری، 10 درصد سقوط كرد.
این در حالی است كه ارزش سهام مایكروسافت با آسودگی خاطر سرمایهگذاران از اینكه غول نرمافزاری قیمت زیادی برای قراردادی كه به نظر آنها پرمخاطره است پرداخت نمیكند، بیش از چهار درصد افزایش یافت.
بنا بر اعلام یاهو، این شركت موافقت كرده گوگل تبلیغات جستوجو را در سایتش قرار دهد و آن را یك فرصت درآمد سالانه چند میلیون دلاری برای خود توصیف كرده است.
گوگل در حال حاضر 75 درصد از بازار تبلیغات جستوجوی 11 میلیارد دلاری آمریكا را در اختیار دارد و یاهو با فاصله زیاد نسبت به آن نه درصد از این بازار را در اختیار دارد.
مایكروسافت و شماری از گروههای مدافع حقوق مصرفكنندگان هشدار دادهاند برای جلوگیری از همكاری گوگل با یاهو تلاش خواهند كرد.
پیش از این اریک اشمیت، رییس و مدیر اجرایی گوگل، اظهار کرده بود كه شرکتش معتقد است یک یاهوی مستقل برای بازار بهتر از یاهویی است که به بخشی از مایكروسافت تبدیل میشود.
اشمیت که سخنران برجستهی نشست Newhouse School در سانفرانسیسکو بود با بیان این که تاریخ مایکروسافت نشان داده این شرکت با پلتفرم ویندوز و قدرت بازارخود قادر به ممانعت از حق انتخاب مصرف كنندگان است، دشمنی گوگل با مایکروسافت را به صراحت نشان داده بود.
او ضمن تایید قصد این شرکت برای شراکت با یاهو، هرگونه تاثیر گوگل بر روی شراکت میان مایکروسافت و یاهو را تکذیب و اظهار کرده بود به نظر من تصمیم با یاهو است نه گوگل.
منبع
بیانیههای جداگانه از سوی مایكروسافت و یاهو از پایان مذاكره میان دو شركت خبر دادند و ارزش سهام یاهو بهدنبال پایان یافتن امید به انجام یك قرارداد ادغام كامل یا جزئی با غول نرمافزاری، 10 درصد سقوط كرد.
این در حالی است كه ارزش سهام مایكروسافت با آسودگی خاطر سرمایهگذاران از اینكه غول نرمافزاری قیمت زیادی برای قراردادی كه به نظر آنها پرمخاطره است پرداخت نمیكند، بیش از چهار درصد افزایش یافت.
بنا بر اعلام یاهو، این شركت موافقت كرده گوگل تبلیغات جستوجو را در سایتش قرار دهد و آن را یك فرصت درآمد سالانه چند میلیون دلاری برای خود توصیف كرده است.
گوگل در حال حاضر 75 درصد از بازار تبلیغات جستوجوی 11 میلیارد دلاری آمریكا را در اختیار دارد و یاهو با فاصله زیاد نسبت به آن نه درصد از این بازار را در اختیار دارد.
مایكروسافت و شماری از گروههای مدافع حقوق مصرفكنندگان هشدار دادهاند برای جلوگیری از همكاری گوگل با یاهو تلاش خواهند كرد.
پیش از این اریک اشمیت، رییس و مدیر اجرایی گوگل، اظهار کرده بود كه شرکتش معتقد است یک یاهوی مستقل برای بازار بهتر از یاهویی است که به بخشی از مایكروسافت تبدیل میشود.
اشمیت که سخنران برجستهی نشست Newhouse School در سانفرانسیسکو بود با بیان این که تاریخ مایکروسافت نشان داده این شرکت با پلتفرم ویندوز و قدرت بازارخود قادر به ممانعت از حق انتخاب مصرف كنندگان است، دشمنی گوگل با مایکروسافت را به صراحت نشان داده بود.
او ضمن تایید قصد این شرکت برای شراکت با یاهو، هرگونه تاثیر گوگل بر روی شراکت میان مایکروسافت و یاهو را تکذیب و اظهار کرده بود به نظر من تصمیم با یاهو است نه گوگل.
منبع