و باز هم.... صبح بخیر!

fallen

Well-Known Member
سلام Moralist-Boy عزیز.:rose:
کم پیدا شدید دلمون واستون تنگ شد:oops:

منبع نور یه Daylight هست که با Portal نورو میکشه داخل و اون نور فتومتریک کره ای شکل تو اتاق.
والا من با سمپل مینیمم 16 هم که رندر گرفتم اثر نور روی کاپ جالب نبود. همینطور روی نوک فلزی مداد. اما رو 64 که رفت جالب شد. همه چیز نرم و خوب شد.
حالا نمیدونم مشکل از کجای کاره. یعنی شما با 16 نتایج توپی رو بدست میاری؟
اگه لازم میدونی یه نمونه با سمپل کم بزارم تا کیفیت رو ببینی. یا هر چیزی که لازم بدونید.
اون تیک Optimize رو هم زدم.
مشخصات سیستم:
HP Pavilion dv2750
Core 2 due t7500 2.2ghz
2GB Ram
Geforce 8400m GS 128mb ram
هاردم رو هم واسه قشنگی SSD کردم!!

بنازم به سیستم رندر شما. 7 دقیییقه؟

دوست من مرسی از توجه و لطفت:oops:
 
خوب ببین سیستمت که خوبه ! اصلا بد نیست (هر چند لپ تاپه و من هم تقریبا رو همین مدل لپ تاپ رندر می گرفتم تا عاقبت سوخت . )
این از این !
رفلکتت اگه خوب نمیشده روی نوک و بدنه خودکار اینو امتحان کن .
اون نور photometric ت هست ... خوب ؟ برو توی قسمت advanced effects اون تیک مربوط به Specular رو بردار ! ببین راضیت میکنه ؟
 

fallen

Well-Known Member
درود Moralist-Boy عزیز.

آقا این Specular مگه نه همینه که روی Highlight ها اثر میذاره؟
امر شما اجابت شد و متاسفانه همان آش و همان کاسه!!
برای سرعت رندر به تصورم سیستمم مشکل درست و اساسی پیدا کرده. حالا یا از ویندوزشه یا سخت افزارش یا نمیدونم دیگه چی...

یه رندر جدید گرفتم با تقریبا همون تنظیمات قبل منتها اینبار Sample ها رو بردم رو4 و 16. تصویر بالایی اصلیه و پایینی هم همین جدیده.
دفترچه رو ببینید. ورق هاش رو. همینطور نویز نور روی کاپ و میز. 4 گرفتم و اینه.
آقا یه سوال، این مینیمم Sample رو تقریبا فهمیدم چیه اما ماکزیمم رو هر چی زور زدم نشد. میشه بهم بگی؟
مرسی:rose:
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    132 کیلوبایت · بازدیدها: 3
سلام fallen جان .
اولا تفاوت این دو تا به سختی معلومه ! (لا اقل توی این سایزی که شما گذاشتی اینجا) منظورم اینه که نباید اینقدر حساس باشید (به جز مواقعی که کار واقعا باید این کیفیت رو داشته باشه )
در ضمن شما باید پیدا کنید که این مشکل از کجاست به جای اینکه بیاید و سمپلینگ رو هی بالا ببرید تا مشکل حل بشه !
اولا ممکنه این نویز روی لیوان شما به خاطر نور باشه ( همون تیک specular - سعی کنید این تیک رو توی تمام نور ها تون بر دارید . حتی نور day light ) اگر نخواستید این کار رو بکنید توی این نور ها تون بیاید و sampel ها رو بالا تر ببرید .
بعد توی سیستم day light تون نوع sun light و sky light تون چیه ؟ اونها هم بسته به نوع شون می تونن sampel و تیک specular داشته باشن .
یه چیز دیگه :
میتونید فیلتر رو به جای mitchell بذارید روی gauss اونوقت باز هم نویز ها تون کمتر میشه .
خلاصه موقعیت خوبیه برای تمرین و تسلط روی رندر انجینتون .
راستی وقتی سمپلینگ رو روی 4 و 16 گذاشتید زمان رندر چقدر تغییر کرد ؟

حالا در مورد minimum samples و maximum :

ببینید همینطور که از اسمش پیداست میاد مینیمم و ماکزیمم سمپل رو در نظر می گیره ... خوب ؟
حالا هر جا که نیاز به جزئیات بیشتر باشه ماکزیمم سمپل رو استفاده می کنه و کیفیت رو بالا می بره و جاهایی که نیاز به سمپلینگ کمتر داره دیگه خودشو اذیت نمی کنه و از همون مقدار مینیمم استفاده می کنه !

پس شما که هم مینیمم و ماکزیمم رو گذاشتی روی 64 مجبورش کردی که همه جا رو با 64 رندر بگیره و این یعنی خود کشی و صرف وقت رندر اضافی برای جاهایی که واقعا لازم نیست .
برای خروجی HD من شنیدم که کیفیت عالی هم که بخوای بگیری (البته باز هم بسته به صحنه هست ها ) 4 و 16 زیاد هم هست !

موفق باشی :rose:
 

Abardaad

New Member
نور تصویر زیادی زیاده:green:
اگر میشد به جای درخت از عکس استفاده میکردی بهتر میشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا