ویژگی های جدید iOS 13 : سیستم عاملی مختص آیفون!

bartardigital

New Member
Capture.jpg
سیستم عامل iOS 13 با ویژگی های جدید چند روزی است که منتشر شده است. تاریخ انتشار دقیق iOS 13 روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ مصادف با پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸ بود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های جدید iOS 13 آشنا کنیم. تا پس از بروز رسانی بتوانید از ویژگی های جدید حداکثر بهره را ببرید.

سیستم عامل iOS اپل با نسخه ۱۳ هم اکنون آماده دانلود است و کاربران گوشی‌های آیفون هم اکنون می‌توانند برای دریافت و نصب آن اقدام کنند. این سیستم عامل در ماه جوئن سال جاری در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2019 معرفی گردید و بزرگترین سورپرایز مربوطه این است که این سیستم عامل مختص گوشی‌های آیفون است. این یعنی برای آیپدهای اپل از این به بعد سیستم عاملی مجزا با نام iPadOS عرضه خواهد شد. هر دو سیستم عامل دارای تغییرات در طراحی و امکانات جدیدی هستند که در این مقاله به ویژگی های جدید iOS 13 برای آیفون خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های جدید iOS 13
اپل امکانات زیادی را در جریان رویداد WWDC امسال برای iOS 13 معرفی نمود. البته امکانات بسیار بیشتری هم توسط کاربران در هنگام تست نسخه beta این سیستم عامل مشاهده شد. اینجا عمده‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 13 را برای شما همراهان همیشگی برتر دیجیتال بازگو می‌کنیم.

کارایی
کرگ فدریگی، رییس بخش مهندسی نرم‌افزار اپل در رویداد WWDC 2019 اعلام نمود که iOS 13 از نظر کارایی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • افزایش سرعت ۳۰٪ در باز شدن قفل Face ID
  • کاهش ۵۰٪ حجم اپلکیشن‌های آیفون که یعنی ۲ برابر شدن سرعت دانلود و نصب اپ‌ها
  • کاهش ۶۰٪ حجم بروزرسانی‌های اپلکیشن‌ها
  • دو برابر شدن سرعت اجرای اپلکیشن‌ها
البته این اعداد و ارقام‌ها در همه آیفون‌ها صادق نیست؛ اما به هر ترتیب در همه مدل‌های آیفون‌ها شاهد افزایش کارایی در حدود نزدیک آمار و ارقام ارائه شده خواهیم بود.
برای مطالعه متن کامل مقاله روی ویژگی‌های جدید iOS 13 کلیک کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا