بی بی کد ویلای شمال

darklight

کاربر فعال
سلام

بعد از حدود یک سال بالاخره یک کار نمای بیرونی انجام دادم و برام خیلی جالب بود.

از الان بگم که قراره یکم توضیحاتم طولانی بشه و از این بابت عذر می خوام و اگه حوصله نداشتید می تونید نخونید.

خوب توی اینکار یه سری تجربه هایی رو کسب کردم که می خوام به اشتراک بذارم.
اولین تجربم مربوط به این بود که باید این کار رو که در ابتدا با وی ری ۳ انجام دادم ولی باید منتقل می کردم به وی ری ۲.۴ تا بتونم از forest pack pro استفاده کنم. البته اون موقع می خواستم برای کار یه محیط کوهستانی درست کنم و برای همین این اجبار ناگزیر بود. اما بعدش هم که خواستم توی سطح صاف کار کنم دیگه حوصله نداشتم که کار رو به وی ری ۳ و Forest pack lite منتقل کنم که ایکاش این کار رو کرده بودم.( بعدا می گم چرا)
بگذریم توی این قضیه یه نکات جالبی وجود داشت. من برای تست رندر نزدیک به فاینال توی وی ری ۳ تنظیماتی از این قرار گذاشته بودم. یک dome light با مپ hdri و سابدیوایز ۲۵۶ و یک نور vraysun با سابدیوایز ۶۴ و برای تنظیمات رندر هم روی حالت adoptive با min 1 و max 32 و برای GI هم brute force با سابدیوایز ۱۲۸ و light cache با ۵۰۰ که البته embree رو هم فعال کرده بودم. حالا با این تنظیمات تست رندرهای نزدیک به فاینال من حدود ۳۵ دقیقه طول می کشید. اما وقتی همه صحنه رو بردم توی وی ری ۲.۴ و رندر رو آغاز کردم حتی بعد از ۴۰ دقیقه حتی یک باکت هم رندرش کامل نشده بود. در نهایت از این تنظیمات توی وی ری ۲.۴ دست کشیدم و کم کم به سمت این تنظیمات رفتم: سابدیوایز هر دو نور ۳۲ و تنظیمات GI بر روی IM با تنظیمات کمی پایین تر از very low و LC با 1300 و Noise Threshold روی 0.007 که البته اینا تنظیمات رندر فاینال من بود و با این حساب رندر من روی سیستم خودم توی خونه هر کدوم از حدود ۳ ساعت و نیم تا پنج ساعت و نیم طول کشید. (به خاطر تفاوت زاویه و برخی تنظیمات توی متریالها).
من نمی دونم واقعا این که توی وی ری ۳ با اون تنظیمات به راحتی رندر FHD می گرفتم اما توی وی ری ۲.۴ حتی یک باکت هم رندر نشد دلیلش چی می تونه باشه. شاید به خاطر این بوده که فایلی که با وی ری ۳ ذخیره شده بود رو آوردم توی ویری ۲.۴ باز کردم و شروع کردم به کار.

نکته بعدی مربوط به تفاوت مدیریت منابع توی ویری ۳ با ۲.۴ هستش که توی ۲.۴ اگر میزان منابع استفاده شده از مقدار رم شما خیلی بیشتر بشه تقریبا کارکردن غیر ممکن میشه و رندرها بسیار سنگین و کار کردن با خود سیستم هم سخت میشه اما با ویری ۳ کمی به زمان رندر اضافه می شه و یه مقداری هم احساس می کنید که هارد سیستم درگیره که خیلی آزار دهنده نیست و قابل تحمله.

نکته دیگه که خیلی تجربه بد و در عین حال خوبی بود این بود که Forest Pack Pro بعد از هر بار ذخیره کردن و باز و بسته شدن مکس کلا آبجکتاش از بین میرفت و باید دوباره درستشون می کردم که برای همین هر بار از تنظیمات جدیدی استفاده می کردم و تقریبا کار باهاش رو به طور کامل یاد گرفتم. (حد اقل چهار بار جنگل کوهستانی درست کردم و ۹ بار هم محوطه ای رو که می بینید).

اما جدای از این مشکلات دو نکته جالب هم یاد گرفتم که می خوام به شما هم یاد بدم. البته دوستانی که حرفه ای هستند احتمالا بلدند و من برای تازه کارهایی مثل خودم بیان می کنم.

نکته اول برای درست کردن تخته سنگ حتما این آموزش رو ببینید و استفاده کنید که خیلی راحت و عالی و کار راه بندازه: (متاسفانه لینک غیر یوتیوب براش پیدا نکردم.)
قسمت اول (مدلینگ) www.youtube.com/watch?v=cr9JcfJjnt4
قسمت دوم(متریال)www.youtube.com/watch?v=cdpiXLEcCqE

نکته دوم هم وقتی داریم پست پرو می کنیم من به شخصه از چندتایی پلاگین برای sharpness استفاده کردم ولی معمولا از نتیجه اونقدری که دلم می خواست راضی نبودم اما با این روش واقعا نتیجه خیلی خوبی به دست میاوردم. البته این نکته رو توی یکی از آموزش های viscorbel قبلا دیده بودم اما از اونجایی که استفاده نکرده بود یادم رفته بود. اما حالا اینجا می نویسم که اونایی که بلدن یادآوری بشه و اونایی هم که بلد نیستن یاد بگیرن.
برای sharpness توی فوتوشاپ ابتدا لایه اصلی رو duplicate کنید (به عبارت دیگه ازش توی یک لایه جدید کپی بگیرید) بعد لایه جدید رو که بالای لایه قبلی هست رو روش از توی فیلترها از قسمت others فیلتر high pass رو با مقداری بین 0.5 تا 2 (بسته به نیازتون) اعمال کنید و مود این لایه رو به softlight تغییر بدید. و خواهید دید که چه تاثیر خوب و دقیق و تمیز و جالبی داره.

توضیحات خود کار:
معماری کار رو همکارم توی شرکت با نرم افزار sketchup انجام دادن و من محوطه سازی و متریال و نور و رندر و پست پروداکشن رو انجام دادم.
همون طور که گفتم هر رندر از 3.5 تا 5.5 ساعت طول کشیده.
سیستم
core i7 3930k
32GB
و نرم افزارها
3dsmax 2014
vray 2.40.04
photoshop CC 15
photolook
forest pack pro 4.0


از دوستانی که لطف می کنند و این کار رو نقد می کنند و ایراداتی رو که به ذهنشون می رسه می گن صمیمانه سپاسگزار هستم.
 

پیوست ها

  • 5.jpg
    5.jpg
    599.5 کیلوبایت · بازدیدها: 69
  • 4.jpg
    4.jpg
    452.7 کیلوبایت · بازدیدها: 69
  • 3.jpg
    3.jpg
    624.2 کیلوبایت · بازدیدها: 69
  • 2.jpg
    2.jpg
    625.4 کیلوبایت · بازدیدها: 80
  • 1.jpg
    1.jpg
    595.1 کیلوبایت · بازدیدها: 75

crissangel

کاربر فعال
سلام دوست عزیز...
خسته نباشید ...کار خوبی شده...من نظرات خودمو می‌گم تا ایشاالله دوستان حرفه‌ای تر بیان و نظراتشون رو بگن :

۱- نورپردازی رو خیلی دوست دارم و زاویه تاپش خورشید جالب شده و سایه‌های خوبی ایجاد کرده ولی از یه طرف دیگه، همین نور پردازی کار رو یه مقدار به نظرم خراب کرده...توی یه بخش‌هایی نور زیادی افتاده روی کار ( مثل روی بعضی از درخت‌ها و گیاهان ) که باعث شده متریال‌هاشون خوب به چشم نیان.... راستش متریال درخت‌ها و گل و گیاه خیلی حس خوبی نمی‌ده...انگار حالت پلاستیکی پیدا کرده . مثلا متریال چوب کف کار هم به نظر من یه حالت پلاستیکی پیدا کرده...اما چوب روی ساختمون اینطوری نشده...

۲- اگه روی متریال خورده سنگ دیوار‌ها بیشتر کار بشه، بهتر درمیاد...یه جاهایی خوب uv نشده انگار...

۳- از سقف خیلی خوشم اومد...راستش به نظر من خیلی خوب کار شده...هم متریال ، هم مدلینگش جالب شده.... ( سقف رو با چی کار کردین ؟ )

۴- مثلا به نظر من اگه توی یکی دو تا از پنجره‌ها بخشی از فضای داخلی معلوم بود جالب تر می‌شد‌ (‌ که خب این دیگه سلیقه‌ای هست و ایرادی به حساب نمیاد )


در کل کار دلنشینی شده ...
شرمنده سرت رو درد آوردم....
خدا قوت...
 

darklight

کاربر فعال
ممنون از لطف شما.
راستش دوست داشتم داخلی کار رو یه مقدار معلوم کنم اما از اونجایی که شخص دیگه داشت روش کار می کرد و منم نمی خواستم که داخلی از بیرون یه جور باشه از درون یه جور دیگه برای همین تصمیم گرفتم که همه رو با یه پرده ساده بپوشونم.
در مورد متریال ها هم حق با شماست و من خودم هم بعضی جاها غافلگیر میشدم. ( مثلا یه قسمتی رو با region رندر می گرفتم اما وقتی میذاشتم رندر تکمیل می شد می دیدم که خوب نشده اما فرصت دوباره رندر گرفتنش رو نداشتم (مثلا در مورد چوب کف حیاط)
در مورد نور حرفتون رو قبول دارم و ان شاء الله تجربه بشه و بتونم توی کارهای بعدیم بهتر عمل کنم.
 

amir-cg

Active Member
داداش دمت گردم....خیلی خوشم اومد...مخصوصا از اون ماشینه...جون میده لاستیکشو پنچر کنی...
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام محمد جان. خداروشگر که بچه های گلی مثل شما هنوز توی جمع ما هستن.

آقای باقری شان انجمن رو حفظ کنین. اصلا قشنگ نیست برای کار به این زیبایی چنین کامنتی رو بزارین. دفعه بعد کارت زرد میگیرن.
 

Bertali

Member
سلام

خسته نباشید خیلی کار خوبی شده امیدوارم یه روزی بتونم به سطحی برسم که یه کار اینجوری مثل شما بزنم . g060.gif

یک چیزی که من توی همه کارهایی که نگاه میکنم به چشم و دلم نمیشینه وجود ماشینه به نظرم با اینکه ماشینهای مثلاً اورموشن بسیار زیبا مدلینگ شدند و متریال خیلی خوبی براشون ساخته شده ولی بازم هم وقتی توی کار نمای خارجی استفاده میشه کار اصلاً رئال نمیشه و اون حس واقعی بودن ماشین رو به آدم القا نمیکنه ! واسه کار شما هم به نظرم اینجوری شده اما در کل از ارزش کار شما کم نمیکنه !

موفق باشید .
 

mgh-max

کاربر فعال
اول خسته نباشید میگم چون کار خارجی انجام دادین اونم ویلا که چون مدل سازی زیادی داره کسی سمتش نمیره
به عنوان نکته اول راستیتش حس ویلای شمال منتقل نمیشه بیشتر خونه آمریکاس :دی
بعدی در مورد محل تلاقی آسمون با برگ درختاس. نمیدونم احتمالا چون برگا تکسچر هستن اینجوری میشه .
نکته دیگه اینکه صحنه سازی به این خوبی حیف نیس آسمون انقد خالی؟
در مورد دیسپلیس دیوار سنگی به نظرم هم سایزش هم اندازش باید یکم باهاش بازی بشه. چن جا افت کیفیت پیدا کرده
دوستمون پرسیده بودن چرا ماشینا رئال نمیشن
نظر خودم اینه که اولا ماشینایی استفاده میشن که تو ایران رایج نیس بعضیا که اصلا ماشینایی میزارن که کلا تو جهان رایج نیست :d مثلا خیالون همش فراری و مک لارن
دوم اینکه ماشینا تمیزن برای رندر استودیو اماده شدن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا